• Deni81

BIM Februari

Hej! Hoppar in här jag med

Jag var med i såna här trådar med mitt ex när vi försökte bli gravida under 1,5 år. Med min nya kille tar jag det lite mer med ro men känner att det är spännande då han redan har två barn sen tidigare. Vilket borde öka chanserna att bli gravid trots min höga ålder, 37.

Vi har väl prickat cirka 3 ägglossningar hittills utan resultat. Men skam den som ger sig. Deppar lite vid mensen och lite runt ägglossning, sen lever man på hoppet i 14 dagar. Bästa tiden på månaden

Denna ägglossning som enligt Flo-appen ska ske imorgon måndag 29/1 har inte hittills visat sig. Hade lite ont i ena äggstocken igår. Hade ÄL-flytning i torsdags som enda dag. Då hade vi sex. Och idag hann vi få till en snabbis då han har sitt barn denna veckan och vi inte ännu bor ihop. Så hinner vi nog en till omgång imorgon. Sen ska jag också prova med progesteronkräm! Har tagit bisolvon denna månad pga influensa och hosta. Så visst hoppas jag lite extra mycket och är lite extra ledsen att vi inte hann med fler försök.

Men som sagt, har vita flytningar idag, halkiga/lena/blöta men inte trådiga. Så det känns ju som att det är kört denna gång. Om inte den sker imorgon då! BIM den 13/2! Om nån vill lägga till mig? Vet inte hur man gör!

Grattis ni som plussat och tumhållning för resten av oss som hoppas i februari!

• Deni81

Här fick jag diagnosen bihåleinflammation så måste käka en stor dos Kåvepenin i 10 dagar. Plus den dåliga magen som följer på det. Plus alla mediciner och konstigheter jag stoppar i min kropp just nu.

Jag tror inte jag fick någon ägglossning men fick ömma bröst idag vilket jag alltid får efter ägglossningen skett. Så kanske den inte kändes så mycket denna gång med alla andra smärtor och feber.

Jag har hört både negativt och positivt om att vara sjuk när man försöker bli gravid. För en del som har för starkt immunförsvar så är det positivt! Kroppen stöter inte bort befruktnignen som ett främmande objekt i kroppen. Men sen kan ÄL utebli pga sjukdom också.

Började iaf smörja med progesteronkräm idag! Vi får se var det hela slutar. Känns som det kommer bli en väldigt udda cykel denna gång

• Deni81

Jag förstår frustrationen hos en del. Jag måste erkänna att det inte hjälper att vara med i såna här trådar om det gör en ledsen, stressad och besviken när andra plussar. Jag var det förra perioden med förra killen, då försökte vi minst 17 ggr och var på utredning (utan fel). Blev helt knäpp varje gång mensen kom.

Just nu känner jag ett märkligt lugn. Dels har nuvarande killen redan 2 barn, det kanske räcker så? Inom mig så har jag en egoistisk önskan att det bara ska vara vi två varannan vecka, sen vi och hans barn den andra veckan. Samtidigt längtar jag efter barn, men hey, hur jobbigt är det inte att ha barn? Bära runt på, ingen sömn, sjukdomar, skjutsningar, bråk, oro.

När jag tänker så så blir längtan lite mindre, även om den finns kvar inom mig. Men jag får inte lika bråttom. Jag är 37 år, jag brukar tänka att jag har på mig tills jag är 40+ lite till kanske. Det är 3 år (!). Tänk vad mycket skoj man kan göra under de åren innan man föder ett barn och är fast för resten av livet

Och sen kanske det inte går alls. Men då finns det andra alternativ. Det ska mycket till för att det inte ska fungera alls. Den procenten är inte så hög. Jag har helt ärligt tappat sexlusten av allt barnaskapande så jag måste seriöst lägga ner oron iallafall. Försöka njuta och ha skoj under tiden. Kram på er!

• Deni81

Brösten är mitt absolut säkraste tecken på att ägglossning inträffat. När de börjar göra ont så hade jag ÄL dagen innan. Sen när de slutar ömma så kommer mensen dagen efter. Klockrent och slår aldrig fel! Så jag längtar tills den dagen de aldrig slutar ömma utan fortsätter över BIM. Då är jag nog äntligen gravid.

Ni som smörjer med progesteronkräm, känner ni någon skillnad? Hur stor dos tar ni? Jag tar typ kikärta två ggr om dagen. Är grälsjuk, ömma bröst. Men inget annat konstigt än...

• Deni81
    LunaLo skrev 2018-01-31 22:49:54 följande:

Jag har äl idag eller imorgon gissar jag och ska prova progesteronkräm för första gången denna cykel, tänkte ta samma mängd som du... vart på kroppen har du smort?

Vad spännande!

Jag har bara smort mig två dagar än. Tog båda innerarmarna i förrgår och igår ena gången hals, andra gången bröst. Det kan bli lite rött så du vet, men det gick över snabbt.

