Inlägg från: MammaTillAdrian |Visa alla inlägg
  • MammaTillAdrian

BIM Februari

Hej tjejer! Har skrivit lite i januaritråden. Är 26 år och försöker med ett litet syskon till mina änglapojkar f/d 2011 och 2012. Detta skulle alltså bli vårt första levande barn. Vi har försökt sen oktober och jag blev gravid både i december och januari. Tyvärr slutade båda grav I tidigt missfall bara några dagar efter BIM. Jag har något ökad risk för missfall då jag äter diverse mediciner (livsnödvändiga) och måste därför försöka lite till innan vi kan få någon hjälp. Hoppas på att februari blir vår månad. Enligt appen har jag äl 7/2 och BIM 21/2, men använder mig av ÄL-test för att pricka in rätt.

Håller tummarna för oss alla! <3

• MammaTillAdrian
    valere skrev 2018-02-05 12:40:59 följande:

Hej, får man hoppa in här? :) Fick positivt utslag på ÄL-sticka idag och räknar med BIM den 21 februari, så nu börjar den där jobbiga väntan... Fler här inne som har BIM mot slutet av månaden?

Airmos skrev 2018-02-05 13:25:31 följande:

Välkommen! :) Jag börjar också närma mig positivt resultat på ÄL stickorna nu. Beräknad BIM 22/2. Spännande :) 

Jag har äl idag, BIM 19/2. Vi är på femte försöket denna månaden. :) Har ni andra försökt länge?
  • MammaTillAdrian
    valere skrev 2018-02-05 14:01:28 följande:

Denna månaden eller denna omgången? :) Första "riktiga" försöket för min del med nuvarande kille. Vi har förvisso aldrig skyddat oss sedan vi träffades för några månader sedan, men det är först nu som vi bestämde att vi verkligen aktivt vill försöka, så vi har ansträngt oss för att pricka in det med stickor den här månaden. Tog även en pergotimekur som jag hade kvar efter att jag försökte med sonen, som blev till på första kuren. Försöker ju att inte räkna med att det funkar på samma sätt den här gången, men vet att jag säkert kommer att bli sååå besviken om mensen kommer. Fyller snart 40 också så börjar ju känna mig lite stressad...

Vi började försöka I oktober, alltså blir detta vårt femte försök. :) Det är första barnet tillsammans med min nuvarande sambo. Har två pojkar från tidigare förhållande men de dog i magen i v. 23 och v. 40 tyvärr. Så jag har längtat väldigt länge efter en liten. Nu sen vi började försöka så har vi fått två mf på raken, ett i december och ett i januari. Det känns jobbigt på sitt sätt men samtidigt skönt att veta att man iaf kan bli med barn fortfarande.

Så jobbigt att du känner stress över åldern. Har du bara sonen sen tidigare eller har du flera barn? :)

Jag är fortfarande ung, blir 27 i år så jag har ju en liten fördel där.. Det är dock liten tröst när man varit med om så mycket tidigare. Får jag även fråga varför du fick pergo sist gång? Har du pcos eller något sådant?
  • MammaTillAdrian
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-08 08:40:09 följande:

Nu börjar den långa väntan.. Positivt ältest i tisdags kväll så jag borde alltså ha haft ägglossning någon gång under det senaste dygnet. Fy tusan vad jobbigt det här är!

Är ungefär samma här. Fick positivt ÄL-test lördag kväll och söndag. Räknar att ÄL inträffade på måndag. Hade sex fre-tis så vi har iaf gjort vad vi kunnat. ;) men väntan till BIM den 19e känns som en hel evighet!!! Vilket försök är ni på? :)
  • MammaTillAdrian
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-08 11:37:46 följande:

Andra försöket, men förra cykeln tog jag inga ältest utan räknade bara lite mensmatte och vi prickade inte in äl visade det sig när mensen sen var 5 dagar sen. Så första försöket där det faktiskt kan bli något :) Ni då?

Så spännande! Har ni några barn sen tidigare? Detta är femte försöket för oss. Fjärde försöket med ÄL-tester. Fick tidiga mf i december och januari, så vi vet ju att jag inte har några problem att bli gravid åtminstone. Använder du dig av någon app för att hålla koll på cykeln? :)
  • MammaTillAdrian
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-08 11:59:24 följande:

Första barnet, gissar av ditt namn att ni har barn sen tidigare? Har använt mig av menskoll sen 2012 men började med NC för två veckor sen :)

Ja jag har två pojkar från ett tidigare förhållande, men tyvärr dog dom i min mage i v23 och v40. Har längtat efter ett levande syskon i över 5 år så nu hoppas jag verkligen det är vår tur snart. :) Sambon har inga barn sen innan. Jag har använt mig av Min kalender sen i somras för att få koll på mensen och har kommit fram till att jag har en cykel på 30-35 dagar. Därför testar jag med ÄL-test för att inte missa:)
  • MammaTillAdrian
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-08 14:12:30 följande:

Åh, fy så tungt! :( Ingen ska behöva genomgå det. Vet man vad det var som hände? Sov du på rygg eller har läkarna någon förklaring?

