• Längtande95

BIM Februari

Hej! Lägger till mig själv här och håller alla tummar jag kan för oss alla?? Har bim 23/2

BIM-Lista

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear

2/2 Entriss

3/2 Rebeccccs, Minioni

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips, sofiaaaaaa, Zandylina

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992

6/2 Liten2018

7/2 Eal92, Saresj, epoxi

8/2 Filli01

9/2 XAHHA92, bastamannan1, nellis93, emsorken, saijda

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81

12/2 LunaLo, LillaMy08

13/2 maria1992

14/2 Lottch3n, Paka, Dytches

15/2 Levisen

16/2 Billieblue, Lucifer91, LifeofBullshit

17/2 Nardil, Grynet89, YaseminL

18/2 Jefare1, lillmysan, cassandra92

19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91, maalon

20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti, mindran

21/2 valere, annaalexandra95, Hjärterus

22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977

23/2 Litenoliv92, Längtande95

24/2 Månsilver

26/2 Mudcakemonster

28/2 EIJ90

PlusLista (lägg gärna in datum när du fick ditt plus och datum du hade BIM på)

2/2 Frips (bim 4/2)

5/2 Gabriela11 ( bim 11/2)

13/2 Vegas (BIM 13/2)

14/2 Erna90 (bim 5/2)

15/2 Maalon (bim 19/2)

12/2 Dytches (bim 14/2)

• Längtande95
    Litenoliv92 skrev 2018-02-18 19:15:48 följande:

Åh vad kul att du också har BIM den 23/2! Har du känt av några symtom än?

Ohja! Haha

Vet dock inte om de är riktiga symtom eller om jag inbillar mig...

Jag har ömma bröst, annorlunda flytningar, kissar hela tiden, svag ?mensvärk? till o från samt humörsvängningar från helvetet.

Hoppas ju såklart att de är riktiga symtom och att det snart blir ett pluss :) Ska dock försöka hålla mig från att testa några dagar till!

Har du några symtom? :)
  • Längtande95
    Litenoliv92 skrev 2018-02-18 20:13:03 följande:

Vad spännande! Har typ exakt samma symtom, speciellt ömmande bröst och huggande känsla i livmodern. Man hoppas att det inte är inbillning bara utan att det är riktiga symtom! Håller alla tummar och tår som finns att vi får ett plus snart!

Åh va roligt! :)

Ja vi får hoppas att de är våran tur nu! Har ni försökt länge?
  • Längtande95
    Anonym (DG) skrev 2018-02-18 20:19:17 följande:

Vill passa på och säga till alla som tolkar sina symptom varje månad och sedan ändå får sin mens, fortsätt nästa månad igen!

Jag blev så less på negativa svar att jag slutade räkna, slutade bry mig och bara släppte alla tankar som hade med barn att göra... av en händelse så noterade jag faktiskt datumet för min förra mens, samma symtom som jag känt så många gånger förr började en vecka innan bim som var den 29/1

* extrem trötthet/ utmattning

* ilningar i ryggen

* mensvärk

* ömmande bröst

* influensa känsla

* mitt lilla åderbråck på höger ben började pulsera

* extremt hård samt ibland lös i magen.

* dålig sömn, mardrömmar.

* svullen mage

Allt detta har jag känt så många gånger förut för att sedan göra typ 3 negativa tester och till slut har även mensen kommit:/

Det var det som gjorde att jag inte testade mig förrän idag, på BIM+ 18 så gjorde jag testet med största tveksamhet och idag har jag alltså testat positivt för första gången i mitt liv efter 1,5 år utan preventivmedel och med sjukdomen PCOS.

Så idag är jag gravid i vecka 6+4 med beräknad bf den 9/10

Fortsätt analysera er själva och våga testa!

Kram!

Åh va roligt! Grattis :D
  • Längtande95
    Nardil skrev 2018-02-18 21:21:24 följande:

Hej på er! Ni har jag också haft den otroliga turen att få ett plus! Det där supersvaga på stickan i onsdagsvar alltså inget spökstreck ????

Åh stort grattis! Va roligt :D
  • Längtande95
    Wawam skrev 2018-02-19 19:45:15 följande:

Hejsan alla! Hoppas det är okej att jag också hoppar in i den här tråden då jag har BIM imorgon och har tagit ett Babyplan test imorse (kan som inte hålla mig haha) som visade ett svagt streck :/ Är det här ett så kallat spökstreck? ...eller kan det vara ett streck med låga hormonnivåer bara?

Stort grattis! Helt klart positivt :D
  • Längtande95

Hej!

Jag tänkte inte ta något test före bim (23/3) denna månaden men de gick ju inte att hålla sig... Haha

Tog ett testa tidigt imorse och de blev ett svagt grått streck? Skulle bli ett rosa. Någon som vet vad de innebär? Något fel på testet? :/

Kontrollstrecket blev tjockt och rosa men de andra svagt grått...

