Meej skrev 2018-02-20 21:11:19 följande:
Vi har tätt mellan våra två första (1,5år) men har väntat nu på att den minst ska börja skolan innan vi försöker med trean. Min man har sju år till sin storasyster och tycker att de har haft en fin relation ändå. Sen är det ytterligare sju år till nästa syster också och min svärmor hävdar att det är en perfekt ålderskillnad då storasyskonet fortfarande är barn och uppskattar sitt småsyskon men ändå så stor att hen kan sköta sig en del själv när föräldern behöver ta hand om bebisen. Men hur man ser på åldersskillnad är ju så klart olika för alla! Ni får väl helt enkelt känna efter när tiden är mogen hur ni känner då! Hoppas det tar sig innan så behöver ni inte fundera :)
Jag tror faktiskt att alla åldersskillnader funkar! Det spelar nog ingen roll, alla jag känner som har syskon tätt eller sladdisar eller till och med 20års skillnad skulle aldrig vilja inte ha sitt syskon! Mina föräldrar fick 4barn på 5år
vi är jätte tighta och min farmor och farfar fick 4 barn men det på 20år och alla tycker att deras sätt var det bästa för dem! Så jag tror inte ni behöver fundera så mycket på åldersskillnaden syskonen kommer bli perfekta oavsett! De hittar sin relation! <3