• Anonym (Frau)

BIM Februari

Hänger lite här och har läst några sidor bakåt i er tråd! Har ingen aning om nått kan jag börja med att säga. Ammar fortfarande och har nog pga det oregelbunden mens (+- en vecka). Hade mens 25 dec och 25 januari dock så det börjar kanske reda ut sig! Vet inte alls när jag hade ägglossning, hade "molvärk" från den 7 och fortfarande ganska mycket under dagarna och rejäla hugg på höger sida vid äggledarna den 8:e. Har inte kollat hur mina flytningar har varit bortsett från att de har varit ganska mycket av dem men vet inte vilken sort. Men så har jag kollat i två dagar nu (10 o 11 feb) och nu har jag ägglossningsflytningar, idag fick jag en tråd på 4 cm mellan fingrarna. Kanske är jag helt fel ute och har ägglossning NU. Eller kan man ha sånna flytningar långt efter ägglossning också? Har läst att man kan ha ökade flytningar direkt efter befruktning o framåt, men inte ägglossningsflytningar väl? (Dessutom borde jag ha haft ägglossning under helgen eller i början av veckan om jag får en normal cykel på 31 dagar och inte NU med de här flytningarna) nån med erfarenhet?? Minns att jag hade mycket flytningar med min första graviditet redan från början men kommer inte ihåg vilken sorts.. :/

• Anonym (Frau)

Gick på toa nyss och det rann ut en rejäl flytning, en genomskinlig och seg klump. Så brukar jag inte ha iaf.... oh... hoppas att det är ett tidigt tecken.....!

• Anonym (Frau)

Kom inte ihåg så mycket från förra gången jag blev gravid fast jag trodde det! Letade upp en gamal tråd från 2015 med mitt första inlägg där jag tydligen skrev mina tidiga symptom! De är precis som nu, molvärk ända från ÄL och varje dag framåt och sen skrev jag att jag hade rikliga flytningar ända från ÄL och framåt. (Den gången använde jag ägglossningstest) och rikliga flytningar har jag nu också, mer än normalt! Spännande! Ni som har varit gravida förr... har er kropp reagerat liknande med symptom i de olika graviditeterna?

• Anonym (Frau)
    Elsaida skrev 2018-02-11 20:58:57 följande:

Någon mer här som typ känner sig sjuk?

Fryser jätte mycket men är varm i kroppen, har en temp på 37.7 men är lixom inte sjuk.

Är trött men ändå pigg i kroppen.

Jag har också varit konstigt frusen kom jag på nu när du skrev sådär! Har verkligen ont i tjejmagen ikväll alltså, inge mensvärk, det spänner och drar och gör ont i hastiga rörelser o när jag nyser o hostar! Så brukar jag verkligen aldrig ha det!! ????
  • Anonym (Frau)
    stragge skrev 2018-02-12 12:51:27 följande:

Hmm en fundering tjejer.. Har idag känt att det sticker och svider lite inuti musen alltså längs med slidväggen och upp mot livmoderhalsen typ, nån annan som känt så? Har inte haft ägglossning enligt min tempkurva men aldrig känt nåt stickande så innan

Jag har känningar typ vid slidväggarna! Ganska ytligt. Känns som att det "bluppar" till! Som en bubbla. Men känner det bara när jag vilar o tar det lugnt, då typ var 5:e min!
  • Anonym (Frau)
    Memlan skrev 2018-02-12 15:53:25 följande:

Suuupersvagt plus på 2 tester idag på ÄL+9!

Har två tester att ta i morgon och visar det svagt igen så tar jag digitalt på onsdag!

Har mått mer illa idag, större bröst (är småbystad så märks stor skillnad, både mannen och min mamma kommenterat det), de är väldigt spända, tunga och känns som två stora blåmärken med brinnande bröstvårtor!

Har ont i svanken och det stramar massor i tjejmagen och jag äter som ett djur, utan att överdriva så är jag hungrig konstant oavsett vad mycket jag äter, blir hungrig igen 20-60 min efter jag ätit

Vågar inte hoppas för mycket även om jag känner mig gravid då det är första försöket så känns för bra för att vara sant om det redan tagit sig.. det återstår att se!

Grattis till alla som plussat och håller mina tummar för att få se fler plus härinne!

Låter som du är gravid!!! Har du nån bild på testen? :)
  • Anonym (Frau)
    babbi skrev 2018-02-13 09:20:10 följande:

Hej allihopa! 

Har tidigare hängt med i dessa trådar men kände att jag behövde ett uppehåll, blev bara mer och mer stressad... I Januari tyckte jag inte alls att vi fick till det och började genast prata om "nästa" tillfälle, beställde hem nya ägglossningstest, munkpeppar osv för att prova det nu i Februari.

