• Fiiaaa

BIM Februari

saijda skrev 2018-02-08 13:26:54 följande:

Imorgon är beräknad BIM och tempen svajar mellan 36,6-37,0 grader (precis som förra gången när vi plussade) :0

Inga som alls tecken på att mensen är på ingång. Vågar inte ta ett test fören typ 3-4 dagar minst efter BIM. Någon annan som har bim nu i helgen? Hur mår ni :)

Har också bim i helgen. Mår bra och har inga som helst känningar. Är så sugen på att testa men ska också försöka hålla mig. Alla hjärtans dag kanske om mensen inte dyker upp? Hade ju varit ett kul datum att plussa på :)
  • Fiiaaa
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-08 16:16:01 följande:

Ja, första barnet hade en njursjukdom som gjorde att han blev väldigt sjuk. Det upptäcktes på RUL och vi blev då tvungna att avbryta. Andra barnet var friskt men jag fick ett influensavirus som man tror satte sig på hjärtat bara två dagar innan bf. Jag blev fruktansvärt dålig, fick havandeskapsforgiftning, multiorgansvikt och höll på att dö. Han dog av syrebrist. Allt var bara en slump. Ren otur säger dom. Så det är extremt blandade känslor runt ny graviditet. Men längtan överstiger rädslan just nu.

Det är inte sant vad en del människor ska behöva gå igenom. Så himla ledsen för vad som hänt dig. Stor kram <3 Vi förlorade också vårt första barn efter RUL, pga allvarlig fostermissbildning. En mycket tuff tid. Det var vår andra graviditet, första fick vi MF i v 10. Vi har fått en lillasyster sedan dess som är två år idag.

Nu har vi precis börjat med syskonförsök med bim i helgen.
  • Fiiaaa

Hur resonerar ni kring att testa? Tänker att jag ska vänta till några dagar efter bim, samtidigt tänker jag att besvikelsen blir större då om mensen inte har kommit för då kommer jag säkert ha övertygat mig själv om att jag är gravid. Samtidigt hatar jag när man testat tidigt och mensen inte kommit och man håller på och ältar att man kanske testat för tidigt. Jag vill egentligen bara ha så lite besvikelse som möjligt men är inte helt säker på hur jag ska tänka... Har ju inte heller lust att slösa en massa pengar på tester. Hur gör ni?

• Fiiaaa

Har köpt hem två tester (cb) och sitter här och funderar om jag ska slösa ett nu på direkten? Har inte stenkoll på när jag hade äl, eller när jag har bim, men skulle tippa på imorgon eller på söndag. Om det är senare så missade vi nog äl iaf. Jag har absolut inga graviditetssymtom alls. Men det tror jag iofs inte att jag hade förra gången jag blev gravid heller. Hörrni. Vad säger ni? Har hållit mig i tre timmar. Är det någon idé?

• Fiiaaa
    Padda skrev 2018-02-09 17:32:06 följande:

ÅÅÅÅÅÅH!!! Kan inte mensen bara sätta igång så jag går det här överstökat??? Är så less på mensvärk och rosa flytningar nu. Brukar få mens bara timmar efter floden första blodiga flytningen men det är ju över 24h sen de kom nu och ändå har jag mensvärk. Säkert missfallet i julas som fortfarande fuckar upp kroppen på något sätt >.

Precis så hade jag en gång när det visade sig att jag var gravid. Tog ett test när mensen höll på sådär i över ett dygn. Solklart plus ;)
  • Fiiaaa

Gjorde precis ett cb som var så blankt det bara kan bli. Så får nog räkna ut mej för den jär månaden tyvärr. Bättre lycka nästa gång. Känns ändå ganska skönt att veta.

• Fiiaaa

Kan det ha varit för tidigt att testa bim-2? Nån som har erfarenhet av tidigt negativt test för att sedan plussa. Har för mig att jag testade tokblankt på bim-4 senaste gången jag var gravid. Men det är ju såklart en hel del tidigare än bim-2, och sen plussade jag på bim. Griper efter halmstrån här. Bim idag och molvärk, ingen mens. Har egentligen redan räknat ut mig för den här månaden men...

• Fiiaaa
    Gabriela11 skrev 2018-02-11 16:42:08 följande:

Kanske din HCG nivå är låg..kan det va.

