• maria1992

BIM Februari

Lottch3n skrev 2018-01-31 13:07:21 följande:
    Ska jag vara ärlig så kommer jag faktiskt inte ihåg :/

Imorse när jag vaknade så vaknade jag med en känsla av att det faktiskt gick vägen denna gången. Men jag ska försöka att inte tänka så mkt på det.

Vart beställer du test ifrån och vilka? :)
    okeej, förstår.  

Ja, jag vet. Jag med. Jag har molnvärk redan. Kan dock vara känningar från ägglossningen fortfarande. Är ju på Äl+4. 

Jag har använt clearblue senaste gångerna men tycker de är onödigt dyrt så fått en hel hög av min svägerska som jobbar på gyn Dudå?
  • maria1992
    Gabriela11 skrev 2018-01-31 18:47:07 följande:
    Jag har också BIM den 11:e wohoo! Vill också testa på bim -2 , fast det känns jobbig o vänta bara.
    Yey så kul! 

När hade du äl? 
    Några symptom? :D
  • maria1992

Idag hade jag en tempdipp med 0,25 grad.. Vad kan detta vara? Varför blir de så? Är på äl+5/6. 

Har normalt 36,0-36,1 i temp, efter äl gick den upp till 36,6, och legat mellan 36,4-36,5. Idag gick den ner till 36,2.. Hmm.. 

Någon som har koll på att det blir en tempdipp?

• maria1992
    Deni81 skrev 2018-02-01 10:35:42 följande:
    Du som tempar... jag har provat att tempa nu under den dummaste tiden, då jag har varit sjuk. Så tempen har ju varit vääääldigt opålitlig. Av någon anledning har jag ändå vaknat 05.30 varje morgon och stoppat in tempen. Imorse hade jag vid den tiden bara 35.1???? Febern är borta sen någon dag, men varför har jag så himla låg temp? Mätte efter fyra timmars sömn igen vid 10-tiden och hade då 36,2. Vilken ska man gå efter? Och ska man inte tempa när man varit/är sjuk? Går på antibiotika nu... men det verkar ju knappast som att jag haft ÄL med så låg temp
    Heej  

Ja svår att veta exakt när du är sjuk, men.. Tempar du samma tid varje dag (om du är frisk) så spelar de egentligen ingen roll hur låg temp du har. 
    Du ska tempa när du vaknar första gången och inte gå upp ur sängen utan ta in tempen direkt i munnen!

Men är du sjuk, så hade jag inte gått efter tempen då den kan variera en del.  
    Och du kan absolut haft äl, de viktigaste är att den går upp jämfört med din "normala", inte att den är på en viss grad  
  • maria1992
    Elsaida skrev 2018-02-01 20:19:34 följande:

Kan vara en krock mellan östrogenet och progrestoron, när de möts kan de man få en tempdipp, eller så kan de vara en tidig inplantations dipp.

Aha... spännande! Inplantationsdipp, då måste den stiga imorgon? Om den inte stiger, vad beror de på då?
  • maria1992
    Elsaida skrev 2018-02-01 20:54:55 följande:

Den borde stiga igen eftersom du enbart är på dag 6 efter äl, sen är de ju aldrig säkert att ägget fäster men vi hoppas på de :)

Aha och om ägget ej fäste så kommer den inte öka? Men tempen gick ju upp någon dag rejält efter positivt äl-test. Indikerar inte de att ägget släppt?
  • maria1992
    Elsaida skrev 2018-02-01 21:19:32 följande:
    Släppt har de gjort, med all säkerhet, men de ska gästa oxå :)

Stiger inte tempen, så behöver inte de betyda att du ej är gravid, men oftast är de ju positivt med lite högre temp, men de behöver inte vara jätte hög :)

Här är min kurva. Tydligen gick den upp idag 0,2 grader. Vet inte om de räknas för att vara en "inplant." 

Hur är de sen, jag har mätt exakt varje tid varje dag, men fungerar de typ på helger att mäta när man vaknar om man sovit lika många timmar som på vardagarna eller ska jag ställa klockan?

• maria1992
    Frips skrev 2018-02-02 09:18:00 följande:

Kl 05:00 imorse PLUSSADE jag!!!

BIM-2 eller BIM-1 idag och plusset blev starkt som attan direkt. 