Min mens har alltid varit regelbunden, men nu är jag på BIM+6, gjorde CB digitalt i lördags men negativt.. 

Gjorde ett test från testlagret imorse och är så himla förvirrad nu! Hjälp mig, är det spökstreck eller positivt? 

Ja, det ser verkligen ut som du är gravid!! Kul!! Grattis!

Här har jag molvärk för 7:e dagen i rad. Stramar, drar, ömmar och känner av i ländryggen också. Varje steg när foten dunsar mot golvet så ömmar det i tjejmagen. Är det någon annan som haft så och inte har varit gravid? Mitt i cykeln liksom, fattar inte vad det kan vara annars!!!
  • Anonym (Frau)
    Emilix skrev 2018-02-13 17:54:16 följande:

Hej! Har BIM i morron, då är det 14 dagar efter positivt äl test. Jag och min sambo har försökt bli gravida sen sommaren 2014. Vi går nu och gör en utredning på kvinnokliniken ang ofrivillig barnlöshet.

Tog ett gravtest i går morse och då såg det ut så här som på bilden under. Översta bilden är original den under är tagen med filter och jag har sen ökat på kontrasten.

Tog ett till test idag och där syntes det ingenting..så antar att det där igår bara va spökstreck :/

Men ska köpa ett digitalt och ta på Fredag tror jag :)

Jag ser också strecket!!! Kul! Jag kan dela med mig från min förra graviditet och mina test då, det är från ÄL+9 och varje dag framåt! Det kan alltså verkligen vara ett sjukt svagt streck och ändå positivt! Lycka till!!

• Anonym (Frau)
    saijda skrev 2018-02-13 18:40:26 följande:

När var dem första två testen ifrån?

Mitt test idag såg ut så nämligen :0

Ger hopp <3

Längst ner ÄL+9

Sen över var ÄL+10

Sedan ÄL+11

Och högst upp var ÄL+12

Vad spännande för dig!!
  • Anonym (Frau)

Testade inatt när jag inte kunde sova! Tycker testen ser jättekonstigt ut! Konstigt också att båda testen uppförde sig lika konstigt!!! Någon med erfarenhet?? Det var nästan som ett glänsande på stickan där strecket är och sen ett smalt streck i mitten bara. På bilderna ser ni att det är ljust på sidorna om det smala strecket!

• Anonym (Frau)

Ni som har plussat i tråden, hur har era flytningar varit sen ÄL?

• Anonym (Frau)
    Nardil skrev 2018-02-15 14:12:10 följande:

Jag sparade det digitala, för jag kom på att det mätte 25 ml hcg och det jag tog igår bara 10, så det hade varit för stor risk att få negativt. Dock tog jag en vanlig rfsu sticka och fick något mycket svagt därockså. Eftersom det också mäter 25 känns det mycket lovande :) Jagska ta med mig ett test när jag åker till London idag och testa på lördag tänker jag! Känner stt det kan ha gått vägen, men vill inte hoppas för mycket :)

Åh det låter ju verkligen bra iom att mensen är sen! Jag har också lite vita flytningar, mest efter att jag haft en omgång molvärk. Då får vi hoppas att vi båda får fina resultat på lördag!!

Skulle du kunna förklara det här med känslighet? Jag har missuppfattat och trott att det har varit tvärt om nämligen. Vad BETYDER och vad är SKILLNADEN på 10 och 25 ml/hcg? 25 ml/hcg är mer känslig än 10 alltså? 25 ml vadå? :/
  • Anonym (Frau)
    citrongräs skrev 2018-02-15 16:53:56 följande:

Som icke gravid har man en ytterst låg hcg i urinen, typ 2 mlU/ml. Som gravid ökar hcg och de test som kan detektera 10 mlU/ml är därför mer känsliga (=kan detektera lägre mängd hCG i urinen) än de test som mäter från 25 mlU/ml. De senare brukar vara standardtest.

Så... om jag har förstått det rätt nu! Hcg fördubblas var annan var tredje dag. Så ett simpelt exempel: testar man positivt på ÄL+10 med 10ml/hcg-test så testar man positivt på ÄL+13 med 25 ml/hcg-test och positivt på ÄL+ 15 med 50ml/hcg-test?! Nerskalat alltså!
  • Anonym (Frau)

När ska man räkna mensen egentligen? Brukar inte ha spottings men hade det 2-3 dagar innan riktiga mensen! Någon som vet nått om detta?

• Anonym (Frau)

Ser ni nått? Jag tror mig se en skugga men ingen färg i det! Bim på sön, det känns dock nu verkligen som att mensen ska komma :(

• Anonym (Frau)

Jag tror att jag är gravid va?!?!?!

Svar på tråden BIM Februari