• Lindsey77

BIM Februari

citrongräs skrev 2018-02-20 17:24:08 följande:

Sycamore: svårt att säga... förhoppningsvis hade du ÄL men kan ju vara så att ÄL uteblev också, det gör den ju tyvärr ibland.

Jag är på ÄL+ 8 eller 9 idag. Ömma bröst, annars inget speciellt. Tror verkligen inte det tagit sig.

Pratade med maken om det här och vi bestämde att vi ger det ca ett halvår av försök till och sen ger vi upp, pga vill inte ha för stor åldersskillnad mellan ett syskon och barnet som vi redan har (då fyller han 6 år). Tänker inte börja med utredning etc, SÅ viktigt är det inte för oss. Då får vår son bli ensambarn helt enkelt. Men förhoppningsvis hinner det väl ta sig tills dess...

Hur tänker ni som försöker få till ett syskon om åldersskillnad?

Vi tänker nog lite olika här. Jag tänker hellre ett syskon än inget alls, oavsett ålderskillnad. De kan ha glädje av varandra ändå. Nu har jag tätt mellan mina, men vi ska nu försöka få en sladdis, I så fall blir det minst 6 år efter det senaste syskonet. Han/hon får en annan slags barndom, med äldre storasyskon som kommer flytta hemifrån typ 10 år före. Det här barnet får visserligen inga jämnåriga syskon, men tror ändå de kan ha glädje av varandra. Kul att de får vara med och uppleva ett till syskon.

Dock hoppas jag starkt på tvillingar, jag gillar inte att bebben växer upp som ensambarn. Men oroa dig inte, min man är ensambarn och han är såå nöjd. Vi är olika helt enkelt.

Jag har dock lite problem med att bli gravid denna gång, jag kanske är för gammal (40). Vi ska inte heller börja med utredning, vi har ju liksom redan fyra, och ser femman som en bonus...

Men jag hade nog resonerat, varför en gräns? Vad spelar det för roll om det är 6,7 el 8 år emellan. Glappet är ändå så långt, så att de inte kommer bli jämbördiga lekkamrater. Blir säkert bra hur du än gör. :)
  • Lindsey77
    Anonym (Tigermamma) skrev 2018-02-24 14:57:40 följande:

Hej allesammans. Kanske någon som kan ge mig lite råd eller pepp? Efter 6 månaders försök plussade jag svagt på två tester tidigare i veckan. Igår morse på BIM+2 tog jag ett digitalt test. Tyvärr så märkte jag redan under testets verkningstid att det var blod i toaletten, så glädjen uteblev totalt när testet sedan visade "gravid 1-2 veckor".

Det har blött ganska mycket igår och idag och det är tjockt som vid mens och med små klumpar ibland. Det kommer inte mycket i bindan utan mest när jag är på toaletten. Visst kan det inte vara något annat än ett missfall?

Någon som vet hur snabbt ägglossningen kommer igång efter väldigt tidiga missfall? Vill bara få det överstökat så vi kan börja försöka igen. Hoppas inte att det tar ytterligare 6 månader innan nästa plus.

Jag hade exakt som dig. Jag testade positivt några dagar före mens. Fick missfall lagom när jag skulle ha mens så jag trodde ÄL skulle komma som vanligt. ÄL kom dock ca 10 dagar senare än vanligt. Missade dock ÄL på grund av det. Nu cykeln efter kom ÄL som vanligt.

Ledsen om du får missfall. :(
Svar på tråden BIM Februari