• Glädje

BIM Februari

Hej hoppar gärna på här!

Är på äl+11 idag och har BIM på söndag 11/2 olidlig väntan!

Testade negativt på äl+8 och äl+9 och blev total deppig såklart men samtidigt är det alldeles för tidigt..

Men läste en artikel om att implantationen sker tidigast på äl+6 och senast på äl+12 och sen kan det ta en dag innan det börjar produceras tillräckligt hcg så det syns i urinen. Så än finns det hopp! :)

Har inga direkta symtom förutom mensvärk ibland, sjuka humörsvängningar och fortfarande något ömma bröstvårtor (det får jag alltid efter äl och det brukar vara tills någon dag före mensen)

Planerar att (försöka) hålla mig från att testa tills på BIM +1 senaste månaderna har jag fått mens ungefär en timme efter jag testat minus X(

• Glädje

ÄL+12 idag inga symtom alls utan är helt inställd på mens på söndag eller säkert natten till måndag.

Men under väntan på mens så blir jag mer eller mindre professor i menscykler haha för jag sitter o läser o läser.. tänkte dela med mig lite av sånt som var en nyhet för mig iaf.

Precis efter ägglossningen så stiger hormonet progesteron drastiskt. Det stiger non stop med en peak 7 dagar efter ägglossning, detta för att progesteronet gör livmodern redo för att ta emot ett ägg som ska implantera.

Av progesteron kan man få symtom som = ömma bröst, svullen mage, mensvärk, illamående, vilda drömmar, ökade flytningar, =dvs alla "super tidiga symtom" som man brukar undra om man inbillar sig typ en vecka efter ÄL.

Ca 7 dagar efter ÄL börjar progesteronet sjunka, har inget ägg implanerat sig sjunker det ända fram tills BIM och detta gör att den blodfyllda slemhinnan som varit redo för ett embryo börjar falla isär och detta är ju då mensen.

MEN om ett embryo implanterar i livmodern fortsätter kroppen att producera progesteron och dessa symtom börjar så sakta öka igen och vid vecka 4-6 är det så pass höga igen att man känner gravidsymtom(progesteron symtom)

Med andra ord, de super tidiga gravtecken vi upplever är bara ett symtom på att vi har haft ÄL och har en ökad nivå progesteron.

Ägget inplanteras tidigast 6 dagar efter ÄL och sedan är det möjligt att notera hcg i urin tidigast 4 dagar senare med tex testa tidigt. Men säg att implantationen

sker 12 dagar efter äl (vilket är möjligt) så plussar man ju då tidigast på ÄL+16

Så det bästa är väl om man väntar till BIM+ så slipper vi lägga flera hundra kr på tester i onödan före bim.. även fast det är skitsvårt! :P

• Glädje

Åååh så dum jag är, tog ett test i eftermiddags på ÄL+12 och det va ju neg.. eller ja man ser ett yyyber svagt streck men det är ju rätt vanligt med svaga spök på cb så vågar inte ens hoppas på nåt.

Inga symtom alls, orkar knappt vänta tills måndag. Det är 3 dagar dit men känns som tre år!!

• Glädje

ÄL+14 idag och har inga symtom alls förutom mensvärk idag så gissar att mensen kommer i natt eller i morgon... testade negativt på ÄL+12 (fick typiska spök på clearblue) men har symtom på att jag skulle vara gravid alls så väntar mest på mensen nu för nya tag..

Någon annan i med BIM nu i dagarna?

• Glädje

Vet inte alls vad jag ska tro....känns som att mensen ska komma när som! Mensvärken känns precis som före bim...

Detta tog jag nu ikväll på äl+14 med apoteksgruppens teststickor 25/miu.. känns som att det borde vara ett tydligt plus om det va ett riktigt plus?

Redigerad kontrast... ser ni nåt?

• Glädje
    lillmysan skrev 2018-02-12 21:18:18 följande:

Hur ser det ut oredigerat? :)

Såhär fast upp och ner och utzoomad..

• Glädje

Morgon på bim.

Vet inte alls nu...

Får nog vänta ett par dagar..såg nåt svagt direkt som bleknade en del efter 5 min...

