Inlägg från: Guldigatre |Visa alla inlägg
  • Guldigatre

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Vi har försökt i snart ett år genom att inte använda skydd. Men aktivt genom att försöka pricka in ÄL i 6 månader genom att jag beräknat när den borde vara. Från och med 2018 har jag dock använt ÄL-test och inte fått utslag på dessa...

Började efter sista mensen med Clear Blue advanced som mäter Östrogen och LH. Än så länge bara fått ökat östrogen utslag på testet.

Om det inte vore att jag är 35 så skulle jag inte stressa så mycket tror jag, men vad vet jag. Varje menstruation känns som att tiden tickar iväg.

Planerar att kontakta värden men pga 7 kg över normalt BMI så skulle de inte utreda mig eller påbörja utredning, står att man måste uppfylla alla krav och det uppfyller ju som sagt inte jag. Sedan blir det sommaruppehåll i alla utredningar så till hösten, om det inte skett på naturlig väg.

Skulle bara kännas som en enorm lättnad om jag åtminstone fick bekräftat att ÄL var på väg genom ÄL-test så jag visste att det åtminstone fungerade på mig. Har varit gravid en gång tidigare men för många många år sedan så vid en tidpunkt har det gått, men som sagt yngre då :P

• Guldigatre
    Jooosen skrev 2018-04-02 20:37:30 följande:

Hej! Ja det där med äl är svårt. Vissa verkar ju inte få utslag fast de har ägglossning. Är din mens regelbunden? Så du måste egentligen gå ner 7 kg innan utredning? Du kan säkert klara det till efter sommaren isåfall :) kram!

Ja, den är väldigt regelbunden. Kan ibland diffa en dag eller två och mensens längd kan variera någon dag. Men oftast är den exakt.

Ja, jag kämpar på med vikten. Har gått ner 7 kg sen nyår och resterande 7 börjar kännas nära nu ????
  • Guldigatre
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-03 12:53:42 följande:

Inte helt otippat så ringer kliniken idag å avbokar vår tid för imorgon. KUL!!!! Eller inte..... läkaren var tydligen inte på plats då, så nu går vi båda hemma obetalt helt jävla i onödan. Får dom verkligen göra så???????? Fick ny tid slutet på april. Blir så jävla less........

Vad tråkigt :(

Men jo, de får nog göra så. Läkaren är kanske sjukskriven, Vab:ar eller något sånt som kan hända oss alla. Jättetråkigt när det drabbar flera dock och som du skriver man tagit ledigt och mentalt ställt in sig :(
  • Guldigatre

Idag visade min fertilitetsmonitor på LH stegring, första gången den indikerar det sedan jag började testa för tre cykler sedan!!! :D

Skönt att veta att jag har ägglossning iaf, även im jag mycket väl kan ga haft det tidigaste också men missat det på stickorna.

Enligt monitorn är det nu 24-36 timmar kvar till ägglossning. Min pojkvän å andra sidan har 72 timmar kvar innan han är hemma... så typiskt. Håll tummarna att gårdagens simmare är uthålliga och kämpar på fram tills ägglossning och att det räcker ;)

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år