BIM Februari
Hej. Jag och sambon förlorade vår son i mitten av graviditeten. Så klart vill vi skaffa ett syskon åt honom. Har funderat på att hoppa in i en sådan här BIM tråd men överväger fortfarande. Fördel är att man får stöd och andra kan relatera tills en önskan att få barn. Men jag är rädd att det blir en undermedveten press. Det är ju ganska så många som är med i denna och liknande trådar. Hur klarar ni av att se nån i gruppen eller flera som plussar tidigt när ni som har försökt länge inte får nå plus? Blir det inte jobbigt för er? Det är ju "vanligt" att det tar ca 7månader - 1år men vissa plussar ju på en gång? Min läkare sa efter vul att jag är väldigt fertil men det är ju fler saker än att bara vara fertil som räknas in. Med sonen blev jag gravid på en gång men det kan ju variera. Ni som är aktiva i tråden - är det till er fördel eller blir det betungande efter ett tag? Vet inte om jag klarar av att de sådana fantastiska kvinnor plussa och att det kan dröja sjukt länge för oss :/ (misstolka mig rätt - ni som har plussat ska ha ett stort grattis men själv vet jag inte om era positiva besked skulle vara en fördel för mig inte för att jag missunnar) Önskar er alla väl här inne.