BIM Februari
Yey vad kul!! Har bim 13/2. Dudå? Eller hur!!
Yey vad kul!! Har bim 13/2. Dudå? Eller hur!!
Idag har jag fortsatt med att gå runt och klämma mig själv på brösten på jobbet (när ingen ser). Jag har även hoppat lite upp och ner för att känna om de fortfarande gör ont. Mina bröstvårtor har blivit SJUKT stora och jag har annars bara så om man "väcker" dem genom att peta på dem. De är nu såhär hela tiden.
Jag började få ont i brösten i söndags vilket borde ha varit BIM -9. Igår växte de och blev stora och ömma. De känns liksom mer fasta och mer att klämma om. Sedan idag har bröstvårtorna fortsatt att hålla sig stora. Jag inbillar mig även att jag ser en massa ådror på brösten. Bröstvårtorna är lilaaktiga och har något gult i sig. Brösten har aldrig betett sig såhär förut så jag ser fram emot BIM nästa tisdag så jag slipper fundera mer.
Brösten är mitt absolut säkraste tecken på att ägglossning inträffat. När de börjar göra ont så hade jag ÄL dagen innan. Sen när de slutar ömma så kommer mensen dagen efter. Klockrent och slår aldrig fel! Så jag längtar tills den dagen de aldrig slutar ömma utan fortsätter över BIM. Då är jag nog äntligen gravid.
Ni som smörjer med progesteronkräm, känner ni någon skillnad? Hur stor dos tar ni? Jag tar typ kikärta två ggr om dagen. Är grälsjuk, ömma bröst. Men inget annat konstigt än...
Hur många dagar innan mensen började dina bröst göra ont? Mina började ju nu på BIM -9 och annars börjar de kanske vid BIM -4 eller så.
De är lite mindre ömma nu ikväll när jag klämmer på dem inbillar jag mig men de är fortfarande lika stora och bröstvårtorna känns mer kompakta än de gjort innan. De brukar ju aldrig växa och bröstvårtorna aldrig vara så stora. Om jag trycker på dem från sidorna så är de fortfarande ömma.
Igår kväll så högg det till rejält flera gånger i livmodern. Sådär så att jag hoppade till för varje hugg. Det sved, nyptes och brände i den nu på eftermiddagen. Vad betyder allt detta? -_- Är det bara min starka önskan att bli gravid eller är det något annat? Mina förmenstruella symptom borde inte komma förrän på typ fredag eller så och nu har det hållit på sedan söndag...
Vad spännande!
Jag har bara smort mig två dagar än. Tog båda innerarmarna i förrgår och igår ena gången hals, andra gången bröst. Det kan bli lite rött så du vet, men det gick över snabbt.
Det enda jag har märkt är att jag grinat åt allt som varit smått sorgligt på teven, bråkat med killen och har superömma bröst. Men det kan jag ha ändå mellan ÄL och BIM (pms). Dock inte vara så sorglig kanske, men det kanske går över tills nästa cykel man provar. Lycka till!
Dag 28 idag och BIM om man ska gå efter kortaste cykeln men inga känningar av mensen (mer än molvärk som jag haft av och till sen några dagar tillbaka). Jag vet dock inte om jag vågar testa än då mensen lika gärna kan vara några dagar borta med min oregelbundna cykel.
Någon som vet var i cykeln man oftast har vattniga genomskinliga flytningar?
Åh nu börjar längtan stiga igen, har känt mig ganska lugn denna cykel fram till nu. Jag har en resa planerad till USA i maj och idag har jag t o m varit inne och kikat på baby-kläder man skulle kunna köpa där... man blir riktigt galen av det här!
Äl +3 idag.
Känns ungefär som timmarna innan mens.. Äl+3. Är irriterad på allt och fräser åt sambon. Vill bara gråta. Någon mer som haft det så? Kom nu under kvällen och det kan ju omöjligt ha med graviditet att göra såhär tidigt men kan det hänga ihop med äl? Annars får jag väl acceptera att jag är en häxa bara haha!
Har aldrig fått tillstymmelse till något annat än vitt i det där fönstret. Men nu anar jag en svag skugga. Min syster ser den också genom snapchat. Kanske är spök? Är på BIM-4 med ett testa-tidigt.
Testet igår var ett plus!! :)
Tog ett digitalt, kunde inte hålla mig :)
Idag firar sambon och jag 7år tillsammans plus att vår dotter blir 19månader idag. :) Åh jag kan inte fatta det.
ÄL+9, Svettningar utan dess like, fryser ena stunden andra stunden jättevarm. Ändå ingen feber. Igår ställde jag mig upp hastigt och det högg till i höger sida, började typ skratta för det var så olustig känsla. Har för övrigt inga andra symtom mer än molandevärk, småstickningar vid västra blygbenet och vaknade med jätteblå ådror på bröstet, inte boobsen utan mer där det är platt och ut mot armen, ser jätteroligt ut. Trodde jag råkat måla mig med något tuschpenna först men det har jag ju inte :O haha!!
För mig börjar hoppet sjunka... bim imorgon, brukar vanligtvis ha spottings 2-4 dagar innan bim men har provat progesteronkräm denna månad och det har inte kommit några spottings förens idag och idag var det extremt lite vid ett tillfälle, fick som en släng av väldigt vattniga föytningar men nu har det inte kommit något mer sedan imorse. Verkar iaf som att krämen fungerar mot kort lutealfas med spottings, men känns inte som att det tagit sig... tog ett gravtest senare idag på eftermiddagen som inte visade ett dugg... tror jag smörjer med krämen kanske en gång till ikväll men har tempen sjunkit imorgon så äre väl bara att inse att det inte gick vägen.
Vad bra att krämen funkar mot kort lutealfas och spottings! Brukar tempen sjunka innan mens? Min har ökat 0,2 grader nu två dagar innan mens. Vi får se om den dippar imorgon. Jag tror inte du ska ropa hej än! En vän sa till mig att innan mens kan hcg variera massor så alla plussar inte innan BIM.