Inlägg från: Annaalexandra95 |Visa alla inlägg
  • Annaalexandra95

BIM Februari

Känns ungefär som timmarna innan mens.. Äl+3. Är irriterad på allt och fräser åt sambon. Vill bara gråta. Någon mer som haft det så? Kom nu under kvällen och det kan ju omöjligt ha med graviditet att göra såhär tidigt men kan det hänga ihop med äl? Annars får jag väl acceptera att jag är en häxa bara haha!

• Annaalexandra95
    valere skrev 2018-02-09 21:24:44 följande:

Vill inte vara den som förstör här hela tiden, haha. Men jag har ju läst på en massa just de senaste par dagarna och efter ÄL ökar ju progesteronet rätt hastigt som ger samma symptom som graviditet (det är väl det som ger symtomen sedan också.) Själv kände jag mig illamående och yr dagarna efter ÄL denna veckan, vilket tydligen kan vara av samma orsak. Men någon häxa är du ju i alla fall inte, bara kvinna. 

Tack, vad skönt!! Då vet jag förhoppningsvis vad det beror på :)
  • Annaalexandra95
    Elsaida skrev 2018-02-11 20:58:57 följande:

Någon mer här som typ känner sig sjuk?

Fryser jätte mycket men är varm i kroppen, har en temp på 37.7 men är lixom inte sjuk.

Är trött men ändå pigg i kroppen.

Jag känner mig också sjuk! Har pendlat mellan frossa och svettningar hela dagen och febervärk, 36.7 i temp. Sov i flera timmar i eftermiddags.. Men tröttheten kan nog faktiskt bero på att jag gått upp tidigt igår och idag för att kolla skidorna, haha. ÄL+4 så här beror det nog tyvärr inte på gravsymptom :(
  • Annaalexandra95

Helsike vad ont jag har i brösten. Bara att hoppas att det håller i sig! Klarade knappt av att ta av mig bhn ikväll haha.

• Annaalexandra95
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-13 07:16:09 följande:

Jag plussade igen igår! Inga tvivel alls. Visade det för sambon som tittade två sek och sa ja, det där är positivt. Han brukar annars aldrig se något. Det sjuka är att igår var äl+7 och jag hade så starka symptom att jag verkligen var säker på att nu är jag gravid. Tog ett cb early som visar svagt, men tydligt positivt. Imorse på äl+8 tog jag ett vanligt CB plus som också var positivt. Tydligare än gårdagens early-test. Ska dock tilläggas att jag har fått mf både i december och januari. Då plussade jag först runt BIM - 3 eller 2 och sen började missfallen bara några dagar efter. Har heller inte haft såhär tydliga symtom de andra gångerna.

Men är det inte extremt tidigt att plussa på äl+7?

GRATTIS! Det förtjänade ni verkligen efter allt som varit :) Och vad tidigt du plussade!! Jag är på ÄL+6 och tänkte att det inte är någon idé att testa förrän tidigast fredag men då kanske jag ska testa imorgon ändå.. Hur lång lutealfas brukar du ha? :)
  • Annaalexandra95
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-13 08:06:24 följande:

Tack snälla! :) ja visst är det tidigt. Jag blir nästan lite nojig att det är två när man har så starka symptom också.. Jag ska försöka hålla mig några timmar nu och sen kanske ta ett digitalt som jag har liggande. Känns dock inte som det kommer visa positivt riktigt än.

Jag brukar ha 14 dagar lutealfas, däremot kan det variera lite vilken dag äl hamnar på. Brukar ha 30-35 dagars cykel.

Håller tummarna för att du plussar också!!

Slänger med en bild på cb från imorse. Kanske kan nån annan se de svaga pluset också? :)

Ungefär som mig! Brukar också ha en cykel på 30-35 dagar men har aldrig haft koll på ÄL förut. Skrev upp att jag trodde att jag hade ÄL flytningar 11 dagar innan sista mensen så det var ju en ganska kort lutealfas isåfall :) Två bebisar vore ju underbart! Min sambos syster har tvillingar och herregud vad smidigt det är. Dom har roat sig själva ganska bra sen 1.5 års ålder! Ditt test är ju jättetydligt! Ingen tvekan där :)

Tror tyvärr inte att det blir något plus här.. Har bara en tråkig känsla den här månaden :(
  • Annaalexandra95

Jag är så SJUKT varm hela tiden! Och ibland är jag yr, vet inte vad som är fel! Temp 36.5 så det beror inte på feber. Vad tusan kan det här bero på? Vi har 20 grader här inne och jag svettas som en gris när jag sitter i soffan haha.

• Annaalexandra95

Jag ser något svagt på testet från imorse men förmodligen så inbillar jag mig bara.. För svagt för att synas på kort om man inte ändrar kontrasten, BIM-5 och ÄL+9 :)

• Annaalexandra95

Här kommer bilden. Syns som sagt inte på bild om man inte redigerar så det är väldigt, väldigt svagt. Men man blir ju lite hoppfull så det är ju kul ändå :)
  • Annaalexandra95

Ikväll syns strecket på testet jag tog imorse tydligare! Vet inte om det är att det torkat eller om det är för att det är bättre ljus nu. Hoppas verkligen att det blivit starkare imorgon! :D

• Annaalexandra95

Jag tog ett nytt test imorse och idag ser jag strecket tydligare men det är fortfarande inte tillräckligt starkt för att synas på bild.. ÄL+10 och BIM-4.

Jag drack väldigt mycket igår kväll och kisset som jag testade med nu var knappt ens ljusgult.. Kan det ha påverkat resultatet? Drack ca 1-1.5L vatten under kvällen :)

• Annaalexandra95

Jag har fått svaga plus 3 dagar i rad på BIM-5,4,3 så nu vågar jag nog tro att det är något :D Kan inte förstå att det tog sig på första försöket!!

• Annaalexandra95

Jag har fått väldigt, väldigt svaga plus i 4 dagar (fredag, lördag, söndag och idag) och idag kom vad jag gissar är mensen, alternativt ett tidigt missfall. BIM idag. Så jag hoppar vidare till mars-tråden :)

Svar på tråden BIM Februari