• Längtande95
    Wicked977 skrev 2018-02-20 19:29:57 följande:

Plussade idag! Var ju tvungen att köpa digitalt för att kunna tro på det. Min sambo är dock fortfarande i chock:D

jesssicahansen skrev 2018-02-20 19:21:19 följande:

Vi plussade idag!! Eller egentligen i förrgår men fick det riktigt bekräftat idag :)beräknad mens idag!

Stort grattis båda två! :D
  • Längtande95
    Plantlady skrev 2018-02-21 10:56:34 följande:

Är så otroligt glad! Efter ett MA i december så har jag nu plussat, det känns så fint att var gravid igen och hoppas denna lila krabat vill stanna kvar!

Åh va roligt! Stort grattis! :D
  • Längtande95

Sambon konstaterade igår att ?jäklar vilka stora bröst du har fått! Typ över en natt ju!?

Haha bara att hoppas att de är ännu ett tecken och att mensen inte kommer imorgon! :)

• Längtande95
    Hjärterus skrev 2018-02-22 10:36:41 följande:

Har testat idag .. va ett svagt plus men vågar inte hoppas riktigt ännu , provar att göra ett till i helgen :D

Spännande, håller tummarna! :D
  • Längtande95
    Månsilver skrev 2018-02-22 10:54:47 följande:
    Tack för alla grattis, och visst var det en bebis! Plussade igen idag på äl+12 och bim-3. Helt overkligt! Kunde knappt ta en bild på testet pga handen skakade så mycket. Det är mitt (och min sambos) första barn så har ingen aning om vad jag kan vänta mig, men kul ska det bli!
    Har inte heller berättat för min sambo än men ska göra det idag på lunchen. Konstigt och så himla fint ändå att det här rummet av kvinnor finns där vi kan dela såna här stora saker, trots att vi är främlingar är det er jag berättar först för! :)
    Åh stort grattis! :D
  • Längtande95
    Airmos skrev 2018-02-22 20:36:54 följande:

Hej på er!

Jag tog ju ett test igår där jag kunde ana en svag skugga. I morse tog jag ännu ett gravtest (testlagretsticka) och där dök ett svagt men tydligare ljusrosa streck up. Då tog jag ett cb digitalt (var säker på att det skulle stå ?inte gravid?, 1. För att jag inte riktigt vågade tro på att testen jag tagit stämde och 2. För att det oavsett förmodligen skulle vara för tidigt för att visa iom att strecket på stickan var så svagt. Men, där stod ?Gravid 1-2 veckor? (!!!j. Jag skakade i hela kroppen. Förstod ingenting, förstår fortfarande inte. Första barnet för både mig och killen. Hoppas nu detta lilla frö får stanna. Jag är så tacksam och glad!!!!

Va roligt! Stort grattis! :D
  • Längtande95
    Hjärterus skrev 2018-02-23 10:44:12 följande:

Efter många svaga och negativa test så vågar jag nog tro detta nu :D !! Ett oktober /november barn är så välkommet <3

Åh va roligt! Grattis! :D
  • Längtande95
    Whudup skrev 2018-02-24 13:12:21 följande:

Plus idag! 1-2 veckor på digital. ??

Fick aldrig min mens som jag skulle ha i början av februari. Så ägglossningen var nog senare än vad jag trodde.

Har inte hängt med i tråden riktigt.

Har vi många plussare? Ska vi följas åt?

Jag kan isåfall starta en sluten grupp på fb och bjuda in er ????

MikaelaAM skrev 2018-02-24 14:07:50 följande:

Bilden visar överst test från idag.

Mitten, test från igår

Längst ned min nc-kurva

Missfall den 24 januari och fick idag plus på stickan! Såå kul!

Stort grattis båda två! :D
  • Längtande95
    Mudcakemonster skrev 2018-02-24 09:35:00 följande:

Bim-1 idag. Har haft mycket flytningar och igår mådde jag illa på kvällen. Några dagar sen började jag känna lukter. Tyckte bilen luktade öl och i toaletten luktade det som om någon gömt en våt unken handduk, men hittade ingen sån :) Konstigt! Hoppas verkligen att jag inte inbillar mig. Hur går det för er andra? Grattis till alla plus!

Håller tummarna för dig! :)

Jag hade bim igår och testade negativt imorse :( Har ömma bröst som även har blivit större, kissar jämt, illamående till o från, mycket flytningar samt svag värk i magen... Har aldrig något av detta annars. Håller på att bli galen :( Livmoderhalstappen är även hård och helt stängd så ingen mens påväg :/ Fattar ingenting!
  • Längtande95
    Zemlan99 skrev 2018-02-24 18:19:01 följande:

Hur känner man på livmodertsppen? Vart sitter den? :)

Jag känner min om jag sitter på toaletten och för in ett finger. Längst in känner jag den, den känns nästan som en liten boll eller hur jag ska förklara de. På vissa ställen jämför dom den som en nästipp. Har en vännina som tycker att den känns ungefär som ett ollon (fast mindre) så det är svårt att riktigt förklara hur den känns :) Den känns olika beroende på var i menscykeln jag är. Se till att ha tvättat händerna noga och inte ha långa naglar innan du känner efter bara :)
Svar på tråden BIM Februari