• Jahajaa

BIM Februari

Hoppar in här!

BIM 25/2 (tror jag, har inte haft ägglossning ännu så vet inte säkert)

2:a försöket första barnet

Någon mer med BIM samma datum? :)

• Jahajaa
    cassandraros skrev 2018-02-03 23:01:46 följande:
    Jag tror jag har BIM 21/2, detta är också vårt andra försök med första barnet :) hoppas på tur för oss då!
    Åhh vad kul! :)
    Jag håller tummarna för dig med då! 

Tyvärr kommer jag och sambon att vara ifrån varandra en vecka runt ÄL denna månaden, så jag hoppas på att den kommer antingen tidigare eller senare än vad jag tror.. eller att simmarna överlever lite extra länge Flört
  • Jahajaa
    epoxi skrev 2018-01-25 11:03:39 följande:

Någon här som tar SSRI preparat för PMS/PMDS? Jag har funderat på om det skulle påverka ens fertilitet, exempelvis att ett befruktat ägg inte fäster.

Man vill ju göra allt för att optimera processen men är inte så sugen på att hoppa över att ta tabletterna om det är i onödan.

Min syster äter det och hon blev gravid på första försöket, så jag tror inte att det är några problem ;) Så sluta inte med det, det viktigaste är att må bra!

Hur har det gått för dig denna månaden? :)
  • Jahajaa
    Airmos skrev 2018-02-04 00:20:13 följande:
    Hej, kul att vi kan följas åt!

Jag har BIM 22/2 och första barnet. Spännande!!
    Kul!

Då håller jag tummarna för dig med denna månaden :)

Alltid kul att följa någon som har BIM ungefär samtidigt
  • Jahajaa

Grattis Nathalie1992 & kna1! 

Kul med lite + här i tråden! Ni ger lite hopp :D

• Jahajaa

Nu har jag haft ÄL så nu klistrar jag in mig här på listan Glad Nu är det bara den LÅÅÅNGA väntan kvar till BIM *pust! Hur tidigt är det lönt att börja testa? Grattis förresten Angelica 123 till ditt + :D då kan det ju funka att testa redan på ÄL + 9 tydligen ;)

BIM lista:  

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear  

2/2 Entriss  

3/2 Rebeccccs, Minioni  

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips, sofiaaaaaa, Zandylina 

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992  

7/2 Eal92, Saresj, epoxi  

8/2 Filli01  

9/2 XAHHA92, bastamannan1, nellis93, emsorken, saijda 

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot  

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81  

12/2 LunaLo, LillaMy08  

13/2 maria1992  

14/2 Lottch3n, Paka, Elsaida  

15/2 Levisen  

16/2 Billieblue, Lucifer91, LifeofBullshit 

17/2 Nardil, Grynet89, YaseminL 

18/2 Jefare1, lillmysan  

19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91  

20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti, mindran  

21/2 valere, annaalexandra95  

22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977  

23/2 Litenoliv92  

24/2 Månsilver, Jahaaja 

26/2 Mudcakemonster 

28/2 EIJ90[/quote]

• Jahajaa

Grattis alla som plussat! :)

Jag är så sjuuukt otålig på att få börja testa nu, men är bara på ÄL+3 så det får vänta någon vecka till.. hur tidigt är det lönt att testa egentligen? 

• Jahajaa

Hjälp!

Och så var man REDAN skengravid Skäms är bara på ÄL+3 eller max ÄL+5, är lite osäker kring datumet,. så jag vet att det är för tidigt för att känna något,.

Med risk för att bli lite väl intim, men idag när vi hade lite mys, så fick jag orgasm, och efter den fick jag sån fruktansvärd molvärk, typ mensvärk och blev illamående och kallsvettig.. höll i sig ca 5 min, sen ingenting.. aldrig varit med om något liknande.. någon som har fått samma någon gång??

• Jahajaa
    lyckligast80 skrev 2018-02-12 12:42:37 följande:
    Dem testen som visar tidigt är väl 6 dagar före BIM.. men jag kan ha fel och det beror kanske helt på hur hormonnivån stiger. : ) Finns säkert dem som pussar super tidigt också. För mig går gränsen på BIM dagen, testar aldrig före. Blir bara så besviken.

