• YaseminL

BIM Februari

Litenoliv92 skrev 2018-02-10 08:43:14 följande:

Trodde aldrig att jag skulle bli så glad över ett positivt ÄL-test! Är så lättad att kroppen fungerar igen efter min MA i december 2017 och att vi förhoppningsvis kan plussa igen om 2 veckor! Nu är det bara att hålla andan tills dess och försöka tänka på annat (hehe kommer aldrig gå).

Är det någon mer i gruppen som har ÄL idag? :D 

Tänk på att du inte har ÄL när du får en fast glad smiley utan den har endast indikerat en LH-höjning och ÄL kommer då att ske om ca 24-36 timmar ( ibland efter 48 timmar ). Så fortsätt ha sex några dagar efter glad smiley :)

Jag har BIM om 6-7 dagar... Har symtom på graviditet men sen vet jag inte om det är spöksymtom.. vågar inte heller testa mig än för är så rädd för att bli besviken. Men det är trots allt vårt första försök så!

Kram <3
  • YaseminL

BIM-5 och negativt graviditetstest... har en kort lutealfas på 11 dagar så kanske var för tidigt för att testa. Men jag kan ändå inte låta bli att vara besviken men sen får jag även tänka att det var vårt första försök med så..

• YaseminL
    babbi skrev 2018-02-13 09:20:10 följande:

Hej allihopa! 

Har tidigare hängt med i dessa trådar men kände att jag behövde ett uppehåll, blev bara mer och mer stressad... I Januari tyckte jag inte alls att vi fick till det och började genast prata om "nästa" tillfälle, beställde hem nya ägglossningstest, munkpeppar osv för att prova det nu i Februari.

Min mens har alltid varit regelbunden, men nu är jag på BIM+6, gjorde CB digitalt i lördags men negativt.. 

Gjorde ett test från testlagret imorse och är så himla förvirrad nu! Hjälp mig, är det spökstreck eller positivt? 

Det ser positivt ut! Grattis! ????
  • YaseminL
    Paka skrev 2018-02-13 15:45:53 följande:

Fan. BIM imorrn och spottings idag :(

Har haft typ alla symptom så hade verkligen inte förväntat mig nån mens. Ont i tjejmagen sen ÄL+2 (såpass att jag låg med vetekudde i typ tre dagar i förra veckan), sjukt öm i brösten, yrselanfall, blödande tandkött, hunger, you name it. Mest förvirrad över värken som inte känns nåt vidare, hoppas att det inte är myomen som spökar. Har dock precis kollat dem.

Nya tag.

Tapp inte hoppet!! Vissa får spottings trots graviditet. Håller tummarna för dig. Kram <3
  • YaseminL
    stragge skrev 2018-02-13 16:40:00 följande:

Kan man ruska om äggstockarna för att de ska släppa ett ägg? Haha ! Så sjukt frustrerande detta. Igen ägglossning i sikte här inte.. får skapa mig en augusti-bim så kanske ägglossningen har kommit tills dess :((

Jag hade testat med CB ägglossnings monitor istället.. där får du klara besked om du har ÄL eller ej ( glad gubbe eller inte ). Tycker det är svårt att tyda såna vanliga äl-test haha.. kram <3
  • YaseminL
    stragge skrev 2018-02-13 17:02:12 följande:

Har precis testat slut på mina clearblue har haft 9 dagar med blinkande gubbe.. fortsatte nu med vanliga stickor o där ser det ju inte ut som det är någon ägglossning på gång :(

"Ser du fler än 9 dagar med hög fertilitet?

Om du ser fler än 9 dagar med hög fertilitet kanske du vill sluta testa i den här cykeln

? Om du började testa dig på rätt dag för din normala cykellängd och du ser 9 eller fler dagar med hög fertilitet, kommer du förmodligen inte att se någon maximal fertilitet i den här cykeln.

