• Månsilver

BIM Februari

Hej! Jag joinar er efter att ha följt tråden ett tag. Jag och min sambo försöker bli gravida med vårt första barn. Nu är vi inne på andra försöket! 

Jag använder NC och förra månaden stämde beräknad äl ganska bra (positiva äl-test samma dag) men den här månaden har jag inte fått positivt utslag på något av testen trots att jag testat nio dagar i rad (förväntad äl 4/2 och testat 30/1-7/2). Dock så hade jag typiska äl-flytningar i lördags och lite förhöjd temp på. Kan jag ändå ha haft äl i söndags även om NC inte tror det?

• Månsilver

Lägger till mig själv i BIM-listan, även om det är lite oklart när jag har bim :)

BIM lista: 

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear 
    2/2 Entriss 
    3/2 Rebeccccs, Minioni 
    4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips, sofiaaaaaa, Zandylina
    5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992 
    6/2 Liten2018 
    7/2 Eal92, Saresj, epoxi 
    8/2 Filli01 
    9/2 XAHHA92, bastamannan1, nellis93, emsorken, saijda
    10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot 
    11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81 
    12/2 LunaLo, LillaMy08 
    13/2 maria1992 
    14/2 Lottch3n, Paka 
    15/2 Levisen 
    16/2 Billieblue, Lucifer91, LifeofBullshit
    17/2 Nardil, Grynet89, YaseminL
    18/2 Jefare1, lillmysan 
    19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91 
    20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti, mindran 
    21/2 valere, annaalexandra95 
    22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977 
    23/2 Litenoliv92 
    24/2 Månsilver
    26/2 Mudcakemonster

28/2 EIJ90

• Månsilver
    Anna29 skrev 2018-02-08 13:47:26 följande:
    Jag och min sambo försöker också med första barnet och jag hade också ägglossning i helgen. Spännande!

När har du bim? Jag har den 19/2 ???? håller tummarna för er!
    Vad kul att ni också försöker med första! Spännande och enerverande det här, hehe :) 

Om det stämmer att jag hade äl i helgen (vilket jag faktiskt tror det gör.. även om NC säger annorlunda) så borde jag ha bim typ 21/2. Ska fortsätta att ta äl-test de kommande dagarna för att se om min cykel kanske bara blivit lite förskjuten! 

Håller tummarna för er! Hur länge har ni försökt?
  • Månsilver
    Anna29 skrev 2018-02-08 18:09:07 följande:
    Jag försökte också med NC men det funkade inte för mig. Min temp är så himla ojämn så det gav inget resultat alls. Å ägglossningstest funkar också dåligt, fick första utslaget nånsin i helgen på ett ägglossningstest trots att jag fått konstaterat av gynekolog att jag har ägglossning.

Ja du, vi började försöka sommaren 2016. Blev gravid i sept men fick dessvärre missfall i v 10. Sedan har det ena avlöst det andra. På efterkontrollen av missfallet hittades en 15x10 cm stor cysta som växt fast på min ena äggstock. Så blev operation där både cystan och äggstocken avlägsnades, ja för exakt ett år sedan idag faktiskt. Sedan fick vi inte försöka bli med barn på typ 8 veckor. Lagom till att vi skulle få börja försöka igen stötte vi på nästa patrull. Jag hade fått cellförändringar, å efter många om och men så blev det operation av dem i december ifjol. Så sedan november 2016 har vi inte kunnat försöka något mer. Väntan har varit otroligt lång och enerverande men äntligen har vi fått klartecken att börja igen. Otroligt skönt! ???? känns konstigt att säga att man försökt sedan 2016 när man inte fått försöka något under hela 2017 liksom ????
    Men oj vad ni har gått igenom jobbiga saker! Då känns det verkligen att det är er tur nu. Jag hoppas verkligen det går vägen för er! :) Vi har ju bara försökt i ett par månader så i jämförelse är den väntan ju ingenting..
  • Månsilver
    Tack för alla grattis, och visst var det en bebis! Plussade igen idag på äl+12 och bim-3. Helt overkligt! Kunde knappt ta en bild på testet pga handen skakade så mycket. Det är mitt (och min sambos) första barn så har ingen aning om vad jag kan vänta mig, men kul ska det bli!
    Har inte heller berättat för min sambo än men ska göra det idag på lunchen. Konstigt och så himla fint ändå att det här rummet av kvinnor finns där vi kan dela såna här stora saker, trots att vi är främlingar är det er jag berättar först för! :)

