• Roran1

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej hoppar in här!

Vi är på försök nr 10, bim på fredag (9/3).

Jag kan inte sluta gråta. Jag vet inte om han förstår hur jobbigt detta är för mig, jag vet att det finns folk som försökt betydligt längre... men jag hade inte riktigt räknat med detta? Man har ju fått höra att om man bara tittar på ett par kalsonger utan skydd så blir man gravid!? Varför berättar ingen att det är svårt för många??

Förlåt att jag kommer och spyr ut men vart ska man vända sig? Ingen vet om vår kamp...

• Roran1
    siiaa skrev 2018-03-08 08:51:54 följande:

Hej!

Känner igen mig i allt du skriver så du är inte ensam! :) vi är på försök 11 och jag har väl äl snart, orkar typ inte bry mig mer.. när jag fick mensen sist grinade jag nog i 4 dagar, min kille förstår inte riktigt heller hur jobbigt jag tycker detta är men är nog för att jag försöker dölja för honom hur ledsen jag faktiskt är. Jag trodde också vi skulle bli gravida lätt, kom lite som en chock det här. Nej man har ju bara i alla år fått höra hur lätt det är att bli gravid av misstag, inte att det kan vara typ omöjligt!

Du kanske skulle börja fundera på att ringa och söka hjälp? Även om ni inte har försökt ett år än så är det väntetider innan ni blir kallade. Jag ringde för en vecka sen, vi fick ingen tid pga att vi är skrivna på olika adresser nu men vi har bestämt att vi ringer igen i Maj och skriver upp oss på väntelistan. Längtar tills dess och känner sån lättnad att få lämna över problemet och kanske få svar på varför det ej går.

Lycka till nu och kram! :)

Tack för det fina svaret skönt att veta att man inte är ensam!

Vi har pratat om att ringa till hösten om det ej går, är rädd att inte bli tagen seriös då jag är så ung. Vi har ett kompispar som de gick för efter 1,5 år så han tänker väll mycket på det med att det kanske kommer gå längre fram.. känner mensvärk nu så får försöka igen vid äl 27/3.

Lycka till och stor kram!
  • Roran1

Vill bara få ut lite frustration... idag är dag 24/36 i min cykel, de senaste dagarna har jag känt som mensvärk och igår kom de lite blod och idag med. Vi har (precis som ni) försökt med första barnet i över ett år och något sånt här har aldrig hänt. Jag tar ett g-test och det är super svagt positivt. Ringer bm för jag är så sjukt orolig är jag gravid eller har jag fått ett missfall? Om missfall så innebär ju det att vi iaf kan skaffa barn att vi kan bli gravida!! Men blir så dåligt bemött bm blir irriterad på mig och i princip hånar mig för att jag tror att jag är gravid. Blir så ledsen jag är ju inte säker men jag är rädd och behövde stöd. Fanns ej där. Test om 2 veckor igen.. hoppas inte jag blöder mkt mer. Blöder inte mycket behöver inte ens skydd.

• Roran1
    Jooosen skrev 2018-07-04 14:34:24 följande:

Hmm skumt!! Ägget kanske aldrig riktigt lossnade för några dagar sen? Är du hemma nu? Min mens borde kommit idag. Men känner inget alls...

Håller alla tummar och tår för er att mensen inte kommer!! ??
  • Roran1
    Hoppasnu123 skrev 2018-07-04 23:33:23 följande:

Så va mensen över för denna gången..tomhet, idel tomhet...

hur värr är det att satsa pengar på stickor och natural cycle? Känns ju inte som de spelar nån roll alls... visade sig också att kliniken vi hade planerat att ta kpmtakt med efter semestern läggs ner i höst..

Inte mycket som är för oss känns det som... kanske inte menat vi ska bli föräldrar:(

<3!!

Personligen lägger inte vi pengar på de längre. Vi har försökt i 15 månader och har nu bestämt oss för att ta ett år med roligt vanligt sex utan massa ägglossningstester osv. Tänk jag blev gravid så fort vi bestämde detta, jag tror det var för att kroppen slutade stressa. Tyvärr blev det missfall men.

Klart det är menat att ni ska bli föräldrar. Detta suger jag vet. Men kämpa håll ut det kommer tillslut <3
  • Roran1
    XaHHa skrev 2018-07-12 14:53:28 följande:

Jag är så förstörd efter den här resan. Har tagit 3, TREEEE graviditetstest idag & alla visar samma svaga streck. Är det spökstreck eller har min kropp mot förmodan lyckats få till en graviditet själv. Jag är så stressad att jag går sönder!

Min kropp har varit helt knasig den har cykeln då jag fått positivt på ägglossningstest två gånger. Första gången för 11 dagar sedan (hade även smärta då) & andra gången för 6 dagar sedan. Så vet inte ens när bim är, kan vara i helgen men kan också vara om en vecka. Har aldrig varit med om att min kropp gjort så här.

Ser ni vad jag ser? Som sagt, detta är mitt tredje test idag & alla har visat samma svaga streck.

Jag ser ett streck!!! Så såg mitt ut när de stod v1-2 på digitala! Väntar med spänning på vad du får imorgon!
  • Roran1
    XaHHa skrev 2018-07-18 18:41:23 följande:

Vad säger ni om detta....? Jag tror jag precis plussat! Ska ta ett test till imorgon och även ett digitalt. Men visst fan är jag gravid!?

Jag ser ett plus! :D
  • Roran1

Hej har skrivit här ett par gånger. Vi är inne på vårt 17 försök men har lång cykel så inte ägglossning 12 ggr om året. Har en fråga till er ang era män/pojkvänner. Hur har de tagit det att de tog så lång tid? Eller tar så lång tid?

Tyvärr känner min sambo just nu att han vill försöka mer innan vi söker hjälp. Alltså har vi inte gjort utredning eller något sådant. I juni/juli fick vi missfall så på sätt och vis vet vi att det går men av någon anledning går det inte så lätt eller vad man ska säga? Ja så hur har detta gått i er relation? Har ni några tips?

• Roran1

Hej. Det var jätte längesen jag var inne här för allt har bara varit kaos. Men nu ligger jag här sömnlös och tanken slog mig. Vi har försökt sedan april-17 med ett MF juni -18. Det senaste halvåret har sambon varit sjukskriven och det har inte blivit mycket kul om man säger så. Så det där med graviditet har jag inte haft en tanke på. Under en veckas tid har jag städat vår himla tvättmaskin helt maniskt för jag tycker den luktar, sambon och mina föräldrar har sagt till mig att den luktar inte alls men jag tycker att den luktar unket. Jag har även haft ett humör ifrån en plats man ej vill vistas på. Jag har precis beställt hem tester. Tänk om. Tänk om jag är gravid igen. Och tänk om det går vägen denna gången!

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år