• bastamamman1

BIM Februari

Deni81 skrev 2018-02-08 20:02:53 följande:

Så har jag också. Molvärk, det brukar jag aldrig ha förrän någon dag innan mensen kommer. Men nu är det 4-5 dagar kvar. Känns skumt. Sticker lite ibland. Och brösten ömmar fortfarande massor. Har inte testat än.

Testar du med tidiga tester?

Nej, så kanske inte ska göra så stor grej av det. Nu känns mensvärken inte. Kommer och går verkar det som, men kändes verkligen som det skulle starta imorse. Har stuckit lite i äggstockarna under dagen. Brösten fortfarande stora, inte så mkt ömma längre, men lite.
  • bastamamman1
    saijda skrev 2018-02-09 08:36:25 följande:

Åh denna period är stressande och nervöst :0

Min mens är beräknad till idag, men inga som helst tecken, tempen ligger som förra gången och exakt likadana symtom som förra gången jag plussade. Men är ändå orolig :(

Hoppas vi får vårt pluss <3

Har du barn sedan innan eller är det första?

Ingen mens här heller :). Bara stora bröst och varvat brännande/ stickande/ molande känslor i magen, men ibland känns det ingenting. Jag vet ju inte hur det ska kännas, men lite annorlunda än vanlig pms känns det allt. Hörde just att man ibland måste vänta ytterligare en vecka eller två efter BIM innan man plussar. Hoppas!! :)
  • bastamamman1
    saijda skrev 2018-02-09 21:51:11 följande:

Spännande!Fortfarande ingen mens här heller :) jag har samma symtom i magen och längs typ äggstockarna/ljumskarna :0 och det hade jag förra gången jag var gravid. Då plussade jag på BIM+4. Vågade inte testa innan <3

Men i och med att jag inte (än så länge) har fått tillbaka min mens sedan missfallet den 11/1 så är jag väldigt nojjig :/

Förstår din oro. Håller tummarna! :)
  • bastamamman1
    saijda skrev 2018-02-10 01:43:33 följande:

Tack <3 håller tummarna för dig med :)

Fortfarande inget, och nu inte heller nån mensvärk. Har svettats jättemycket i natt, vaknade dyblöt. Kan det betyda något?
  • bastamamman1
    Anonym (Äntligen syskondags) skrev 2018-02-10 07:36:15 följande:

Dag 36 nu och ännu har inte mensen kommit; jag känner mig så trött, mer illamående sen i torsdags, värk i magen. Jag känner att jag börjar hoppas att det är något där , men samtidigt vet jag att det är dumt då jag tidigare haft menscykler som är längre än så här, så är beredd på att bli besviken inom 10 dagar.

Jag känner mig dum som tror att det kan ha tagit sig på första försöket trots jätte oregelbunden mens.

spännande! har du testat?
  • bastamamman1

jag kör rfsu's graviditetstest, som inte har 'early detection'. BIM är typ nu, ev igår, ev imorrn, och gravtestet är blankt som en flintis hjässa :D. Nån som har nån erfarenhet av dessa tester från RFSU? Borde jag byta till nåt annat?

• bastamamman1
    saijda skrev 2018-02-10 16:05:19 följande:

Det är samma här, åh nervöst :0 hoppas vi får ett pluss snart <3

Jag drömmer mycket nu sedan ägglossningen och är varmare/svettas mer än vanligt.

Var så förra gången med!

Ok! Jag samlar mkt vätska innan mens så kan även va att kroppen gör sig av med det och att mens e på G. Fick jättestick i äggledarna förut, därefter stark mensvärk. Tänkte att japp, nu startar det. Åtminstone spottings. Men icke. Inget ännu och värken försvann igen.
  • bastamamman1
    Anonym (Längtan) skrev 2018-02-10 15:45:48 följande:

Bim på tisdag!! Detta från igår

Ser ju positivt ut :)
  • bastamamman1
    Anonym (Längtan) skrev 2018-02-10 16:32:13 följande:

Ja det kanske är så... overkligt!! Är så svagt så svagt, men är ju väldigt tidigt också!! Kanske ska avvakta till bim eller ska jag tolka detta som solklart plus??? Testade även med Apotekets egna och det var också svagt streck både igår em och idag på morgonen..

det e nog positivt då :) har testat negativt i flera dagar och då är det verkligen helt blankt.
  • bastamamman1
    saijda skrev 2018-02-10 16:55:05 följande:

Förstår vad du menar! Jag brukar i för sig inte samla på mig vätska innan mens, men märker att jag svettas och fryser om varannat :0

Jag har haft som stickande och brännande känsla i äggstockarna/ledarna. Och känner mig förstoppad och jämt kissnödig. Men också väldigt väldigt trött, sover mer än vad jag brukar. Har exakt som förra gången jag plussade <3

Hade BIM igår, men vågar inte testa mig än. Har tester hemma som jag köpte igår på eftermiddagen men inte tagit något ännu.

När ska du testa dig? :)

jag har testat 4 dar i rad med rfsus test, utan early detection, och det är tvärnegativt. :/. Bim är typ idag lr imorrn. Nu mår jag lite illa. Funderar på om rfsus test e dåligt?
  • bastamamman1
    saijda skrev 2018-02-10 17:09:31 följande:

Aha okej, jag testade mig på BIM+4 förra gången med RFSU testet. Vågade inte innan. Jag skulle vänta några dagar och testa igen :)

Håller tummarna för dig! <3

Jag har RFSU testerna igen men har inte vågat testa, är på BIM+1 idag. Men har brännande stickande känsla i äggstockarna/lederna, mår illa, extremt trött, svullen, förstoppat osv :0

Samma symtom som förra gången.

låter ju onekligen som att du kan va gravid. Jag e inte förstoppad och är inte tröttare än vanligt tror jag.
  • bastamamman1
    Deni81 skrev 2018-02-10 21:54:20 följande:

Börjar deppa nu. Fick ett svagt vad jag tycker är plus igår morse. Men nu börjar brösten minska i sitt ömmande. Och jag fick ett utbrott på killen, ett riktigt pms-utbrott som liknar såna jag brukar få. Inga finnar än eller nackinflammation. Köpte ett testa tidigt idag igen som jag hade tänkt ta imorgon, men nu fick jag ångest. Att jag kommer bli besviken ändå. Har inte plussat nånsin på ca 2 år så jag var så glad för det lilla svaga strecket. Som förmodligen bara var ett spök. Blir så deppig, men rycker upp mig någon dag efter mensen. Är livrädd för blankt test imorgon också men kanske ska ta det så jag vet. Vad hade ni gjort?

jag fick rådet att vänta 1-2 v efter BIM, just för att de kan va missvisande åt båda hållen tidigare.
  • bastamamman1

Och där kom mensen, 2-3 dagar senare än vanligt, vilket ev berodde på letrozolkur. Hoppar över till BIM mars istället. Lycka till ni andra!

Svar på tråden BIM Februari