Ja hoppet är ju det sista som överger en... Men tidigare har jag alltid plussat på bim eller dagen innan. Så att det skulle vara helt tvärblankt en/ett par dagar tidigare känns lite otroligt. Nu testade jag inte på morgonen men... gah, så jobbigt, önskar nog mest att mensen bara kom igång nu så att vi kan börja på nästa cykel istället
  • Fiiaaa
    Deni81 skrev 2018-02-11 16:57:43 följande:

Känner också som mensvärk, svagt positivt test i förrgår (?) och imorse negativt. BIM-2. Har kramper, olika styrka på dem idag, som att mensen ska komma närsomhelst. Det är liksom inte riktigt som mensvärk utan mer stickande/skärande. Mensvärken för mig skulle jag säga normalt sett är molande.

Brösten är också stickande och skärande om man känner på dem eller drar åt tröjan/bh-n för hårt.

Någon som smort med progesteronkräm och haft så här?

Känner mig typ exakt som du beskriver om mensvärken (ingen prigesteronkräm dock). Känns verkligen som att mensen ska komma när som helst, men icke. Men som sagt testade negativt i fredags på bim-2 så har svårt att tro att det skulle vara nåt. Det är ju ändå lite ovisshet till mensen sätter igång och ovissheten är nästan jobbigast.
  • Fiiaaa
    Gabriela11 skrev 2018-02-11 17:55:24 följande:

Du plussade ju :) Stressa inte o va glad istället! :*

Nej inget plus här tyvärr, du måste ha missförstått. Har plussat flera gånger tidigare och har ett barn, men det var tre år sen nu :) Det här är första syskonförsöket och nu har jag bara testat tvärnegativt på bim-2
  • Fiiaaa
    Glädje skrev 2018-02-11 22:03:00 följande:

ÄL+14 idag och har inga symtom alls förutom mensvärk idag så gissar att mensen kommer i natt eller i morgon... testade negativt på ÄL+12 (fick typiska spök på clearblue) men har symtom på att jag skulle vara gravid alls så väntar mest på mensen nu för nya tag..

Någon annan i med BIM nu i dagarna?

Ungefär samma för mig. Vet inte exakt när jag hade äl, men mensen borde väl komma senast idag. Testade med cb i fredags, tokblankt. Känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst... Håller tummarna för dig :)
  • Fiiaaa
    Glädje skrev 2018-02-11 22:03:00 följande:

ÄL+14 idag och har inga symtom alls förutom mensvärk idag så gissar att mensen kommer i natt eller i morgon... testade negativt på ÄL+12 (fick typiska spök på clearblue) men har symtom på att jag skulle vara gravid alls så väntar mest på mensen nu för nya tag..

Någon annan i med BIM nu i dagarna?

När tänkte du testa igen? (Om inte mensen dyker upp)? Tänkte nog väntar till minst onsdag, men skulle tro att mensen dyker upp innan dess.
  • Fiiaaa
    Lottch3n skrev 2018-02-12 15:14:40 följande:

Det står att detta ska ha samma känslighet som cb.. :/ Men borde det inte vara starkare på självaste bim?

Jo jag vet att jag borde det egentligen, men efter det som hände så vågar jag inte riktigt. Sån tur är så köpte jag bara några stycken.

Tack för svar <3

Jag kan iofs relatera till rädslan, jag har varit med både om missfall och att bli tvungen att avbryta en graviditet efter RUL. Men jag tror att det är bäst att ta det lugnt och inte överanalysera allting. Vad ska ni göra åt saken även om ni upptäcker att testen inte stegrar? Mår ni inte bara ännu sämre? Är det inte bättre att förutsätta att allt är ok tills motsatsen är bevisad? Det finns inget som talar för att du skulle få ett missfall till. Njut av plusset är mitt råd. Samtidigt som jag förstår dig precis, min senaste graviditet som gick vägen nojjade jag mig igenom ända till bebisen var typ ett halvår, inget att rekommendera ;) Kram
  • Fiiaaa

Fortfarande ingen mens här och jag börjar fundera på när/om jag ska ta ett eventuellt till test. Känns lite knäppt, jag har ju redan gjort ett som var väldigt negativt och jag är säkert inte gravid. Samtidigt håller jag på och räknar och funderar...förra gången plussade jag på dag 27, då var det svagt med ändå tydligt. Nu gjorde jag ett test på dag 25, om jag dessutom hade en längre cykel än förra gången jag blev gravid (äl senare) så kan det ju faktiskt vara så att jag helt enkelt testade för tidigt. Har dock inga symtom alls, förutom mensvärk så att det känns som att mensen ska komma när som helst, men sen försvinner det och så kommer det igen dan efter...hållit på så sen i fredags. Var bergis på att jag skulle få mens i helgen. Vad tror ni? Bim+1 idag (om cykeln skulle vara normal vill säga)

Svar på tråden BIM Februari