• Padda

BIM Februari

Hej. Hoppar in i den här tråden jag med. Fick missfall i v.8 veckan innan jul och har just nu väldigt mycket äl sekret så jag håller tummarna att det släppt ett ägg denna cykel och att vi prickat det. Är på dag 17 sen första mensen efter mitt mf men mensen varade i hela 7 dagar och de två första dagarna var mest spottings så det kan likagärna vara dag 15 :P

Jag planerar att testa gravtest runt Bim som borde vara ca dag 28-30 men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog vara så otålig att jag börjar testa tidigare än så. Återstår väll att se helt enkelt.

Lycka till allihopa :)

• Padda

Ha ha.... nu var jag för snabb. Nån gång runt den 10e borde ju vara rätt lagom att prova gravtest mao :D

• Padda
    sofiaaa91 skrev 2018-01-29 19:16:59 följande:

Hej :)

Jag fick missfall i vecka 8 jag med, började blöda den 22/12-17 och fick bekräftat missfall den 25/12 då jag va på gynakuten den 23:e och lämnade hcg prover. Också haft första mensen sen missfallet och är på CD9. Mensen varade i 6 dagar. Så extra länge. Idag har de börjat komma ÄL sekret så ÄL inom en vecka. Fick hög på clearblue fertilitets monitor advanced imorse med.

Plussade på ÄL+10 svagt sist. Så börjar nog testa då. Tempar också varje morgon :)

Beklagar missfallet. Kul att vi verkar kunna ha ungefär samma bim. Håller tummarna för att vi båda får plus och att de små fröna stannar hela vägen till födsel och friska bebisar denna gång.

Jag kör enbart på sekretmetoden så jag vet sällan exakt när min äl inträffar. Ibland känner jag av den som ett smärtsamt litet stick men denna gången har jag inte känt av något mer än vanliga äl symptom de senaste 2 dagarna som kliande bröst, svullen mage och lite lätt molvärk ^_^

Tror jag borde gå in i min torra period närsomhelst för har märkt en liten minskning på sekretet idag så troligtvis hade jag äl någon gång under helgen som var.
  • Padda
    Gylleneprinsessa skrev 2018-01-29 19:33:26 följande:

Tack!

Jag upptäcker att jag sitter och klämmer på brösten hela tiden för att känna hur pass mycket det gör ont, var det gör ont och om det förändras någonting. Jag satt och klämde diskret på jobbet också. Jag vill inte att smärtan ska försvinna utan att den ska betyda att jag är gravid.

Kan man ha graviditetstecken så tidigt?

Ja det kan man :) jag började känna av mina bröst redan på bim -9 förra gången jag var gravid. Var också skeptisk till om det ens var möjligt till en början men sen plussade jag ju på bim och då hade jag fått de typiska illamåendesymptomen också så jag kände rätt.
  • Padda
    stragge skrev 2018-01-29 20:01:56 följande:

En liten äcklig fråga, ber om ursäkt i förväg :D läser mycket om äl-sekret o vattniga flytningar osv.. men hur känner man det om man har sex typ varannan dag? O hur gör ni andra efter sexet? Känner mig så fånig som ligger kvar o kniper för kung o fosterland för att inget ska gå till spillo snälla säg att fler gör så haha !

Är det spermarester så brukar iaf jag bara känna av dem max under 1-2 toabesök. Äl flytningar är liksom slemmiga dygnet runt plus att de i mitt fall är så super rikliga att det känns som om jag då och då läcker kiss i trosorna när jag har äl. Känner mig så våt att jag ärligt talat känner mig ofräsch där nere.

Jag går och kissar mer eller mindre direkt efter sex. Med mina superflytningar så tror jag inte jag behöver hjälpa simmarna på traven med något knip utan efter sexet är det bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa :)
  • Padda
    Gylleneprinsessa skrev 2018-01-29 20:07:05 följande:

Så läskigt! Jag vill ju bli gravid men det är läskigt att tänka på allt som kommer med en graviditet. Kräkningar och smärta och sånt.

