• Zandylina

BIM Februari

Hej.Hoppar in här jag med då. BIM idag 4/2 plus några timmar skulle kommit i natt men inget än så länge.
    Har haft molvärk/mensvärk i magen över 1 veckas tid, haft svårt att göra nr 2 och kissat lite mer än vanligt,brösten små ömmat men ej mkt.
    Tog test nu på morgonen men inget plus än, så får väl se om mensen kommer senare idag.

• Zandylina

Sitter fortfarande här mensen lyser med frånvaro dock elak värk längst ner i magen, vart lätt illamående idag men som sagt testet visa neg så misstänker mensen bara sen :/
    Skulle haft den som sagt igår eller idag..
    Hoppas dock annat men osäker då test visat negativt..vet ej vad ska tro.

• Zandylina
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-04 21:16:39 följande:
    Jag har samma. Mått illa från och till hela dagen. Brukar aldrig känna så runt mens. Men jag har fått lite bruna flytningar och jag misstänker att mensen kommer under natten (känns som den alltid kommer nattetid :(). Vid tidigare graviditeter har jag testat negativt rätt länge så det behöver inte betyda för dig att du inte är gravid! Jag håller tummarna!!
    Det är hemskt att må så här och gå i ovisshet, men får väl se imorgon vad som händer om mensen dyker upp eller inte, skulle ej förvåna mig men tack för att du håller tummarna, och håller tummarna för dig med då, för bara för att man har blödning så behöver det ju ej betyda man ej gravid heller vad jag förstått.
    Och om vi båda nu får mensen så får vi prova på igen! Glad
  • Zandylina

Vet ej om gjorde rätt nu men försöker skrev in mig på 4/2 dock ej nån mens än...

valere skrev 2018-02-05 20:28:05 följande:

Jag letade fram den senaste BIM-listan och klistrar in här. Har fyllt på några av er. Fyll gärna på ni som ännu inte är på listan, är ju så kul att följa alla.

BIM lista:

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear

2/2 Entriss

3/2 Rebeccccs, Minioni

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips, sofiaaaaaa, Zandylina

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992

6/2 Liten2018

7/2 Eal92, Saresj, epoxi

8/2 Filli01

9/2 XAHHA92, nellis93

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81

12/2 LunaLo, LillaMy08

13/2 maria1992

14/2 Lottch3n

15/2 Levisen

16/2 Billieblue, Lucifer91

17/2 Nardil, Grynet89

18/2 Jefare1, lillmysan

19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91

20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti mindran

21/2 valere, annaalexandra95

22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977

23/2 Litenoliv92

27/2 Meej

28/2 EIJ90

• Zandylina

BIM+2 å ingen mens i syne än..rikliga flytningar molvär å lätt illamående lite ömma bröst. Men testar fortfarande negativt. Detta e otroligt frustrerande..

Å tyvärr hallonpajj så se inte jag nåt streck i allafall.. men hoppet finns där än ????

• Zandylina

Hade BIM 4/2 och fortfarande ingen mens lätt molvärk oftare illamående och småömma bröst, begär efter Blodaplesin vilket jag inte gillat förut, dock negativa test varje morgon.
    Pratade med Mödravården idag pga negativa test och samtidigt haft fruktansvärd smärta i magen emellanåt, hon sa till mig att ge det ett par dar till å testa igen för hon tyckte det lät som jag var gravid men är låghormonare.så ja låghormanare finns och man kan plussa sent även om allt negativt innan på och nåra dar efter BIM.. om ej testat positivt innan fredag skulle jag återkomma för att se nästa steg...
    Denna ovissheten kan driva en till vansinne alltså...

• Zandylina
    Anonym (Äntligen syskondags) skrev 2018-02-07 13:09:55 följande:
    Låter jobbigt att gå och inte veta. Brukar din cykel vara regelbunden annars? Vi får hoppas att du får ett plus eller att mensen kommer innan dess så du slipper att gå och undra så länge
    Gylleneprinsessa skrev 2018-02-06 19:40:51 följande:
    Innebär spottings att mensen inte kommit än? I så fall är min cykel någon dag längre än jag trott. Det är underligt för jag hade mycket ondare igår innan spottingsarna kom. Idag har det bara kommit lite lite brunt men vågar inte tro att det ska ha gått vägen, inte med mensvärk och början till mens. Jag antar att det visar sig om mensen brakar igång på riktigt imorgon eller så. Jag har dock inget minne av att jag brukar ha ont innan spottings. Man skulle behöva skriva ner exakt varenda detalj om sin kropp varje dag för jag märker att jag har dålig koll när det verkligen gäller.
    Jag vet inte hur man ska räkna egentligen, men jag brukar iaf inte räkna med den dagen om det enbart kommer lite rött på pappret och inget mer. Hur har det gått?
    Hej, jo den brukar vara regelbunden vart det sen augusti förra året ungefär, därför e så frustrerad lol.. jag hoppas med att antingen mensen kommer eller att nåt av alla test kan visa positivt än så länge visar det fortfarande negativt, men idag har jag fått värre illamående och springer på toa å spytt 2 ggr än så länge. dock känner jag ej mkt i brösten längre eller lika illa molvärk vilket är skumt..
  • Zandylina
    Anonym (Äntligen syskondags) skrev 2018-02-07 16:18:30 följande:
    Hej, jag förstår att det är jobbigt att hamna i något slags limbo där man inte vet om man är gravid eller inte.

