• carnations

BIM Februari

Någon som har bra koll på Natural cycles och Flo? Har ej hunnit börjat tempa men har lagt in identisk historik i apparna. Mens 10 månader bakåt och resultat på ÄL-test sedan september. Ändå tycker natural cycles att jag ska ha ägglossning cd21 och Flo cd15. Normalt får jag utslag på testlagrets ÄL-tester cd16/17. Någon som kan göra mig klokare?

• carnations
    henkeshumla skrev 2018-02-20 11:50:54 följande:

Känner mig upp och ner. Vi har varit aktivt försökande sedan oktober - inget plus än. Hade mens senast i mitten av januari och testade ägglossning i månadsskiftet. Borde fått mens nu förra veckan, men har varit sen... Testade grav, men negativt. Testade ägglossning bara för "skojs skull" - då har jag tydligen ÄL igen.... utan att ha haft mens. Första gången min mens har hoppat över.... 

Känner ömsom hopp, ömsom förtvivlan. Pratar med min partner, men han är lugnare än vad jag är. Hur det än är så är det ju kvinnokroppen som "ska" leverera här.... 

Vet att jag borde gå ner i vikt, så får väl ta tag i det ordentligt. Det kan säkert hjälpa oss att lyckas. 

Äter även Levaxin för hypotyreos (upptäcktes vid förra graviditeten 2015), och har förstått att det kan påverka chanserna att bli gravid. 

Åh, så skönt att bara få skriva av sig lite. Ventilera behöver vi alla då och då. 

Någon som känner samma hopp & förtvivlan?

/Henkes Humla

Känner samma. Har behandlats för hypertyreos men ska vara frisk sedan ett år.. Undrar ifall det kan påverkat mina chanser. Har försökt sedan juli-17 så är på åttonde försöket. Känns som jag aldrig kommer bli gravid.
  • carnations
    lyckligast80 skrev 2018-02-20 13:29:30 följande:

Ja... samna hopp och förtvivlan. Har försökt sen i juni förra året. BIM imorgon och kommer inte testa förrän efter om inte mensen dykt upp. Känner absolut ingenting.

: /

Har gjort både spolning och ätit en kur med Letrozole nu, men har inga större förhoppningar. Usch vad negativ jag låter. Men vi får kämpa på! Och ja det är jätteskönt att få ventilera ibland.

Hej. Har du gått till privat gyn för spolning? Har försökt bli gravid sedan juli-17 utan resultat. Hade velat kolla mig ifall något är fel.
  • carnations
    henkeshumla skrev 2018-02-20 14:17:13 följande:

Hej Carnations!

Förlåt om jag ställer en dum fråga.... men du är frisk från hypotyreos? Jag har fått för mig att det är en livslång sjukdom? Jag har inte mycket kunskap kring denna sjukdom, då jag fick den konstaterad under graviditet 2014/2015. Jag blev uppringd av en läkare som sade åt mig att hämta ut Levaxin. Jag har inte blivit erbjuden att träffa ngn läkare. De ville först inte ta emot mig på VC för jag hade ju inte blivit diagnositerad hos dem.... så mina piller tog slut.... för Förlossningen/Endokrin menade på att det var min VC som skulle ta över mig.... hursomhelst!

Jag har aldrig fått sitta med en läkare som har beskrivit för mig vad denna sjukdom riktigt innebär. Har läst mig till det jag vet... 

Har du hört om många som haft svårt pga Levaxin/hypotyreos?

Lycka till!!

Hej

Oj vad konstigt att du intr fick träffa någon läkare!

Jag hade inte hypotyreos utan hypertyreos (överskott av sköldkörtelhormon). Jag fick ta bromsmedicin i ca 1.5 år för att mina värden skulle stabiliseras. Nu ligger de på rätt nivåer men kan bryta ut igen men det kan va allt från imorgon till 20år eller inte alls. Vet inte hur sjukdomen kan ha påverkat mina chanser. Jah vet att jag fick inte bli gravid under medicinering men då tog jag en annan medicin utöver levaxinet.
  • carnations
    lyckligast80 skrev 2018-02-20 14:13:30 följande:

Ja vi gick privat. Vi fik vänta drygt en månad på tiden men det tycker jag ändå gick snabbt. Det var före jul fick tid jan. Det kostar som ett läkarbesök. Har även lämnat blodprover. Inga avvikelser hos mig, allt ser normalt ut. Så nu väntar vi på svar på sambons prover...

Så vi får väl se nu om spolningen och Letrozole gjorde susen....

Ring en privatklinik och hör med dem!

Tack för tips! Ska kolla upp det om det inte lyckas denna månaden heller.
  • carnations
    Airmos skrev 2018-02-22 20:36:54 följande:

Hej på er!

Jag tog ju ett test igår där jag kunde ana en svag skugga. I morse tog jag ännu ett gravtest (testlagretsticka) och där dök ett svagt men tydligare ljusrosa streck up. Då tog jag ett cb digitalt (var säker på att det skulle stå ?inte gravid?, 1. För att jag inte riktigt vågade tro på att testen jag tagit stämde och 2. För att det oavsett förmodligen skulle vara för tidigt för att visa iom att strecket på stickan var så svagt. Men, där stod ?Gravid 1-2 veckor? (!!!j. Jag skakade i hela kroppen. Förstod ingenting, förstår fortfarande inte. Första barnet för både mig och killen. Hoppas nu detta lilla frö får stanna. Jag är så tacksam och glad!!!!

Superroligt! Grattis!! Hade du bim idag? Vilket försök tog det sig på? Följde dig i januaritråden. :)
  • carnations
    Airmos skrev 2018-02-22 20:36:54 följande:

Hej på er!

Jag tog ju ett test igår där jag kunde ana en svag skugga. I morse tog jag ännu ett gravtest (testlagretsticka) och där dök ett svagt men tydligare ljusrosa streck up. Då tog jag ett cb digitalt (var säker på att det skulle stå ?inte gravid?, 1. För att jag inte riktigt vågade tro på att testen jag tagit stämde och 2. För att det oavsett förmodligen skulle vara för tidigt för att visa iom att strecket på stickan var så svagt. Men, där stod ?Gravid 1-2 veckor? (!!!j. Jag skakade i hela kroppen. Förstod ingenting, förstår fortfarande inte. Första barnet för både mig och killen. Hoppas nu detta lilla frö får stanna. Jag är så tacksam och glad!!!!

Superroligt! Grattis!! Hade du bim idag? Vilket försök tog det sig på? Följde dig i januaritråden. :)
  • carnations
    Hjärterus skrev 2018-02-23 10:44:12 följande:

Efter många svaga och negativa test så vågar jag nog tro detta nu :D !! Ett oktober /november barn är så välkommet <3

Grattis vad kul!
Svar på tråden BIM Februari