lyckligast80 skrev 2018-02-20 17:55:47 följande:
Jag har en son på 11 snart sen ett tidigare förhållande. Försöker nu med ett syskon med min nya. Får vi till det nu blir det 11 år mellan dem. Sambon har inga barn sen innan så vi längtar ihjäl oss efter en liten knodd. Sen beror det såklart på hur gammal man är och hur länge man vill kämpa, själv är jag 38 snart och vi kommer inte fortsätta efter 40... har iallafall jag bestämt. Haha.
På gott å ont tror jag det är med stor ålders skillnad, dem kommer inte umgås kanske förrän om många år eller få ut så mycket av varann som några med tex 3 års skillnad, men 11 åringen kommer kunna vara med mycket på andra sätt och hjälpa till istället och vara STOREBROR. : ) Just nu finns det inget min son hellre vill ha, han tjatar såååå om ett syskon. Det går före ALLT säger han. <3 Så hoppas vi snart kan göra en 11 åring väldigt glad. <3
Håller tummarna att ni lyckas snart! : )
Vad fint att han längtar så efter att bli storebror
vår son pratar också en del om syskon men det är ännu rätt abstrakt för honom. Jag längtar också men samtidigt inte haha! Uppskattar verkligen att ha ett lite äldre barn, det är såäå mycket roligare nu än bebistiden som jag tyckte var rätt hemsk faktiskt. Tur att det bara är en kort period!
Hoppas det tar sig för er också