• Glädje
    nufårvise skrev 2018-02-13 12:49:32 följande:

Lunchtest. Först såg det ut som det översta, inte rosa tror jag. Sen efter 5 min som det undre. Tolkar det som negativt.

Men det ska väl tolkas Inom 5 min? Och man ska bortse från förändringar efter den tiden.. sådär blir ju inget test som är negativt...
  • Glädje

Köpte ett från Lloyds på vägen hem. Ser någon strecket lite smått till höger eller har jag på riktigt blivit knäpp?

• Glädje
    Mudcakemonster skrev 2018-02-13 17:41:36 följande:

Jag ser! :) men som sagt så är det lite mer åt höger än i mitten?

Gör du det? :) ja det är lite åt höger.. tror du det är möjligt att få ett plus med ett digitalt i morgon om det är såhär svagt idag?
  • Glädje
    Mudcakemonster skrev 2018-02-13 22:38:57 följande:

Jo absolut ser jag det! Har du testat riva upp testet och kolla närmare utan fönstret? (Hahha låter galen) men då syns det bättre utan att det speglar :)

Det tycker jag du ska göra! Kör ned ett digitalt på morgonen med morgonurin. Hcg stiger ju hela tiden så det borde ju med facit i hand vara starkare då. Lycka till! Skall skicka dig extra positiva tankar!

Blev neg på digitalt idag, så nu väntar jag bara på mens. Antar att det varit spök på testerna... :/ men tack Ändå!
  • Glädje

Fick ett negativt på clearblue digital i morse på BIM (ev BIM +1) Fick nu detta på RFSU's vanliga (från 25miu/hcg) med eftermiddagsurin.

Vågar man hoppas??!

• Glädje

Positivt på RFSU idag igen :) BIM+2

Vågar knappt bli Glad!

Tänkte testa med ett digitalt nästa vecka bara för att bekräfta, har inga symtom förutom att vara pms-tjurig å ha ökade flytningar :P

Vad gör man nu liksom!?? :)

• Glädje

BIM-Lista

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear

2/2 Entriss

3/2 Rebeccccs, Minioni

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips, sofiaaaaaa, Zandylina

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992

6/2 Liten2018

7/2 Eal92, Saresj, epoxi

8/2 Filli01

9/2 XAHHA92, bastamannan1, nellis93, emsorken, saijda

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81

12/2 LunaLo, LillaMy08

13/2 maria1992, Glädje

14/2 Lottch3n, Paka, Dytches

15/2 Levisen

16/2 Billieblue, Lucifer91, LifeofBullshit

17/2 Nardil, Grynet89, YaseminL

18/2 Jefare1, lillmysan, cassandra92

19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91, maalon

20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti, mindran

21/2 valere, annaalexandra95, Hjärterus

22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977

23/2 Litenoliv92

24/2 Månsilver

26/2 Mudcakemonster

28/2 EIJ90

PlusLista (lägg gärna in datum när du fick ditt plus och datum du hade BIM på)

2/2 Frips (bim 4/2)

5/2 Gabriela11 ( bim 11/2)

13/2 Vegas (BIM 13/2)

14/2 Erna90 (bim 5/2) Glädje (BIM 13/2)

15/2 Maalon (bim 19/2)

12/2 Dytches (bim 14/2)

• Glädje

Hej allihopa! Vill bara dela med mig av mina test ifall fler får svaga plus o undrar :)

På BIM-2 fick jag nåt suuuuper svagt på ett test från apotekets egna. Det var från 25miu men jag såg nåt såå svagt!

På BIM köpte jag ett Lloyds testa tidigt (10miu)och fick ett svagt plus på eftermiddagen,

på BIM+1 kände jag mig säker nog och tog ett clearblue digitalt på morgonen MEN fick "Inte gravid" fy så hemskt å jag blev helt förvirrad. :/

MEN på eftermiddagen samma dag fick jag positivt på RFSU och dagen efter på BIM+2 positivt igen! Och idag på BIM+3 fick jag ett fint plus på clearblue!

Vågar nästan anse mig gravid nu :P

Längst ner är Lloyds 10miu/hcg sen RFSU o clearblue

Svar på tråden BIM Februari