• Meej

BIM Februari

Nu hoppar jag också över till den här tråden!

BIM lista:

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear

2/2 Entriss

3/2 Rebeccccs, Minioni

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992

6/2 Liten2018

7/2 Eal92, Saresj, epoxi

8/2 Filli01

9/2 XAHHA92, nellis93

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81

12/2 LunaLo, LillaMy08

13/2 maria1992

14/2 Lottch3n

15/2 Levisen

16/2 Billieblue, Lucifer91

17/2 Nardil, Grynet89

18/2 Jefare1

19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91

20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti mindran

22/2 lyckligast80, Airmos

27/2 Meej

PLUS lista:

• Meej

BIM-lista:

2/2 Entriss 
    3/2 Rebeccccs, Minioni 
    4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips 
    5/2 Neptun, Erna90, Nathalie1992 
    6/2 Liten2018 
    7/2 Eal92, Saresj, epoxi, Regnkappa
    8/2 Filli01 
    9/2 XAHHA92, nellis93 
    10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot, Planerarbebis, Regnbågsmorsan
    12/2 LunaLo, LillaMy08 
    13/2 maria1992 
    14/2 Lottch3n 
    15/2 Levisen 
    16/2 Billieblue, Lucifer91 
    17/2 Nardil, Grynet89 
    18/2 Jefare1 
    22/2 lyckligast80, Airmos 
    27/2 Meej

PLUS lista:

• Meej
    Regnbågsmorsan skrev 2018-01-26 15:22:40 följande:

Insemination avklarad. BIM 10 februari. Hur lägger jag in mig i listan utan att riskera sabba den :)

Nu är du inlagd! Håller tummarna!
  • Meej
    Airmos skrev 2018-01-26 19:50:41 följande:
    Välkommen!
    Tack!!
  • Meej
    Lillefiddelin skrev 2018-01-26 20:32:08 följande:
    Provat att kombinera NC med äl test och sekret metoden? Då har man ju verkligen tagit alla saker i beredskap ;)

Jag funderade på NC en period men är nog ingen idé för mig, vaknar flera ggr per natt och resultatet ska då tydligen inte bli lika bra vad jag läst och hört.

Nån som har tips på hur man kan förbättra pH-värde i underliv? Tror mitt pH värde är alldeles för surt, spermierna ska ju inte gilla det och jag har brist på äl-sekret. Tror jag bara fått det 1 gång på fem försök.
    Jag vaknar också ganska många gånger per natt, men jag ligger inte vaken utan somnar om fort, och det verkar fungera bra för mig. Vaknar ofta mellan 05-06 och mäter då. Läser inte av resultatet utan klickar bort det och somnar om. Sen kan man se sitt senaste värde det allra första när man slår på termometern igen och läsa av och skriva in då. Så länge du inte ligger vaken och vrider på dig/oroar dig eller är uppe och nattvandrar så tror jag att det är lugnt. Du ska ha sovit minst två timmar i sträck för att tempen ska ha gått ned till vilotemp och du ska ha legat i sängen samma antal timmar +-2h när du mäter. Jag mäter alltid efter 6-8h sängtid tex oavsett om jag vaknat till flera ggr under natten och det verkar fungera.
  • Meej
    Minioni skrev 2018-01-27 14:09:50 följande:

Gjorde ett test redan nu, clearblues digitala. Hade ägglossning förra veckan och idag visade testet gravid 1-2 veckor :O sitter i lite blandade känslor av glädje, chock och stress just nu. Trodde inte det skulle gå så fort! Slutade med p-piller 1 januari och har endast hunnit ha p-pillermens.

Grattis! Vad spännande!
    Jossan21 skrev 2018-01-27 16:50:25 följande:
    spök?! långt kvar till mens.. 1/2 ?
    Det är ju ett streck där..! Bara att testa imorgon igen och se om det blir starkare, men jag hade definitivt fått upp hoppet och jublat om jag sett det där på min sticka.. :)
  • Meej

Uppdaterar då min BIM blivit framflyttad till mars!

BIM lista: 

2/2 Entriss 

3/2 Rebeccccs, Minioni 

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips, sofiaaaaaa, Zandylina

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992 

6/2 Liten2018 

7/2 Eal92, Saresj, epoxi 

8/2 Filli01 

9/2 XAHHA92, bastamannan1, nellis93, emsorken

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot 

12/2 LunaLo, LillaMy08 

13/2 maria1992 

14/2 Lottch3n, Paka 

15/2 Levisen 

16/2 Billieblue, Lucifer91, LifeofBullshit

17/2 Nardil, Grynet89, YaseminL

18/2 Jefare1, lillmysan 

21/2 valere, annaalexandra95 

22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977 

23/2 Litenoliv92 

28/2 EIJ90

• Meej
    Tussan94 skrev 2018-02-12 07:21:13 följande:

Hej på er!

