BIM Februari
Hej! Hoppar in här jag med
Jag var med i såna här trådar med mitt ex när vi försökte bli gravida under 1,5 år. Med min nya kille tar jag det lite mer med ro men känner att det är spännande då han redan har två barn sen tidigare. Vilket borde öka chanserna att bli gravid trots min höga ålder, 37.
Vi har väl prickat cirka 3 ägglossningar hittills utan resultat. Men skam den som ger sig. Deppar lite vid mensen och lite runt ägglossning, sen lever man på hoppet i 14 dagar. Bästa tiden på månaden
Denna ägglossning som enligt Flo-appen ska ske imorgon måndag 29/1 har inte hittills visat sig. Hade lite ont i ena äggstocken igår. Hade ÄL-flytning i torsdags som enda dag. Då hade vi sex. Och idag hann vi få till en snabbis då han har sitt barn denna veckan och vi inte ännu bor ihop. Så hinner vi nog en till omgång imorgon. Sen ska jag också prova med progesteronkräm! Har tagit bisolvon denna månad pga influensa och hosta. Så visst hoppas jag lite extra mycket och är lite extra ledsen att vi inte hann med fler försök.
Men som sagt, har vita flytningar idag, halkiga/lena/blöta men inte trådiga. Så det känns ju som att det är kört denna gång. Om inte den sker imorgon då! BIM den 13/2! Om nån vill lägga till mig? Vet inte hur man gör!
Grattis ni som plussat och tumhållning för resten av oss som hoppas i februari!