BIM Februari
Sycamore: svårt att säga... förhoppningsvis hade du ÄL men kan ju vara så att ÄL uteblev också, det gör den ju tyvärr ibland.
Jag är på ÄL+ 8 eller 9 idag. Ömma bröst, annars inget speciellt. Tror verkligen inte det tagit sig.
Pratade med maken om det här och vi bestämde att vi ger det ca ett halvår av försök till och sen ger vi upp, pga vill inte ha för stor åldersskillnad mellan ett syskon och barnet som vi redan har (då fyller han 6 år). Tänker inte börja med utredning etc, SÅ viktigt är det inte för oss. Då får vår son bli ensambarn helt enkelt. Men förhoppningsvis hinner det väl ta sig tills dess...
Hur tänker ni som försöker få till ett syskon om åldersskillnad?
Dock hoppas jag starkt på tvillingar, jag gillar inte att bebben växer upp som ensambarn. Men oroa dig inte, min man är ensambarn och han är såå nöjd. Vi är olika helt enkelt.
Jag har dock lite problem med att bli gravid denna gång, jag kanske är för gammal (40). Vi ska inte heller börja med utredning, vi har ju liksom redan fyra, och ser femman som en bonus...
Men jag hade nog resonerat, varför en gräns? Vad spelar det för roll om det är 6,7 el 8 år emellan. Glappet är ändå så långt, så att de inte kommer bli jämbördiga lekkamrater. Blir säkert bra hur du än gör. :)