• LunaLo

BIM Februari

maria1992 skrev 2018-01-27 23:41:58 följande:

Yey vad kul!! Har bim 13/2. Dudå? Eller hur!!

Den 12/2 har jag BIM :) nu taggar jag för några dagars mysande!
  • LunaLo
    Gylleneprinsessa skrev 2018-01-30 17:42:41 följande:

Idag har jag fortsatt med att gå runt och klämma mig själv på brösten på jobbet (när ingen ser). Jag har även hoppat lite upp och ner för att känna om de fortfarande gör ont. Mina bröstvårtor har blivit SJUKT stora och jag har annars bara så om man "väcker" dem genom att peta på dem. De är nu såhär hela tiden.

Jag började få ont i brösten i söndags vilket borde ha varit BIM -9. Igår växte de och blev stora och ömma. De känns liksom mer fasta och mer att klämma om. Sedan idag har bröstvårtorna fortsatt att hålla sig stora. Jag inbillar mig även att jag ser en massa ådror på brösten. Bröstvårtorna är lilaaktiga och har något gult i sig. Brösten har aldrig betett sig såhär förut så jag ser fram emot BIM nästa tisdag så jag slipper fundera mer.

Haha jag gjorde exakt som du förra månanden! Gick å tryckte på brösten hela tiden och hoppades att smärtan skulle vara kvar, en dag försvann smärtan och då kom mensen också... häftigt hur allt fungerar. Jag har äl idag eller imorgon så snart får jag också gå och känna efter igen :)
  • LunaLo
    Deni81 skrev 2018-01-31 13:29:03 följande:

Brösten är mitt absolut säkraste tecken på att ägglossning inträffat. När de börjar göra ont så hade jag ÄL dagen innan. Sen när de slutar ömma så kommer mensen dagen efter. Klockrent och slår aldrig fel! Så jag längtar tills den dagen de aldrig slutar ömma utan fortsätter över BIM. Då är jag nog äntligen gravid.

Ni som smörjer med progesteronkräm, känner ni någon skillnad? Hur stor dos tar ni? Jag tar typ kikärta två ggr om dagen. Är grälsjuk, ömma bröst. Men inget annat konstigt än...

Jag har äl idag eller imorgon gissar jag och ska prova progesteronkräm för första gången denna cykel, tänkte ta samma mängd som du... vart på kroppen har du smort?
  • LunaLo
    Gylleneprinsessa skrev 2018-01-31 18:26:33 följande:

Hur många dagar innan mensen började dina bröst göra ont? Mina började ju nu på BIM -9 och annars börjar de kanske vid BIM -4 eller så.

De är lite mindre ömma nu ikväll när jag klämmer på dem inbillar jag mig men de är fortfarande lika stora och bröstvårtorna känns mer kompakta än de gjort innan. De brukar ju aldrig växa och bröstvårtorna aldrig vara så stora. Om jag trycker på dem från sidorna så är de fortfarande ömma.

Igår kväll så högg det till rejält flera gånger i livmodern. Sådär så att jag hoppade till för varje hugg. Det sved, nyptes och brände i den nu på eftermiddagen. Vad betyder allt detta? -_- Är det bara min starka önskan att bli gravid eller är det något annat? Mina förmenstruella symptom borde inte komma förrän på typ fredag eller så och nu har det hållit på sedan söndag...

Hm, kollade och det verkar ha varit på äl+5 och på BIM -6 som dom började göra ont. Tror jag råkat ut för en kemisk graviditet tidigare då började dom ömma tidigare och fortsatte ömma till BIM +2 då jag fick positivt grav-test och mensen kom.
  • LunaLo
    Deni81 skrev 2018-02-01 10:31:52 följande:

Vad spännande!

Jag har bara smort mig två dagar än. Tog båda innerarmarna i förrgår och igår ena gången hals, andra gången bröst. Det kan bli lite rött så du vet, men det gick över snabbt.

Det enda jag har märkt är att jag grinat åt allt som varit smått sorgligt på teven, bråkat med killen och har superömma bröst. Men det kan jag ha ändå mellan ÄL och BIM (pms). Dock inte vara så sorglig kanske, men det kanske går över tills nästa cykel man provar. Lycka till!

Ah okej, tack för infon! Fick lite otydlig temp-höjning igår så vågade inte börja smörja, men är den fortfarande högre imorgon så börjar jag nog smörja då :)
  • LunaLo
    Anonym (Äntligen syskondags) skrev 2018-02-02 16:57:59 följande:

Dag 28 idag och BIM om man ska gå efter kortaste cykeln men inga känningar av mensen (mer än molvärk som jag haft av och till sen några dagar tillbaka). Jag vet dock inte om jag vågar testa än då mensen lika gärna kan vara några dagar borta med min oregelbundna cykel.

Någon som vet var i cykeln man oftast har vattniga genomskinliga flytningar?

Hm, jag brukar ha det några dagar innan äl-flytningarna kommer igång. 
  • LunaLo
    Deni81 skrev 2018-02-02 00:12:50 följande:
    Spännande! Lycka till! Skriv gärna om hur du känner. Mina bröst är som två blåmärken nu. Har så otroligt ont så jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag hoppas inte det är progesteronkrämen. Kanske ska prova att smörja lite mer.

Jag har alltid ont i brösten mellan ÄL och BIM så det är inte graviditet iaf. Plus att jag går på bisolvon, antibiotika och Ipren. Så skulle det vara något så skulle det vara ett starkt litet pyre.
    Tack, lycka till du med! :) Smorde första gången imorse. Igårkväll kände jag hur bröstvårtorna var extra känsliga vilket dom fortsatt vara idag, men det borde ju inte bero på krämen eftersom att det började innan. Är ju bara på äl +2 så det har väl med ägglossningen å göra men har inte haft det symtomet förut vad jag kommer ihåg. 

