• Imra

BIM Februari

Hej allihop!

Tror jag har beräknad bim i helgen eller liknande. Osäker eftersom jag blev gravid i januari men slutade i missfall i vecka 7 ca. Två veckor efter min ytterst lilla blödning fick jag en tid hos gyn och där fick jag bekräftat att inget från graviditeten fanns kvar. Men fick även reda på att jag skulle ha äl inom dom närmsta dagarna. Och vi kände oss redo att börja försöka direkt eftersom vi nåda vill detta såå mycket!

Så nu sitter jag här igen, illamående från och till, spänd i magen och molvärk. Vågar inte hoppas på för mycket men självklart vill man ju att det ska ha tagit sig direkt!

Vi har försökt sen i juni 2017 och första gången jag blev gravid var nu i januari. Hoppas och längtar såå mycket!

• Imra
    Zemlan99 skrev 2018-02-19 10:31:17 följande:

Då har vi försökt lika länge och jag fick oxå ett MF första gången tyvärr, men oxå ganska tidigt. Väntar på Bim om en vecka och hoppas molvärken jag känt från och till kan vara ett tecken :) vet inte när jag ska våga testa! Hur tänker du?

Beklagar missfallet! <3

Jag beställde hen test idag, vill egentligen inte testa förens bim men kommer bog inte kunna hålla mig om jag känner mig själv rätt.. haha

Men bim är nog i helgen någon gång. :)

Hoppas du får ett pluss snart igen!
  • Imra

[quote=78489442][quote-nick]Plantlady skrev 2018-02-21 10:56:34 följande:[/quote-nick]Är så otroligt glad! Efter ett MA i december så har jag nu plussat, det känns så fint att var gravid igen och hoppas denna lila krabat vill stanna kvar!

Stort grattis! :D så himla härligt, Lycka till!

Hoppas också på ett plus nu i dagarna efter missfall.

• Imra

Vad tror ni om detta? Vet inte riktigt när bim är men borde vara till helgen.

Negativt, spök el svagt pos?

• Imra

Måste fråga er!

Fick missfall i slutet av januari- början av februari. Var hos gyn som konstaterade att jag skulle ha äl närmsta dagarna (var där den 8/2). Och han sa att det var ok att försöka direkt.

Enligt mina känningar av äl och datum borde jag fått min mens vid detta laget, el plus på stickan. Och inget av det verkar ens vara på g?

Någon som varit med om missfall som och fått sen mens eller möjligtvis plussat senare? Så trött på att vänta..

• Imra
    Anonym (UndrarLite) skrev 2018-02-27 11:07:33 följande:

Hej! Tänkte be om lite råd :) tog ut p-staven den 29/1, min senaste mens innan jag tog ut staven var helt galen, hade bruna flytningar i 5 dagar och sedan en mens på 8 dagar. Nu fick jag vad jag trodde var mens 21/2 men den varade bara i tre dagar. Igår 26/2 fick jag rejäl mensvärk igen och fick lite rosa på pappret när jag torkade mig. Idag har jag fortfarande mensvärk men inga rosa flytningar. Använder mig av natural cycles och hade en rejäl dipp i temperatur imorse. Det kan ju bara vara kroppen som strejkar lite efter uttaget av p-staven men tänkte ändå fråga om någon varit med om liknande? :)

En jag känner tog ut sin p-stav för ca 10 månader sen om hennes mens blev normal för bara någon månad sen. Så det kan ta tid innan mensen kommer igång som vanligt tyvärr. Behöver dock inte ta så lång tid. :)

Det är det som är så negativt med alla preventivmedel..tar sån tid innan kroppen blir helt återställd när man haft det ett tag. :( jag slutade med mina p-piller ca 1år innan vi började försöka bara för jag ville rensa kroppen typ. :)

Hoppas det blir som vanligt snart, lycka till! :)
  • Imra
    T90 skrev 2018-02-26 18:19:32 följande:

Hej. Fick missfall i oktober och är rätt säker på att jag hade äl runt 10e/11e november pga flytningarna. Likaså i december, januari och februari. Dock bara tagit ägglossningstest i februari och dagarna innan var jag hos privat gynekolog som såg äggblåsa. Dock tog det längre tid tills mensen kom i november samt december. Först nu i januari och februari kom den när den "ska". Inte ovanligt att cykeln rubbas lite innan den blir regelbunden igen...

Okej. Tycker bara det känns konstigt att gyn sa att jag skulle ha äl närmsta dagarna och sen är mensen så sen iaf? ;) blir så förvirrad på kvinnokroppen ibland! :?D

Har inte fått min mens nu heller, men har inte tagit gravtest sen i söndags. :)
Svar på tråden BIM Februari