• Jagvetdåinte

BIM Februari

Hej! Jag är gärna med även om mina förhoppningar på graviditet i februari ej är höga. Hade bara sex två ggr av olika anledningar, men hade iaf sex på bim enligt natural cycles. Någon mer som använder NC? Har bim 7 feb.

En annan fråga. Ska bli överraskad pga min födelsedag nu på lördag. Alltså flera dagar innan bim så ingen vits med att testa. Men jag misstänker att överraskningen kommer att involvera fest och alkohol. Jag kommer ju ta den väldigt lugnt å inte bli full. Men vill ju inte förstöra överraskningen när jag tom är rätt säker på att det inte tagit sig. Men kan en liten mängd alkohol påverka förmågan för ägget att fästa? Dricker knappt något alls i vanliga fall och äter väldigt bra så tycker att det borde vara lugnt, hur resonerar ni?

• Jagvetdåinte

Man behöver en termometer med två decimaler. Man ska sedan mäta samma tid varje dag innan man reser sig ur sängen eller ligger å drar sig. Direkt när man vaknar alltså. Om man har druckit kvällen innan eller sovit mer/mindre än man brukar eller är sjuk ska man helst bortse från den temperaturen. Jag rekommenderar natural cycles app. Kul att följa sin kurva där å man får massa tips :) Jag började att mäta temp med en decimal i annan app och var inte alls lika nöjd. Kurvan svängde väldigt då!

• Jagvetdåinte

Hej igen!

Bim igår då. Dagen innan några droppar blod på morgonen då jag tog i, likadant på bim. Sedan inget mer, inte ens på pappret då jag torkat mig efter att ha tagit i. Neg gravtest. Fortfrande förhöjd tenp men den har ej ökat ytterligre. Ljust blodblandad flytning på pappret idag men inga menskänningar än. Inga symptom alls. Får se om tempen droppar imorgon eller om mensen kommer igång. Brukar komma igång dagen efter spotting eller samma dag så lite hoppfull är jag allt eftersom tempen ej droppat!

Svar på tråden BIM Februari