Ja väldigt svårt att veta hur mycket som är lagomt! Funderar också på om man ska smörja ett tjockt men mindre utspritt lager eller ett tunt lager men på större område... hur gör du? 
  • LunaLo
    Deni81 skrev 2018-02-03 18:42:14 följande:
    Jag har haft så mycket ont med brösten mellan ÄL och BIM så jag tar aldrig det som ett graviditetstecken tyvärr.

Men om man inte brukar ha det så kanske det kan betyda något? Spännande!

Jag har hittills smort större områden med tunnare salva. Tänker att det absorberas bättre då. Men jag tycker salvan luktar äckligt, haha! Typ som mjölk som håller på att bli sur
    Ja ont i brösten brukar jag också få, men inte speciellt ont i bröstvårtorna, hoppas att det är ett gott tecken. Idag så började mina bröst ömma, kollat igenom mina tidigare symtom och då har bröstsmärtan kommit som tidigast 5-6 dagar efter äl och idag är jag på äl+3. Hoppas det är ett tecken på att jag fått mer progesteron i kroppen med krämen denna cykel :) 

Haha ja, krämen luktar inte jättegott, tur det torkar ganska fort och att lukten försvinner. Några fler symtom för dig?  
  • LunaLo

Åh nu börjar längtan stiga igen, har känt mig ganska lugn denna cykel fram till nu. Jag har en resa planerad till USA i maj och idag har jag t o m varit inne och kikat på baby-kläder man skulle kunna köpa där... man blir riktigt galen av det här! 
    Äl +3 idag. 

• LunaLo
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-09 21:18:55 följande:

Känns ungefär som timmarna innan mens.. Äl+3. Är irriterad på allt och fräser åt sambon. Vill bara gråta. Någon mer som haft det så? Kom nu under kvällen och det kan ju omöjligt ha med graviditet att göra såhär tidigt men kan det hänga ihop med äl? Annars får jag väl acceptera att jag är en häxa bara haha!

Åh känner igen mig så mycket idag, fast jag är på äl+8 (bim -3), idag blev jag lite stressad på jobbet i slutet av dagen och fick stanna kvar en timme medan jag bara grät... åt en liten skitsak.
  • LunaLo
    Deni81 skrev 2018-02-09 10:55:09 följande:

Har aldrig fått tillstymmelse till något annat än vitt i det där fönstret. Men nu anar jag en svag skugga. Min syster ser den också genom snapchat. Kanske är spök? Är på BIM-4 med ett testa-tidigt.

Spännande! Jag tycker jag ser något svagt men man hör ju om många som får spöksträck tyvärr :/
  • LunaLo
    Lottch3n skrev 2018-02-10 06:36:16 följande:

Testet igår var ett plus!! :)

Tog ett digitalt, kunde inte hålla mig :)

Idag firar sambon och jag 7år tillsammans plus att vår dotter blir 19månader idag. :) Åh jag kan inte fatta det.

Åh grattis!! Har följt dig i förra tråden också :) visst plussa du ganska tidigt? Eller hur många dagar efter äl är du på?
  • LunaLo
    lillmysan skrev 2018-02-10 10:08:05 följande:

ÄL+9, Svettningar utan dess like, fryser ena stunden andra stunden jättevarm. Ändå ingen feber. Igår ställde jag mig upp hastigt och det högg till i höger sida, började typ skratta för det var så olustig känsla. Har för övrigt inga andra symtom mer än molandevärk, småstickningar vid västra blygbenet och vaknade med jätteblå ådror på bröstet, inte boobsen utan mer där det är platt och ut mot armen, ser jätteroligt ut. Trodde jag råkat måla mig med något tuschpenna först men det har jag ju inte :O haha!!

Åh! Jag är på äl+10 och har också små stickningar/ilningar men på höger sida vid blygdbenet. Hoppas det betyder något! :)
  • LunaLo

För mig börjar hoppet sjunka... bim imorgon, brukar vanligtvis ha spottings 2-4 dagar innan bim men har provat progesteronkräm denna månad och det har inte kommit några spottings förens idag och idag var det extremt lite vid ett tillfälle, fick som en släng av väldigt vattniga föytningar men nu har det inte kommit något mer sedan imorse. Verkar iaf som att krämen fungerar mot kort lutealfas med spottings, men känns inte som att det tagit sig... tog ett gravtest senare idag på eftermiddagen som inte visade ett dugg... tror jag smörjer med krämen kanske en gång till ikväll men har tempen sjunkit imorgon så äre väl bara att inse att det inte gick vägen.

• LunaLo
    Deni81 skrev 2018-02-11 20:38:26 följande:

Vad bra att krämen funkar mot kort lutealfas och spottings! Brukar tempen sjunka innan mens? Min har ökat 0,2 grader nu två dagar innan mens. Vi får se om den dippar imorgon. Jag tror inte du ska ropa hej än! En vän sa till mig att innan mens kan hcg variera massor så alla plussar inte innan BIM.

Ja, jo för mig brukar tempen sjunka innan mens vilket den gjorde idag också... är dock inte under linjen än och har fortfarande ömma bröst plus lite illamående såhär på kvällen, men har fått mer spottings så tror mensen är på g tyvärr. Men fantastiskt att krämen hjälper så bra!
Svar på tråden BIM Februari