• Månsilver
    Den här cykeln bestämde jag mig för att föra symptom-dagbok så att jag kunde jämföra med eventuella framtida cykler om jag hade samma känningar. Skriver ut den här nedan ifall det kan vara någon som känner samma men inte plussat än! OBS, sorry för långt inlägg!
    Tillägger att jag började äta folsyra, d-vitamin och zink några veckor innan jag blev gravid. Vet inte om det hjälpte men tror knappast det skadade. Jag var också noga med att ta äl-test (använda cbs rosa, med enkel indikator) och tempade med NC. Jag är glad att jag tog äl-test i typ fjorton dagar i rad för just den här månaden var min äl en vecka (!) senare än utsatt.
    Här är mina symptom:
    6/2 Molande på båda sidor
    7/2 Samma
    8/2 Samma, lite illamående över kaffet på morgonen
    9/2 Lite känningar i äggstockarna, yr och mer illamående över kaffet och frukost
    ???? ÄL (positivt äl-test, äl enligt NC)
    10/2 lite svid i äggstockarna
    Äl+1 (postivit äl-test)
    11/2 samma lite molande känsla, lite ont i brösten
    Äl+2 (negativt äl-test)
    12/2 Öm i brösten, bröstvårtorna som ser liksom större ut med. Lite mol i livmodern
    Äl+3
    13/2 Lite ?ont? på höger sida (äggstocken?) sent på em. Lite mol därefter. Bröstvårtorna lite ömma, men mindre än igår.
    Äl+4
    14/2 Illamående-våg på morgonen efter frukost. Kan ha varit magen bara, eller vitaminer. Otäckt. Svårt med kaffet. Mol, lite mer? TRÖTT.
    Äl+5
    15/2
    Dålig i magen. Tycker att bröstvårtorna blivit liksom större, ömmare. Osäker på om de alltid är det efter äl. Lite molsvid i livmodern. Trött, men kan vara pga jobbet.
    Äl+6
    16/2
    Inga utmärkande symptom. Kanske lite mol, men tveksamt. Bröstvårtorna känns inte särskilt ömma längre. Dock trött.
    Äl+7
    17/2
    Får för mig att jag sover hårdare och vaknar fler gånger på morgonen, tidigt. Bröstvårtorna inte ömma idag. Trött. Svid i livmodertrakten, särskilt åt höger. Lite svidvärk i brösten på em/kvällen. Känt mig lite febrig igår och idag em/kväll. Febervarm liksom över bröstkorgen/brösten men var det förra cykeln med så behöver inte betyda något. Fick plötslig stark yrsel i soffan på kvällen, otäckt!
    Äl+8
    18/2
    Tokblankt gravtest. Förstår väl eg att det är för tidigt att testa. Lite känningar i äggstockarna (ilande, svidande). Trött. Drömde SÅ verkligt att jag fick plus på en sticka i natt och berättade för min familj. Sjukt.
    Mkt mensvärk (eller molsvid deluxe) på kvällen och febervarm em/kväll.
    Äl+9
    19/2
    Vaknade med mensvärk som höll i sig hela dagen till och från. Orolig. Tempen fortfarande över medel dock. Mensvärken påtaglig, liksom svidande, ilande? Känns nästan ?kallt?? Hoppas det är livmodern som reagerar på att ägget just fäst! Läser om växtvärk, hoppas det är det.
    Mkt flytningar under dagen.
    Trött em, sov ett par h. Lite illamående när jag vaknade. 
    Äl+10
    20/2
    Morgonen dragande känningar i livmodern, lite stretchiga? Temp fortfarande över normalt. Mkt flytningar idag med. Brukar jag ha det innan mens? Lite ont i nedre delen av ryggen, vänster sida.
    Svagt plus på cb early vid lunch. Törs knappt tro det. 
    Mensvärk/växtvärk em och kvällen. Lite svidande, annan slags värk än vid mens (tror jag).
    Lite febervarm, hettar om kinderna. När jag var ute och gick i -10 svettades jag nästan. Lätt ryggont nere på vänster sida.
    Äl+11
    21/2
    Tog test med testlagrets gravtest som också det var positivt (men svagt)! Gjorde även ett äl-test och fick glad gubbe. Börjar tro detta mer och mer nu. Har lite ont i brösten idag igen, och fortsatt höjd temp. Snorig på morgonen. 
    Varm och frusen om vartannat.
    Rinniga flytningar idag med.
    Fått massa onda finnar på hakan. Värk i livmodern typ hela dagen, också en slags svindlande/hisnande känsla i magen. Typ som när man är nervös!
    Äl+12
    22/2
    Positivt cb digitalt!!! Jag är gravid på riktigt. Bekräftat. Känns helt overkligt (men kul!) och skitläskigt (men kul!). Mådde lite illa på morgonen, fortfarande varm.  
  • Månsilver
    Plantlady skrev 2018-02-22 11:19:01 följande:
    Ååh grattis grattis grattis!! Va glad jag blir över att läsa detta, plussade igår jag också så förstår din känsla, första barnet för oss också :) superstort grattis!
    SÅ kul! Grattis själv! Första barnet är ju ändå rätt mäktigt :) Nu håller jag tummarna för att det vill hänga kvar i nio månader! Är ju fortfarande så tidigt att man är lite rädd att slappna av..
Svar på tråden BIM Februari