henkeshumla skrev 2018-02-20 14:17:13 följande:
Hej Carnations!
Förlåt om jag ställer en dum fråga.... men du är frisk från hypotyreos? Jag har fått för mig att det är en livslång sjukdom? Jag har inte mycket kunskap kring denna sjukdom, då jag fick den konstaterad under graviditet 2014/2015. Jag blev uppringd av en läkare som sade åt mig att hämta ut Levaxin. Jag har inte blivit erbjuden att träffa ngn läkare. De ville först inte ta emot mig på VC för jag hade ju inte blivit diagnositerad hos dem.... så mina piller tog slut.... för Förlossningen/Endokrin menade på att det var min VC som skulle ta över mig.... hursomhelst!
Jag har aldrig fått sitta med en läkare som har beskrivit för mig vad denna sjukdom riktigt innebär. Har läst mig till det jag vet...
Har du hört om många som haft svårt pga Levaxin/hypotyreos?
Lycka till!!
Hej
Oj vad konstigt att du intr fick träffa någon läkare!
Jag hade inte hypotyreos utan hypertyreos (överskott av sköldkörtelhormon). Jag fick ta bromsmedicin i ca 1.5 år för att mina värden skulle stabiliseras. Nu ligger de på rätt nivåer men kan bryta ut igen men det kan va allt från imorgon till 20år eller inte alls. Vet inte hur sjukdomen kan ha påverkat mina chanser. Jah vet att jag fick inte bli gravid under medicinering men då tog jag en annan medicin utöver levaxinet.