Jag har aldrig spytt under en graviditet. Varken med den med dottern eller den som slutade i ett mf så det är jätteolika. Samma sak med smärtan. Och illamåendet är om man har tur inte något man har hela graviditeten utan främst de första två tre månaderna :)
  • Padda
    sofiaaa91 skrev 2018-01-29 19:59:40 följande:

Beklagar ditt missfall med, kom allt ut naturligt? Aa de är bra. Senaste ÄL jag haft jag haft molvärk flera dagar innan och sen ÄL flytningar i upp emot 7 dagar så svårt att veta. Därför tempar jag varje morgon för att bekräfta ÄL. Denna månaden kör jag med monitorn med , hoppas på plus för oss båda! När har du BIM då? Min är runt 19-20/2 beroende på när ÄL är. Hade vart kul att följas åt :) är det första barnet?

Ja allt kom ut naturligt (såg mer än jag ville se). Om vi tex utgår från att min ÄL inträffade igår så bör min bim inträffa den 11/2. Jag har flera gravtest hemma sen innan min förra graviditet så jag kommer nog börja testa redan den 9e :3

Vi har en dotter på 3 år här hemma så detta är barn nummer 2 vi jobbar på. Förra graviditeten som slutade i mf var vårt första försök så jag verkar iaf inte ha svårt för att bli gravid. Dottern blev till når vi använde oss av säkra perioder och hade sex 10 dagar innan äl så vi är nog rätt extrema på den punkten O.O
  • Padda

Själv då Sofiaa? Har du barn sen innan?

Kan ärligt erkänna att jag hellre försöker ett par månader innan jag plussar denna gång än genomgår ännu ett missfall för det var nog något av det värsta jag upplevt.....

• Padda
    stragge skrev 2018-01-29 20:28:37 följande:

Hm det är sant.. tycker det känns som de rinner (ursäkta) men har inte ägglossning än enligt äl-tester. Är på cd 8 bara, därför jag tänkte om det va spermarester men känns ju som att de borde kommit ut redan :P Vilket härligt samtalsämne haha ! Har under tiden jag ätit p-piller varit snustorr där nere så detta är något nytt :p

Det kan vara början på din våta period då? Jag har haft vattniga flytningar sen dag 11 men Äl sekret hade jag först dag 14-16 man känner tydlig skilldnad för äl sekretet är så slemmigt att det lägger sig som en hinna ovanför toapappret så det känns som om hur mycket man än torkar sig så är man fortfarande våt (XD)
  • Padda

Jag tror jag har blivit gravid på första besöket igen och ärligt talat så skrämmer det mig... jag förde väldigt noggranna anteckningar under förra graviditeten om hur jag mådde och vad jag kände och det läskiga är att allt stämmer på dagen även denna gången. Idag har jag varit jättekänslig precis som pmsbesvär innan mens, det känns ömt och svullet i livmodern och brösten känns fylligare än normalt. Bröstvårtorna är mörkt rosa och konstant erekta sen ett par dagar tillbaka. Tja... det är mer eller mindre en kopia av mina anteckningar från november 2017.

Nu till varför jag är rädd för detta... min första graviditet var helt symptomfri till mitten av v.5 och den resulterade i en frisk dotter. Den senaste kändes helt annorlunda och jag kände mig konstig i kroppen redan dagar efter ägglossningen och hade en aning om att något inte var som det ska. Misstänkte att jag bara inbillade mig pga hur tidigt det var men jag var ju gravid. Den graviditeten avslutades i ett missfall v.8

Saken är den att jag inte associerar så här tidiga symptom med något positivt och min dumma hjärna skrämmer upp mig med en massa tankar om ännu ett missfall. Är så övertygad om att jag är gravid igen att kommer mensen om en vecka så är det säkert ett sånt där supertidigt missfall (en kemisk graviditet) men hellre det än ett mf i v.8 iaf...

Ursäkta all negativitet. Vet att jag är bortskämd som aldrig behövt kämpa för att bli gravid men är rädd ändå och mitt mf skrämde mig mer än jag trodde. Är så rädd att det händer igen.

