• Plantlady

BIM Februari

Hoppar in här jag också! ÄL + 3 idag och nu börjar den långa väntan fram till BIM

Tredje försöket får vår del, första slutade i ett MA i vecka 9, förra månaden var första cykeln efter missfallet så denna gång håller jag alla tummar och tår att det ska få vägen igen!

• Plantlady

BIM 20/2 här! Det är märkligt hur långsamt tiden går när man är mellan ÄL och BIM!! Det gäller att ha tålamod.

• Plantlady
    Anna29 skrev 2018-02-15 21:43:22 följande:

Har någon av er tänkt ta ett tidigt, eller tänker ni vänta till BIM? :)

Jag har ganska kort luteal fas på bara 10-11 dagar så det är ingen idé för mig att ta ett tidigare än bim.
  • Plantlady
    cassandra92 skrev 2018-02-15 22:09:54 följande:

Ännu en korkad fråga kanske... Men vad innebär luteal fas?

Perieonden mellan ägglossning och mens kallas lutealfas, finns inga korkade frågor!
  • Plantlady
    Wawam skrev 2018-02-19 19:45:15 följande:

Hejsan alla! Hoppas det är okej att jag också hoppar in i den här tråden då jag har BIM imorgon och har tagit ett Babyplan test imorse (kan som inte hålla mig haha) som visade ett svagt streck :/ Är det här ett så kallat spökstreck? ...eller kan det vara ett streck med låga hormonnivåer bara?

Grattis du är gravid! Det är helr klart ett positivt test :)
  • Plantlady

Okej tjejer nu får ni ta och hjälpa mig! Vissst är det positivt?! Tycker mig verkligen se andra streck men ett väldigt svagt sådant! Eller lurar jag mig själv?

• Plantlady
    Airmos skrev 2018-02-20 11:37:12 följande:

Jag ser det!! Spännande! När har du BIM?

ÄL + 11 och BIM idag, har ganska kort lutealfas. Köpt och ska testa med ett digitalt imorgon med veckoindikator. Känns så spännande!!!
  • Plantlady

Är så otroligt glad! Efter ett MA i december så har jag nu plussat, det känns så fint att var gravid igen och hoppas denna lila krabat vill stanna kvar!

• Plantlady
    Månsilver skrev 2018-02-22 10:54:47 följande:
    Tack för alla grattis, och visst var det en bebis! Plussade igen idag på äl+12 och bim-3. Helt overkligt! Kunde knappt ta en bild på testet pga handen skakade så mycket. Det är mitt (och min sambos) första barn så har ingen aning om vad jag kan vänta mig, men kul ska det bli!
    Har inte heller berättat för min sambo än men ska göra det idag på lunchen. Konstigt och så himla fint ändå att det här rummet av kvinnor finns där vi kan dela såna här stora saker, trots att vi är främlingar är det er jag berättar först för! :)
    Ååh grattis grattis grattis!! Va glad jag blir över att läsa detta, plussade igår jag också så förstår din känsla, första barnet för oss också :) superstort grattis!
  • Plantlady
    Månsilver skrev 2018-02-22 13:59:33 följande:

SÅ kul! Grattis själv! Första barnet är ju ändå rätt mäktigt :) Nu håller jag tummarna för att det vill hänga kvar i nio månader! Är ju fortfarande så tidigt att man är lite rädd att slappna av..

Tack!

Jag fick ett missfall i december 2017 var då i vecka 8 så förstår din rädsla men tycker du ska njuta så mycket du bara kan nu så får vi hoppas att dessa små krabater vill stanna kvar hos oss! :)
Svar på tråden BIM Februari