Behöver lite tips!

Var hos gyn för en undersökning den 26/1, hon trodde att min ägglossning var på g, den 28-29 fick jag ett hugg i livmodern.. Vi hade sex den helgen o nu väntar jag på mens.. Min mens har inte kommit igång efter min p-spruta så vet inte riktigt hur många dagar efter ÄL den ska komma... Hur länge tycker ni jag ska vänta med att ta gravtest? Jag hat haft typ ilningar/molvärk/stickningar i livmodern den senaste veckan men mensen lyser med sin frånvaro... Tacksam för svar :)

Enligt NC är medel för alla användare mellan ÄL och BIM 17 dagar, och det är du ju snart uppe i! Lycka till!
  • Meej
    Tail skrev 2018-02-12 17:54:16 följande:

Hej.

Har läst alla trådar bakåt och kände att jag var tvungen att hoppa in här nu med en fråga.

Har haft ägglossning nu i helgen tror jag?

Enligt NC ska jag ha ägglossning idag men tyckte det kändes i kroppen att det skulle vara i lördags. Tog ett ägglossningstest i lördags fm som var nästan positivt. Antar att det skulle bli positivt under dagen.

Tog även två test dagarna innan och en stegring hade börjat.

Igår och idag är det bara 1 streck på stickan men känns i kroppen som jag skulle ha ägglossning nu? Idag såg jag att NC har plockat bort min ägglossning med då min temp vart lite ojämn i helgen.

Men jag borde väl haft ägglossning i lördags när testet gav mer utslag på det?

Men tycker det känns konstigt i kroppen idag. Liknade som vid ägglossning.

Blir lite snurrig på det här och undrar om någon vart med om något liknande.

ÄL är oftast inom två dygn från positivt LH-test. Men kan ta upp till tre dygn också. Så ÄL kan ju mycket väl vara nu.
  • Meej
    isali skrev 2018-02-15 06:22:28 följande:

BIM -4 eller -5. Det första tror jag. Samma dag som jag plussade med sonen! Syns mer irl. Men vad tror ni?

Ser positivt ut! Grattis!
  • Meej
    cassandra92 skrev 2018-02-15 22:09:55 följande:

Ännu en korkad fråga kanske... Men vad innebär luteal fas?

Det är tiden mellan ägglossning (ÄL) och mens (BIM). Inga frågor är korkade! Alltid bättre att fråga!
  • Meej
    citrongräs skrev 2018-02-20 17:24:08 följande:

Sycamore: svårt att säga... förhoppningsvis hade du ÄL men kan ju vara så att ÄL uteblev också, det gör den ju tyvärr ibland.

Jag är på ÄL+ 8 eller 9 idag. Ömma bröst, annars inget speciellt. Tror verkligen inte det tagit sig.

Pratade med maken om det här och vi bestämde att vi ger det ca ett halvår av försök till och sen ger vi upp, pga vill inte ha för stor åldersskillnad mellan ett syskon och barnet som vi redan har (då fyller han 6 år). Tänker inte börja med utredning etc, SÅ viktigt är det inte för oss. Då får vår son bli ensambarn helt enkelt. Men förhoppningsvis hinner det väl ta sig tills dess...

Hur tänker ni som försöker få till ett syskon om åldersskillnad?

Vi har tätt mellan våra två första (1,5år) men har väntat nu på att den minst ska börja skolan innan vi försöker med trean. Min man har sju år till sin storasyster och tycker att de har haft en fin relation ändå. Sen är det ytterligare sju år till nästa syster också och min svärmor hävdar att det är en perfekt ålderskillnad då storasyskonet fortfarande är barn och uppskattar sitt småsyskon men ändå så stor att hen kan sköta sig en del själv när föräldern behöver ta hand om bebisen. Men hur man ser på åldersskillnad är ju så klart olika för alla! Ni får väl helt enkelt känna efter när tiden är mogen hur ni känner då! Hoppas det tar sig innan så behöver ni inte fundera :)
  • Meej
    Airmos skrev 2018-02-21 19:10:21 följande:

Hej hej,

Jag gjorde ett test (testlagret) nu på kvällen och fick ett svaaaagt svagt streck på stickan. Blev så förvånad! Jag vågar inte tro på det, måste vara ett spök streck för det är jättesvagt. Går knappt att fånga på bild, men det är ett streck där. Har någon av er här erfarenhet av detta ?

Testlagret är ju kända för att inte ge spökstreck, så jag skulle nog våga säga grattis i så fall!
Svar på tråden BIM Februari