• Padda

Har inte läst igenom alla 80+ kommentarer sen senast jag var i den hör tråden men har förstått att några av oss har plussat. GRATTIS!!!

Själv är jag på dag 23 av ca 28 och har de senaste dagarna känt avsett molande lite från och till i trakterna kring livmodern så jag känner mig fortfarande hoppfull på att det kan vara något på g. Tror inte jag kommer kunna hålla mig till bim utan min plan är att testa första gången på onsdag och se om jag får något utslag.

Tar det hela med ro men nu när jag är inne på sista veckan innan mens så börjar det kännas pirrigt. Hoppas veckan går fort :3

Hur går det för er andra?

• Padda
    Anonym (Rulltårtan) skrev 2018-02-07 15:34:12 följande:

Antar att det bara är jag som ser mitt supersvaga streck? *suck*

Jag ser.

Men håller med om att det är svagt. Verkligen på gränsen men det ser ju helt klart hoppfullt ut :D
  • Padda

Två dagar kvar till bim och jag är otålig till 1000. Har fått en finnexplosion utan dess like. Ansiktet,hårbotten,ryggen. Stora och kliande är de och jag känner mig superskabbig. Brukar alltid få finnar i samband med mens men inte så här många,stora :(

I övrigt har jag just nu inga konstiga symptom. Det känns fortsatt svullet där nere men inte så att jag lägger märke till det om jag inte känner efter. Brösten är lika svullna som de varit sen dagarna efter äl men nu börjar ju mensen närma sig så nu är svullna bröst inget konstigt längre.

Varför käns det som om veckan innan bim är dubbelt så lång som de andra veckorna i menscykeln?

• Padda

Spottings nu på lunchrasten och troligtvis bim imorgon. Tror inte det tog sig denna gången men vi får väll se. Bör få mens under dagen/natten för mensen brukar komma rätt tätt efter att jag får spottings.

• Padda
    saijda skrev 2018-02-08 13:26:54 följande:

Imorgon är beräknad BIM och tempen svajar mellan 36,6-37,0 grader (precis som förra gången när vi plussade) :0

Inga som alls tecken på att mensen är på ingång. Vågar inte ta ett test fören typ 3-4 dagar minst efter BIM. Någon annan som har bim nu i helgen? Hur mår ni :)

Jag har bim imorgon men det ser inte lovande ut här. Jag har mensvärk och spottings så jag jag misstänker att mensen kommer redan idag eller inatt.

Brukar ha en cykel på 28-31 dagar men detta är första menscykeln sen mitt missfall så det kan ju vara därför som det verkar ha varit en kortare cykel än vanligt.
  • Padda

Bim idag.... mensvärken från igår är som bortblåst och inga mer spottings men har ändå en binda på mig utifall att. Trodde verkligen att mensen skulle komma inatt men jag är kanske inte helt ute ur leken ändå? (Vet att jag greppar efter halmstrån men ser inte kommer som helt kört innan jag får mens) Tror dock chansen att jag är gravid är väldigt låg.

• Padda
    Regnbågsmorsan skrev 2018-02-09 06:37:40 följande:

Är i samma sits som dig. Hoppas att det ändå har gått men inte särskilt stort hopp om det

Ok då håller jag tummarna för oss båda :3
  • Padda

ÅÅÅÅÅÅH!!! Kan inte mensen bara sätta igång så jag går det här överstökat??? Är så less på mensvärk och rosa flytningar nu. Brukar få mens bara timmar efter floden första blodiga flytningen men det är ju över 24h sen de kom nu och ändå har jag mensvärk. Säkert missfallet i julas som fortfarande fuckar upp kroppen på något sätt >.

• Padda
    Fiiaaa skrev 2018-02-09 18:06:21 följande:

Precis så hade jag en gång när det visade sig att jag var gravid. Tog ett test när mensen höll på sådär i över ett dygn. Solklart plus ;)

Ok. Tog ett test igår morse som var blankt men får väll försöka igen imorgon bitti om mensen inte kommit då. Har inga större förhoppningar men man vet ju aldrig. Avskyr den här ovissheten....

Tack för den peppande kommentaren <3
Svar på tråden BIM Februari