Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Vi har försökt i snart ett år genom att inte använda skydd. Men aktivt genom att försöka pricka in ÄL i 6 månader genom att jag beräknat när den borde vara. Från och med 2018 har jag dock använt ÄL-test och inte fått utslag på dessa...
Började efter sista mensen med Clear Blue advanced som mäter Östrogen och LH. Än så länge bara fått ökat östrogen utslag på testet.
Om det inte vore att jag är 35 så skulle jag inte stressa så mycket tror jag, men vad vet jag. Varje menstruation känns som att tiden tickar iväg.
Planerar att kontakta värden men pga 7 kg över normalt BMI så skulle de inte utreda mig eller påbörja utredning, står att man måste uppfylla alla krav och det uppfyller ju som sagt inte jag. Sedan blir det sommaruppehåll i alla utredningar så till hösten, om det inte skett på naturlig väg.
Skulle bara kännas som en enorm lättnad om jag åtminstone fick bekräftat att ÄL var på väg genom ÄL-test så jag visste att det åtminstone fungerade på mig. Har varit gravid en gång tidigare men för många många år sedan så vid en tidpunkt har det gått, men som sagt yngre då :P