Gylleneprinsessa skrev 2018-02-05 21:07:24 följande:
Jag tänker ibland samma som du. Om jag nu har alla de här symptomen, varför är jag inte gravid? All denna undran för ingenting. Vi har försökt i 2,5 år och står i kö för utredning så det skaver lite att läsa om alla som blir gravida typ "oj hoppsan, så snabbt det gick" och hux flux. Kan det inte få vara min tur snart? Och vad är det som är fel? Vi gör ju allt rätt men det funkar bara inte.
Exakt så känns det. Att alla andra har så himla lätt att bli gravida bara de prickar ÄL ett par gånger! Så enkelt!
Fick ett samtal från en vän idag som berättade att hon var gravid i v.14. Hon är lika gammal som mig (36) och har ett barn sen innan. Och de fick kämpa ett par månader så att hon nästan tappade hoppet. Då sa jag att hon ska prova med 17-20 månader (eller 2,5 år som för dig). Då kan man snacka om att tappa hoppet. Och hon har hypotyreos dessutom.
Och man ser vissa som verkligen inte borde få ha barn och får sån ångest av inte deras barn kunde hamna i ens egen familj istället.
Men skönt att ni ska få gå på utredning snart! Det är skönt att få klartecken eller hitta vad som felar. Kan ju vara vad som helst eller ingenting. Hos mig hittade de inget fel förutom ett myom på livmodern som inte skulle ställa till besvär. Tänk om det är just det som ställer till besvär?