Själv är jag på ÄL + 9. Inga som helst symtom. : (
    Ja det låter klokt! :) själv är jag alldeles för otålig för att vänta så länge, men ska försöka vänta till ÄL+10 iaf (ev ÄL+8 ;) haha) 
    Många som inte får symtom förrän senare så du kan vara lugn, 
    håller tummarna för dig! Uppdatera gärna sen hur det går :)
  • Jahajaa
    Vegas skrev 2018-02-13 06:57:23 följande:

Jag plussade idag på BIM!! Jag är överlycklig och chockad. Trodde nämligen inte att det skulle gå vägen den här månaden för att jag fick influensan efter äl. Kan nästan inte tro det? :) Har inga symptom förutom lite ömma bröstvårtor.

Grattis till ditt plus! :D 
    Vad kul att du la in kurvan också! Märkte du något speciellt med din kurva denna månaden som inte brukar inträffa annars? T.ex. att temperaturen gick upp så högt först och sen ner? Letar febrilt i min kurva efter tecken på graviditet ;) haha
  • Jahajaa
    Deni81 skrev 2018-02-13 19:31:36 följande:

Mensvärk inatt. BIM idag men ingen mens. Och nu när jag gjorde nummer 2 idag (2 ggr) så fick jag en trådig ägglossningsflytning båda gångerna. Alltså ingen mens. Och värken är borta. Brösten är ömma. Vågar inte testa, utan tror att mensen ska komma men bara senare pga progesteronkrämen. Eller så var det där svaga blå strecket ett plus för fem dagar sen?! Fattar nada...

Åhh vad spännande! Är du säker på att du inte ska ta ett till test nu på en gång?? Jag är sjukt nyfiken ;) själv måste man vänta några dagar till, men tänkte testa på lördag, vilket förmodligen är alldeles för tidigt (hade ÄL i fredags)
  • Jahajaa
    Deni81 skrev 2018-02-13 19:54:05 följande:

Haha! Har inga fler tester. Så kan inte kolla nåt vilket kanske är tur, haha!

Hur tidigt blir lördag då? BIM-?

Haha jaa det är kanske tur ;D jag borde slänga mina test så att jag slipper bli så frestad att prova :D på lördag är det bim -8 och ÄL+8, men längre än så orkar jag inte vänta, dock förväntar jag mig inget plus denna månaden då vi missade ÄL.. hade sex 3 dagar innan för vi var båda iväg på olika håll, men man ska aldrig säga aldrig ;)
  • Jahajaa

Hur går det för er alla? 
    Kände att jag behöver skriva av mig..
    ÄL+8 idag och känner mig extremt ogravid :(
    Vet att det är tidigt för att känna något men är extremt känslig
    för hormoner, (PMS, p-piller etc) så inbillar mig att jag verkligen borde känna det när jag blir gravid... Hopplöst, känns som att mensen lika gärna kan komma på en gång. Sorry för min negativa sinnesstämning och grattis till alla som plussat hittills Glad

• Jahajaa
    Airmos skrev 2018-02-17 14:20:28 följande:

Jag förstår dig verkligen. Är i samma sits. ÄL +8 idag. Känner mig inte gravid alls och är annars väldigt känslig för hormonändringar. Förra månaden kände jag mig väldigt gravid redan från ÄL+2 typ, men då visade det sig att jag inte var gravid så jag inser att hjärnan kan spela in en hel del. Denna månad vågar jag inte känna efter så mycket, så hoppas det beror på det. Men, jag känner mig verkligen inte gravid, och det känns så tråkigt. Kanske är det en försvarsmekanism? Kanske så för dig med? Jag håller tummarna för oss ändå, man vet ju aldrig. Har aldrig varit gravid så svårt att veta hur det ska kännas, har du varit gravid förr? Ge inte upp!!:)

Låter precis som mig! Förra månaden kände jag mig jättegravid! Ömma bröst (vilket jag alltid har som ett pms besvär, även nu) kissnödig jätteofta och molvärk hela tiden,. Det visade sig vara en inflammation i urinröret tyvärr och ingen bebis :( så nu när det har gått över så känner jag absolut ingenting! Men hoppas som dig att det är en försvarsmekanism eller att det beror på att det känns så extremt mycket bättre nu så att man kanske inte märker dom små symtomen :) har aldrig heller varit gravid. Håller tummarna för dig med denna månaden :)
  • Jahajaa

Negativt test idag, ÄL+9..

Tänker testa varje dag så att jag inte har några test kvar till nästa månad, för det här

beteendet börjar kännas ohälsosamt :p haha :D

Några fler testberoende här i tråden? ;)

• Jahajaa

Och där sjönk tempen, så mens imorgon eller övermorgon troligtvis :(
    Grattis till alla som plussat {#emotions_dlg.flower} och lycka till alla som väntar på BIM
    Nu hoppar jag vidare till nästa tråd och hoppas att det tar sig för oss nästa månad istället ;)

Svar på tråden BIM Februari