Andra försöket efter MA i november (skulle gå in i v10 då) och tänkte dela med mig av mina sytom senaste dagarna:

Molvärk varje dag, känns som att jag kan känna livmoder, som att något stort och hårt ligger där inne. 
    Illamående varje dag, som inte heller går över om jag äter.
    Finnig (har annars aldrig dålig hy) förutom en stor finne under mensen. 
    Lila i underlivet
    Brösten gör så sinnessjukt ont! Det känns som att jag behövde amma för flera timmar sedan och att jag inte fått göra det, de är helt mjölkstinna. Det bränns i dem och mina vårtgårdar är väldigt ömma. Vårtorna är "vakna" nästan hela tiden, vilket de annars sällan är. Har stora tydliga ådror på brösten. 
    Svider i svanken varje dag.
    Lättirriterad!!
    Metallsmak under flera dagar.
    Hungrig på kvällarna trots att jag ätit bra med middag. 
    Vita tjocka flytningar sedan ÄL. 

Inser nu att jag haft ett gäng symtom, haha! Nu känns alla symtom så mycket mer än vad de gjorde förra månaden när jag rejält skengravid. Det som gjorde att jag nästan var säker på att jag blivit gravid denna månad är i tisdags när jag reste mig upp snabbt och det högg till i ligamentet (eller vad det nu är som ligger där) precis på höger sida av livmodern/tjejmagen, som gjorde att jag fick stanna upp innan jag kunde gå vidare. Så vart det i höstas när jag var gravid och jag fick inget sånt förra månaden. Däremot hade jag ingen nidblödning denna gång, vilket jag haft de två tidigare gravidititeterna. 

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att denna lilla ärta vill stanna, så väldigt mycket hjärnspöken som drar runt nu i huvudet och rädslan för att samma sak ska hända igen som det gjorde i november. 

Stort lycka till alla, hoppas på många plus nu i dagarna! <3

Åhhh grattis!!!! Så kul för dig!! 

Jag har liknande symptom.. 

-Svidande ont i ryggen/svanken. 

-Vita tjock lotion flytningar (väldigt mycket)

- Lättirriterad som bara den

- Brösten börjar göra ont (vilket de sällan gör) 

- Har också blivit finnig (samma som dig, är jag aldrig annars) 

JAG HOPPAS JAG MED!!! 

• maria1992
    Frips skrev 2018-02-02 09:30:14 följande:
    Tusen tack!! :D

Det låter väldigt lovande :D Just dåliga hyn tyckte jag var så skumt att jag fick direkt efter ÄL, när jag annars får det under pågående mens. Nu har det varit många många finnar i både ansikte, bröst och lite på ryggen, och varken jag eller min sambo kände igen mig. 

Alla dina symtom har jag haft också!
    Jag håller alla tummar och tår för dig, och det känns verkligen lovande :D

Ja, jag har exakt samma sak!!! Fått några på armarna och 2 på benen??? WTF? Aldrig någonsin haft haha... Har aldrig finnar annars.. joo, under mens.

Jag tempar ju så hade en tempdipp igår och idag gick den upp 0,2 grader igen.. Läste de kan vara en implantationsdipp. HOPPAS! BIM 11/2...

Hopppas verkligen!! 

Och grattis igen till dig!! <3

• maria1992
    Frips skrev 2018-02-02 10:40:46 följande:
    Haha ja helt rätt uttryck, WTF?!? Ja jag har samma varje mens, en stor jävel till finne dyker upp tydligt någonstans i ansiktet, det går inte att täcka den med all världens smink, utan den visar sig envist ändå under 3-4 dagar. Nu däremot har det varit två sådana jävlar och massor med mindre finnar runtomkring, känner mig invaderad av finnar, haha. 

Jag tempar också, men har en vanlig örontermometer så jag vet inte hur exakt den är. Det jag har kollat efter är att jag hela tiden håller mig minst 0,2 grader över min vanliga, men sen har det skiftat 0,1 grad hit eller dit, (ligger nu sedan ett par dagar tillbaka 0,6 över) så därför känner jag mig inte säker på min exakta temp under den här perioden. Men att den sjönk och sedan gått upp igen känns ju jättebra :D 

Bara en vecka kvar för dig, den kommer gå fort ska du se!! Helgen svischar ju fort som attan förbi jämt och ständigt, och sen är det bara några veckodagar kvar och sen vet du också. Hoppas hoppas på positivt på stickan!
    Hahah, men det blir ju så, man bara, vad är detta? Haha.. Så skumt..
    Ja, det har jag också under mens men aldrig mellan.. Hmm.. 

Ah, ja, det gör jag. Jag har normalt 36,0 typ. Vid äl gick den upp till 36,6, nu ligger den stadigt på 36,4. Men igår så dippa den till 36,2 men uppe igen i 36,4. Samma tid varje morgon är den tagit.. Hmm.. 

Ja, helgerna går ju alltid så galet fort.. Suck för det men bra vi kommer närmre BIM haha.. Ja, tack <3
Svar på tråden BIM Februari