Har du varit gravid innan? Det finns ju några procent som aldrig plussar på vanliga test utan får det konstaterat via blodprov istället, så tänkte att du kanske är en av de med tanke på att du verkar kunna vara gravid.
    Nellie1234 skrev 2018-02-07 15:57:32 följande:

Jag är på bim+5 ingen mens i sikte tog senaste testet CB digital för två dagar sedan, negativt. Ska ta ett till imorgon och se.

Hoppas att du får ett positivt graviditetstest imorgon eller att mensen kommer snart så du kan börja om istället för att hamna i något limbo mitt emellan utan att något kunna göra.
     Ja jag har varit gravid innan har två söner 12 snart 13 respektive 10 snart 11 så var längesen var gravid sist hehe... jo kan vara så att jag behöver in för kontroll men dem ville jag skulle vänta denna veckan ut å se.
  • Zandylina

[quote=78445928][quote-nick]Anonym (Äntligen syskondags) skrev 2018-02-08 04:36:24 följande:[/quote-nick]Jo, det har gått några år då   Minns du om du fick positivt på stickorna då? jo, jag förstod att de ville det men jag spånade bara lite  Jag förstår att det är jobbigt att vänta och se vad som händer när det aldrig kommer igång, men det måste ändå vara lite spännande att mensen inte kommit igång ännu och att det kan tyda på graviditet.  

Med äldsta pojken fatta å märkte jag ej att var gravid förrens typ 4e månaden då jag plussa testade aldrig innan... med yngsta så plussade jag nästan direkt på eller efter BIM vad jag vet å kommer ihåg.

Nu på morgonen tog jag ett nytt test ingen ett CB dock ej veckoindikator å det visa negativt .

Då hade jag ändå kraftigt illamående spran på toa igår å halsbränna brösten ömmar lite med detta e så jädrigt frustrerande. Fått mer symptom men ändå negativt test hah ????

• Zandylina

Sitter fortfarande här utan mens BIM+5 med massa grav symtom men alla test negativa provat allt från cb till restlagret till babyplan early... så ringt mödravården nu igen och får se vad dem säger när ringer upp för jag känner att nåt e vajsing i kroppen. Har tom börjat äta folsyra på mödravårdens rekommendation. Tyvärr har oron startat å ledsamheten för att ej få svart på vitt hur ligger till.

Vill gärna ha bebis men om ej e så hade jag önskat mensen så man kunde ta nya tag. :(

• Zandylina

BIM+6 här fortfarande negativa test provat dem flesta nu, vete sjutton vad som är fel. Allmänt illamående lätt öm i brösten ej mkt dock och uppsvälld,lätt molvärk men knappt kännbar springer på toa oftare än vanligt. mår bara skumt.
    Börjar fundera på vad som kan va fel om nu alla tester visar negativt, men alla symtom påvisar graviditet,
    Pratade med en BM i onsdags hon sa att jag kanske hade låga hormoner å kunde plussa sent, för enligt henne lät det som graviditet, men ju längre tiden går å inget visar börjar jag bli tveksam.
    Finns det möjlighet att man kan plussa typ jättesent eller så?
    Eller nån som vet vad det annars kan bero på, mår ej bra över allt detta liksom. :/

• Zandylina

BIM+7 å fortfarande ingen mens i sikte bara samma vattniga/äggvite flytningar, lätt mensvärk, illamående å huvudvärk, sover kasst.

Dock fortfarande negativa test.

Börjar tro mer å mer att mensen bara hoppat över eller nåt annat som e fel. Hatar att må så här när ej vet nåt.

• Zandylina

Grattis till alla som plussat!

Sitter här nu själv på BIM+10 fortfarande negativa test så börjar tro det nåt skumt med mig, dock idag har jag börjat få ont i livmodern runt äggstockarna känns som nån töjer ut alltihopa och halsbränna lätt illamående så börjar undre om jag snart ska ha ägglossning igen Även fast ej haft nån mens?
    Enligt appen ska jag ha ägglossning på tis-onsdag nästa vecka om jag hade haft min mens som vanligt. Under förra veckan var flytningarna vattniga och lite vita sen numera har dem blivit klibbiga å lite gul/biege aktiga med trådar...
    Jag fattar nada vad min kropp håller på med antingen e jag låghormonare big time eller så valde mensen att hoppa trots jag hade ägglossning... Frustrerad massor.
    Pratat med Mödravården å dem ville jag skulle avvakta ytterligare 1-2veckor å se vad som händer. *suck*

Så får väl se vad som händer!

• Zandylina
    Anonym (Äntligen syskondags) skrev 2018-02-14 13:48:32 följande:
    Men vad håller mvc på med? Om du har en bakgrund av att inte plussa på stickor så borde du väl snart få komma in och kolla upp det, speciellt som att de verkade tro att du var gravid för några dagar sen liksom.
    Haha jag undrat detta med vad dem håller på med, men nepp får ingen undersökning jag måste avvakta ugh... men men den som lever få se antar jag hah.
    Hatar dock att ej veta :/
  • Zandylina
    Anonym (Äntligen syskondags) skrev 2018-02-14 14:01:02 följande:

Jag är så chockad, testade positivt Idag på apoteket egna test.

Grattis!! :)
  • Zandylina

Jahopp BIM+14 ej gravid verkar som att jag kan vart skengravid å velat för mkt därför tester negativa. Men nyss tog jag ägglossningstest å fick 2 streck dock det ena svagt så antar min ägglossning på gång så bara köra på igen skönt att veta iallafall att inget annat fel på mig. Nytt BIM 7/3 så hoppar till Marstråden tror jag. Lycka till alla å grattis till dem som plussat. Skickar bild på ägglossningstestet för att se ifall fler ser det andra strecket.

Svar på tråden BIM Februari