Ja, första barnet hade en njursjukdom som gjorde att han blev väldigt sjuk. Det upptäcktes på RUL och vi blev då tvungna att avbryta. Andra barnet var friskt men jag fick ett influensavirus som man tror satte sig på hjärtat bara två dagar innan bf. Jag blev fruktansvärt dålig, fick havandeskapsforgiftning, multiorgansvikt och höll på att dö. Han dog av syrebrist. Allt var bara en slump. Ren otur säger dom. Så det är extremt blandade känslor runt ny graviditet. Men längtan överstiger rädslan just nu.
  • MammaTillAdrian
    Fiiaaa skrev 2018-02-08 20:11:56 följande:

Det är inte sant vad en del människor ska behöva gå igenom. Så himla ledsen för vad som hänt dig. Stor kram <3 Vi förlorade också vårt första barn efter RUL, pga allvarlig fostermissbildning. En mycket tuff tid. Det var vår andra graviditet, första fick vi MF i v 10. Vi har fått en lillasyster sedan dess som är två år idag.

Nu har vi precis börjat med syskonförsök med bim i helgen.

Tack snälla! Nej det har varit extremt tufft men jag har kommit långt i sorgen efter pojkarna. Är egentligen först nu jag ens känner mig lite redo att försöka igen. Beklagar att ni miste ert barn, men så härligt med en liten lillasyster. Håller tummarna för att det snart ska gå vägen för er :)
  • MammaTillAdrian

Jag plussade igen igår! Inga tvivel alls. Visade det för sambon som tittade två sek och sa ja, det där är positivt. Han brukar annars aldrig se något. Det sjuka är att igår var äl+7 och jag hade så starka symptom att jag verkligen var säker på att nu är jag gravid. Tog ett cb early som visar svagt, men tydligt positivt. Imorse på äl+8 tog jag ett vanligt CB plus som också var positivt. Tydligare än gårdagens early-test. Ska dock tilläggas att jag har fått mf både i december och januari. Då plussade jag först runt BIM - 3 eller 2 och sen började missfallen bara några dagar efter. Har heller inte haft såhär tydliga symtom de andra gångerna.

Men är det inte extremt tidigt att plussa på äl+7?

• MammaTillAdrian
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-13 07:51:31 följande:

GRATTIS! Det förtjänade ni verkligen efter allt som varit :) Och vad tidigt du plussade!! Jag är på ÄL+6 och tänkte att det inte är någon idé att testa förrän tidigast fredag men då kanske jag ska testa imorgon ändå.. Hur lång lutealfas brukar du ha? :)

Tack snälla! :) ja visst är det tidigt. Jag blir nästan lite nojig att det är två när man har så starka symptom också.. Jag ska försöka hålla mig några timmar nu och sen kanske ta ett digitalt som jag har liggande. Känns dock inte som det kommer visa positivt riktigt än.

Jag brukar ha 14 dagar lutealfas, däremot kan det variera lite vilken dag äl hamnar på. Brukar ha 30-35 dagars cykel.

Håller tummarna för att du plussar också!!

Slänger med en bild på cb från imorse. Kanske kan nån annan se de svaga pluset också? :)

• MammaTillAdrian
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-13 08:17:13 följande:

Ungefär som mig! Brukar också ha en cykel på 30-35 dagar men har aldrig haft koll på ÄL förut. Skrev upp att jag trodde att jag hade ÄL flytningar 11 dagar innan sista mensen så det var ju en ganska kort lutealfas isåfall :) Två bebisar vore ju underbart! Min sambos syster har tvillingar och herregud vad smidigt det är. Dom har roat sig själva ganska bra sen 1.5 års ålder! Ditt test är ju jättetydligt! Ingen tvekan där :)

Tror tyvärr inte att det blir något plus här.. Har bara en tråkig känsla den här månaden :(

Ja två hade varit helt underbart på sitt sätt, samtidigt är det ju en del risker med tvillingar och jag är ju väldigt orolig för kommande graviditet med tanke på min bakgrund. Vi har tvillingar i släkten också, min mormor var tvilling, mina morbröder, min sambos pappa och sambons kusiner, så de känns ändå inte helt omöjligt att det kan vara så.. *svettas lite*. ;)

Va tråkigt att du har den känslan, hoppas ändå att du har fel. Detta var faktiskt första gången jag känt ordentligt med symptom innan pluss. Och då är detta min sjätte graviditet. Minns att jag med pojkarna hade ont i ryggen ganska tidigt men började må illa först några veckor senare. Denna gången har jag ordentligt ont i ryggen, rikliga flytningar, molvärk, stickningar och ömma bröst. Misstänker att jag kan ha fått en nidblödning på äl+4 då jag fick som en rosa flytning när jag var på toa. Denna höll i sig något dygn å sen börja jag känna symptom. Nu hoppas jag lille fröet stannar. :)
Svar på tråden BIM Februari