• Emilix

BIM Februari

Hej! Har BIM i morron, då är det 14 dagar efter positivt äl test. Jag och min sambo har försökt bli gravida sen sommaren 2014. Vi går nu och gör en utredning på kvinnokliniken ang ofrivillig barnlöshet.

Tog ett gravtest i går morse och då såg det ut så här som på bilden under. Översta bilden är original den under är tagen med filter och jag har sen ökat på kontrasten.

Tog ett till test idag och där syntes det ingenting..så antar att det där igår bara va spökstreck :/

Men ska köpa ett digitalt och ta på Fredag tror jag :)

• Emilix
    Anonym (Frau) skrev 2018-02-13 18:19:40 följande:

Jag ser också strecket!!! Kul! Jag kan dela med mig från min förra graviditet och mina test då, det är från ÄL+9 och varje dag framåt! Det kan alltså verkligen vara ett sjukt svagt streck och ändå positivt! Lycka till!!

Jag kan inte se bilderna :/

Ja jag hoppas att det va nått fel med testet jag tog idag och att det inte va nått spök med det igår :)
  • Emilix

Har BIM idag, 14 dagar efter positivt äl test. Testet i morse såg ut så här, tycker jag ser ett svagt streck?

Men borde det inte vara starkare om jag har bim idag?

• Emilix
    saijda skrev 2018-02-14 11:32:29 följande:

Jag tycker att jag ser ett svagt pluss där. Pröva med ett digitalt typ imorgon eller i övermorgon :) förra gången jag plussade så var det först på BIM+4. Så det måste inte vara starkt på BIM <3

Ja okej, då håller jag hoppet uppe ett tag till då :) Ska testa med ett digitalt på Fredag tänkte jag :)
  • Emilix
    saijda skrev 2018-02-14 13:38:47 följande:

Gör det! Håller tummarna för dig :) ska också testa ett digitalt, måste bara beställa det <3

Jag är på apoteket och ska köpa ett nu :) Men om det visar negativt på Fredag då är det ingen idé att fortsätta testa eller? Bara att vänta på mensen då?

Håller tummarna för dig med :)
  • Emilix

Okej nu tror jag på att jag är gravid, känns som att det här strecket är för starkt för att vara nått annat :)

Taget nu på morronen 15 dagar efter äl.

Blir ändå ett digitalt i morron för att vara 100 % säker.

Känns helt sjukt att det funkade på första försöket med äl stickor efter att ha försökt sen sommaren 2014 :')

• Emilix
    Gabriela11 skrev 2018-02-15 06:23:35 följande:

Det är du!! Grattis <3

Tack så jättemycket <3
  • Emilix
    Jefare1 skrev 2018-02-15 07:20:23 följande:

Stort grattis!!

Tack så jättemycket <3 Känns helt galet :)
  • Emilix

Jag fick ju ett plus idag på en sån liten sticka. Ska ta ett digitalt i morron med veckoindikator, hur länge står texten kvar på det? Hela tiden, det försvinner inte? Har nämligen inte berättat för min sambo, utan tänkte slå in det digitala testet i ett paket och ge han :) Och då måste ju texten stå kvar, annars blir det ju konstigt haha :')

• Emilix

Svart på vitt :')

Om allt går som det ska blir det en bebis i slutet av Oktober <3

• Emilix
    joannac skrev 2018-02-16 12:00:33 följande:

åh stort grattis! :')

Tack <3 Känns helt overkligt, slutade med p-piller sommaren 2014 och det har inte hänt nått alls sen dess. Så det här känns helt sjukt :')
  • Emilix
    joannac skrev 2018-02-16 13:05:45 följande:

gud vilken sjuk känsla efter att ha försökt så länge! hur reagerade din partner? måste vart ett fint ögonblick!<3

Ja det va häftigt, jag va så skakig efteråt Haha.

Han blev jätteglad, jag hade slagit in stickan i ett paket med en liten bebismössa överst. Så låg stickan under lite papper under mössan.

Han blev glad för mössan och tyckte den va fin, men fattade inte direkt att jag är gravid. Han trodde jag hade tyckt den va gullig och köpt den tills när vi förhoppningsvis skulle få barn nån gång i framtiden. Sen lyfte han på papperet och blev helt stum haha. Men det va jättefint och jag började skratta och gråta samtidigt :')

I kväll ska vi berätta för hans dotter som är 15 och för min lillasyster.

Ska lägga en bulle i ugnen och be dom att kolla i ugnen :)

Dom kommer bli så chockade och glada :)
  • Emilix
    Mudcakemonster skrev 2018-02-16 13:19:01 följande:

Härligt!!! Grattis!! :)

Tack så jättemycket <3
  • Emilix
    cassandra92 skrev 2018-02-16 13:19:59 följande:

Wow grattis :D <3 

Tack så jättemycket, det är väldigt efterlängtat :)
  • Emilix
    Hjärterus skrev 2018-02-16 14:01:11 följande:

Ett stort grattis !!!:D:D

Tack så jättemycket, ska bli så himla spännande :)
Svar på tråden BIM Februari