Det enda jag har märkt är att jag grinat åt allt som varit smått sorgligt på teven, bråkat med killen och har superömma bröst. Men det kan jag ha ändå mellan ÄL och BIM (pms). Dock inte vara så sorglig kanske, men det kanske går över tills nästa cykel man provar. Lycka till!
  • Deni81
    maria1992 skrev 2018-02-01 10:05:11 följande:

Idag hade jag en tempdipp med 0,25 grad.. Vad kan detta vara? Varför blir de så? Är på äl+5/6. 

Har normalt 36,0-36,1 i temp, efter äl gick den upp till 36,6, och legat mellan 36,4-36,5. Idag gick den ner till 36,2.. Hmm.. 

Någon som har koll på att det blir en tempdipp?

Du som tempar... jag har provat att tempa nu under den dummaste tiden, då jag har varit sjuk. Så tempen har ju varit vääääldigt opålitlig. Av någon anledning har jag ändå vaknat 05.30 varje morgon och stoppat in tempen. Imorse hade jag vid den tiden bara 35.1???? Febern är borta sen någon dag, men varför har jag så himla låg temp? Mätte efter fyra timmars sömn igen vid 10-tiden och hade då 36,2. Vilken ska man gå efter? Och ska man inte tempa när man varit/är sjuk? Går på antibiotika nu... men det verkar ju knappast som att jag haft ÄL med så låg temp
  • Deni81
    LunaLo skrev 2018-02-01 22:40:15 följande:

Ah okej, tack för infon! Fick lite otydlig temp-höjning igår så vågade inte börja smörja, men är den fortfarande högre imorgon så börjar jag nog smörja då :)

Spännande! Lycka till! Skriv gärna om hur du känner. Mina bröst är som två blåmärken nu. Har så otroligt ont så jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag hoppas inte det är progesteronkrämen. Kanske ska prova att smörja lite mer.

Jag har alltid ont i brösten mellan ÄL och BIM så det är inte graviditet iaf. Plus att jag går på bisolvon, antibiotika och Ipren. Så skulle det vara något så skulle det vara ett starkt litet pyre.
  • Deni81
    maria1992 skrev 2018-02-01 10:55:53 följande:

Heej  

Ja svår att veta exakt när du är sjuk, men.. Tempar du samma tid varje dag (om du är frisk) så spelar de egentligen ingen roll hur låg temp du har. 

Du ska tempa när du vaknar första gången och inte gå upp ur sängen utan ta in tempen direkt i munnen!

Men är du sjuk, så hade jag inte gått efter tempen då den kan variera en del.  

Och du kan absolut haft äl, de viktigaste är att den går upp jämfört med din "normala", inte att den är på en viss grad  

Ok, jag tror dock inte min normala temperatur är 35 grader. Men visst, jag brukar ju inte tempa. Vem vet vad man egentligen har för morgontemp då Jag får börja om vid nästa mens kanske? Så får man mer tillförlitliga data.
  • Deni81
    LunaLo skrev 2018-02-02 19:58:29 följande:

Tack, lycka till du med! :) Smorde första gången imorse. Igårkväll kände jag hur bröstvårtorna var extra känsliga vilket dom fortsatt vara idag, men det borde ju inte bero på krämen eftersom att det började innan. Är ju bara på äl +2 så det har väl med ägglossningen å göra men har inte haft det symtomet förut vad jag kommer ihåg. 

Ja väldigt svårt att veta hur mycket som är lagomt! Funderar också på om man ska smörja ett tjockt men mindre utspritt lager eller ett tunt lager men på större område... hur gör du? 

Jag har haft så mycket ont med brösten mellan ÄL och BIM så jag tar aldrig det som ett graviditetstecken tyvärr.

Men om man inte brukar ha det så kanske det kan betyda något? Spännande!

Jag har hittills smort större områden med tunnare salva. Tänker att det absorberas bättre då. Men jag tycker salvan luktar äckligt, haha! Typ som mjölk som håller på att bli sur
  • Deni81
    SofiaS95 skrev 2018-02-03 10:01:26 följande:

Blir så nere... Idag sjönk tempen från 36.59 till 36.39. Mensen kommer antagligen i morgon som beräknat. Är det faktiskt sant att allt kan vara ok med båda partnerna även om man int lyckats då man prickat ägglossningen 5 gånger?Snälla ge mig hopp!!

Sju gånger tror jag man räknar som medel och upp till ett år som vanligast.

Jag försökte med mitt ex 17 gånger eller mer. Vi gjorde utredning som inte visade några fel. Vi var väl inte kompatibla.

Med den nya killen har vi försökt cirka 4 gånger utan resultat. Och han har lyckats göra första tjejen gravid på första gången och andra tjejen efter 2 gånger. Så visst börjar jag fundera på om det kanske är så att jag inte kan få barn. ;-(

Just för att det gått så fort för honom tidigare. Men man får inte ge upp hoppet! Förstår din frustration iallafall. Har levt i den där ångesten i 1,5 år.
Svar på tråden BIM Februari