? Ibland har vissa kvinnor en LH-topp som är för låg för att testet ska upptäcka den eller så har de inte ägglossning under en cykel och ser därför inte någon maximal fertilitet. Det här är inte ovanligt och kan inträffa i ungefär 8 % av cyklerna. Om du inte ser någon maximal fertilitet i tre efterföljande cykler rekommenderar vi att du diskuterar det med din läkare/barnmorska."

Läste detta på clearblues hemsida!! Tappa dock inte hoppet. Fortsätt testa. Håller tummarna för dig att du har/haft äl denna månaden. Kram
  • YaseminL
    Erna90 skrev 2018-02-14 05:36:09 följande:

Äntligen vår tur!

Hoppas bara att detta frö vill stanna, fick missfall i aug så oron gnager till och från får jag erkänna. Men hoppas på det bästa!

Hoppas det kommer fler plus för er andra med :)

Grattis!!!!! Försök ta det lugnt nu kram
  • YaseminL
    LindaAB skrev 2018-02-14 09:56:43 följande:

Testade mig imorse. Negativt. Idag är min mens 7 dagar sen. Tror jag är skengravid så måste försöka släppa tanken och stressen kring att bli gravid så att mensen kan komma så nya tag mot ett plus <3

Hur går det för er ? Ser att en del plusat!! Grattis <3

Du kan ju vara låghormonare <3 så släpp inte tanken än men stressa inte heller. Kram
  • YaseminL

Känns som mensen är påväg nu... mensvärk som kommer och går ( trots att jag haft det sedan ÄL är värken betydligt starkare nu ).. mensen är beräknad till den 17/2.

Föresten, är det någon här som blivit gravid trots en kort lutealfas på 11 dagar? beställde precis hem vitamin b complex som jag läste mig till ska förlänga lutealfasen! Är så nervös att jag ska ha svårt att bli gravid tack vare en lutealfas på 11 dagar. Kan även medge att jag är lite av en kontrollmänniska... vill veta att allt är OK och vill såklart göra allt för att ha så goda chanser som möjligt till att bli gravid så fort som möjligt. Får helt enkelt hoppas att vitaminerna hjälper då

• YaseminL
    lyckligast80 skrev 2018-02-15 15:37:48 följande:

Hej,

Du är på BIM +5 då? Har du gjort ett gravtest?

Svarade du på rätt inlägg nu? Min BIM är den 17/2 vill inte ta ett gravtest och bli besviken... väntar hellre tills den 17/18 då beroende på om mensen kommit eller inte.
  • YaseminL
    lyckligast80 skrev 2018-02-15 18:18:46 följande:

Haha, sorry! Jag låg lite före i min kalender på jobbet! Höll på att kolla datum och hade inte vänt tillbaka sidan.

Så nä jag svarade inte på fel jag var bara oerhört snurrig och tänkte inte alls. ???? Förlåt!

Hahahah, ingen fara! Sånt som händer. Blev lite snurrig bara. men har du möjligtvis någon erfarenhet av kort lutealfas (11 dagar)?

Hoppas du har en trevlig kväll! Kram!
  • YaseminL
    cassandra92 skrev 2018-02-15 22:59:01 följande:

Kan det vara gravidsymptom att man fiser mer än vanligt? Haha har varit så sjukt gasig det senaste, brukar aldrig va så. Antar att det inte är det utan bara något jag inbillar mig också, men är det någon som vet? 

Jag hoppas det, isåfall är jag också gravid jag har aldrig varit såhär gasig som jag är nu haha. Fick massa stickningar nu i tjejmagen med. Typ stickningar som svider. Sjukt obehagligt. Hoppas så så så mycket, trots att jag inte tror att jag har sådan tur på första försöket. Bara att vänta och se om mensen dyker upp..
  • YaseminL

Och idag kom spottings och den riktiga mensvärken.. då hoppar jag till mars tråden istället. Lycka till alla som är kvar här!

Svar på tråden BIM Februari