• YaseminL

BIM Februari

Hej jag hoppar in här om det är okej!

Om vi hade sex senast i torsdags kväll och jag fick en fast glad smiley på clearblues dubbelhormon indikator i söndags, finns det någon möjlighet att jag kan vara gravid trots så många dagar ifrån äl?

• YaseminL

BIM lista:

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear

2/2 Entriss

3/2 Rebeccccs, Minioni

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips, sofiaaaaaa, Zandylina

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992

6/2 Liten2018

7/2 Eal92, Saresj, epoxi

8/2 Filli01

9/2 XAHHA92, bastamannan1, nellis93

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81

12/2 LunaLo, LillaMy08

13/2 maria1992

14/2 Lottch3n, Paka

15/2 Levisen

16/2 Billieblue, Lucifer91, LifeofBullshit

17/2 Nardil, Grynet89, YaseminL

18/2 Jefare1, lillmysan

19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91

20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti mindran

21/2 valere, annaalexandra95

22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977

23/2 Litenoliv92

27/2 Meej

28/2 EIJ90

• YaseminL

BIM lista:

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear

2/2 Entriss

3/2 Rebeccccs, Minioni

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips, sofiaaaaaa, Zandylina

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992

6/2 Liten2018

7/2 Eal92, Saresj, epoxi

8/2 Filli01

9/2 XAHHA92, bastamannan1, nellis93, emsorken

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81

12/2 LunaLo, LillaMy08

13/2 maria1992

14/2 Lottch3n, Paka

15/2 Levisen

16/2 Billieblue, Lucifer91, LifeofBullshit

17/2 Nardil, Grynet89, YaseminL

18/2 Jefare1, lillmysan

19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91

20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti mindran

21/2 valere, annaalexandra95

22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977

23/2 Litenoliv92

27/2 Meej

28/2 EIJ90

• YaseminL
    Deni81 skrev 2018-02-06 18:32:00 följande:

Finns det fler som smörjer med progesteron denna cykel? Som vill tala om hur det går?

Och ni som har molvärk mellan ÄL och BIM, hur känns den och brukar ni ha så? Har nog aldrig haft det. Har det inte nu heller men man läser så ofta om det symtomet så jag undrar om det är ett gravsymtom eller ett pms-symtom?

Jag har värk nu och fick en glad fast smiley på CB I lördags/söndags. Vet inte om det är spöksymtom för det känns som att det är för tidigt för att känna symtom men vad vet jag.. försöker bli gravid med första barnet och har aldrig varit gravid tidigare. Men värken känns som en grov mensvärk sen ibland så får jag stickningar i livmodern.. lite obehagligt.
  • YaseminL
    Paka skrev 2018-02-06 19:04:37 följande:

Vet du precis så känner jag också. Det började ÄL+2 (+6 idag) och har inte slutat även om det kommer och går lite. Öm i brösten också imorse. Men vågar inte tro att det ska vara annat än spöksymtom. Brukar ju normalt inte känna efter såhär. Kan liksom inte ha sån tur att det går på första försöket.

Känner likadant.. vårt första försök med och jag fick LH ökning i lör/söndags och hade senast sex i torsdags pga att min pojkvän är bortrest så vågar inte tro att det tagit så många dagar innan ÄL (trots att jag såklart hoppas!!) MEN får aldrig mensvärk så tidigt och denna värken känns ändå lite annorlunda än en vanlig mensvärk. Hoppas så att det är en bebis som bakas i magen och att det inte är spöksymtom. Blir smått galen på kroppen ibland.
  • YaseminL

Vet du precis så känner jag också. Det började ÄL+2 (+6 idag) och har inte slutat även om det kommer och går lite. Öm i brösten också imorse. Men vågar inte tro att det ska vara annat än spöksymtom. Brukar ju normalt inte känna efter såhär. Kan liksom inte ha sån tur att det går på första försöket.

Känner likadant.. vårt första försök med och jag fick LH ökning i lör/söndags och hade senast sex i torsdags pga att min pojkvän är bortrest så vågar inte tro att det tagit så många dagar innan ÄL (trots att jag såklart hoppas!!) MEN får aldrig mensvärk så tidigt och denna värken känns ändå lite annorlunda än en vanlig mensvärk. Hoppas så att det är en bebis som bakas i magen och att det inte är spöksymtom. Blir smått galen på kroppen ibland.
  • YaseminL

• YaseminL
    Paka skrev 2018-02-06 20:34:07 följande:

Blev gravid av misstag för ett par år sen, då var det 5 dagar mellan sex och ÄL (använde Natural Cycles så är tämligen säker på dagar.) så varför inte?

Hoppas verkligen jag har turen på min sida! Gäller att spermierna är alerta och att ph värdet i slidan är bra så att spermierna orkar hålla sig i liv där inne så pass lång tid. Hoppashoppas! Tack för att du delade med dig, det får mig att lugna mig lite. :)
  • YaseminL
    Deni81 skrev 2018-02-06 21:21:41 följande:

Det låter obehagligt att ha så ont som en grov mensvärk utan att man ska ha mens. Stickningar känner jag av och till under cykelns gång. Men värken kommer tidigast någon dag innan mens! Det som är det säkraste tecknet på att mensen kommer är ändå att brösten slutar ömma en dag innan mens. Då vet jag att den ska komma

Ja lite obehagligt är det allt. Har dessutom blivit extremt torr i munnen och bröstvårtorna ömmar inte alls, vilket dom alltid gör direkt efter äl i vanliga fall. Men jag ska försöka att inte spekulera för mycket, BIM den 17 så tiden får visa sitt :)
  • YaseminL
    Deni81 skrev 2018-02-07 10:03:47 följande:

Svårt att inte spekulera, haha! Håller tummarna för dig, det är ju ett par dagar kvar innan BIM

Precis.. dagarna efter ÄL fram till BIM är hemska... såååå långa haha zzzzz... Tack! Vad go du är. Planerar ni barn? Om ja, när har du BIM? :) Kram!
Svar på tråden BIM Februari