• henkeshumla

BIM Februari

Känner mig upp och ner. Vi har varit aktivt försökande sedan oktober - inget plus än. Hade mens senast i mitten av januari och testade ägglossning i månadsskiftet. Borde fått mens nu förra veckan, men har varit sen... Testade grav, men negativt. Testade ägglossning bara för "skojs skull" - då har jag tydligen ÄL igen.... utan att ha haft mens. Första gången min mens har hoppat över.... 

Känner ömsom hopp, ömsom förtvivlan. Pratar med min partner, men han är lugnare än vad jag är. Hur det än är så är det ju kvinnokroppen som "ska" leverera här.... 

Vet att jag borde gå ner i vikt, så får väl ta tag i det ordentligt. Det kan säkert hjälpa oss att lyckas. 

Äter även Levaxin för hypotyreos (upptäcktes vid förra graviditeten 2015), och har förstått att det kan påverka chanserna att bli gravid. 

Åh, så skönt att bara få skriva av sig lite. Ventilera behöver vi alla då och då. 

Någon som känner samma hopp & förtvivlan?

/Henkes Humla

• henkeshumla
    lyckligast80 skrev 2018-02-20 13:29:30 följande:
    Ja... samna hopp och förtvivlan. Har försökt sen i juni förra året. BIM imorgon och kommer inte testa förrän efter om inte mensen dykt upp. Känner absolut ingenting.

: /

Har gjort både spolning och ätit en kur med Letrozole nu, men har inga större förhoppningar. Usch vad negativ jag låter. Men vi får kämpa på! Och ja det är jätteskönt att få ventilera ibland.
    Hej Lyckligast80!

Vad är Letrozole? Hoppas iaf att det kan hjälpa dig!

Ja denna förtvivlan som oftast tyvärr kör över hoppet.... jag försöker intala mig själv att jag inte ska ta det så "hårt". Men när man verkligen vill ngt sååå mycket.... 

Håller tummarna för dig. 

KRAM!
  • henkeshumla
    carnations skrev 2018-02-20 13:45:36 följande:
    Känner samma. Har behandlats för hypertyreos men ska vara frisk sedan ett år.. Undrar ifall det kan påverkat mina chanser. Har försökt sedan juli-17 så är på åttonde försöket. Känns som jag aldrig kommer bli gravid.
    Hej Carnations!

Förlåt om jag ställer en dum fråga.... men du är frisk från hypotyreos? Jag har fått för mig att det är en livslång sjukdom? Jag har inte mycket kunskap kring denna sjukdom, då jag fick den konstaterad under graviditet 2014/2015. Jag blev uppringd av en läkare som sade åt mig att hämta ut Levaxin. Jag har inte blivit erbjuden att träffa ngn läkare. De ville först inte ta emot mig på VC för jag hade ju inte blivit diagnositerad hos dem.... så mina piller tog slut.... för Förlossningen/Endokrin menade på att det var min VC som skulle ta över mig.... hursomhelst!

Jag har aldrig fått sitta med en läkare som har beskrivit för mig vad denna sjukdom riktigt innebär. Har läst mig till det jag vet... 

Har du hört om många som haft svårt pga Levaxin/hypotyreos?

Lycka till!!
Svar på tråden BIM Februari