• bebis2018

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Positivt test.... håll tummarna! Börjar ge upp nu då jag mår skit! paniken o stressen bara växer dag för dag då jag snart blir 34 o fortfarande är barnlös :(

• bebis2018
    AnnikaK skrev 2018-07-05 12:23:29 följande:

Vet inte om någon av er testat munkpeppartabletter? Jag slutade med p-piller i mars förra året och fick inte regelbunden mens förrän mars i år. Detta med hjälp av bidrottninggele(började i december) som gjorde min cykel kortare(från 45dagar till ca 28 dagar) samt att mitt humör blev oerhört jämt och gav mig ingen pms alls. Men däremot så fick jag inga ÄL symptom heller, inget ÄL-sekret men däremot utslag på stickor. För 2mån sen bytte jag istället över till munkpeppar, en halv tablett morgon och kväll mellan mens och ÄL. Fick såna jäkla humörsvängningar och PMS men samtidigt väldigt tydlig ÄL med massa ÄL-sekret och ont i äggstock. I måndags plussade jag samma dag som bim men ropar inte Hej förrän jag kommit över bäcken (tänker efter 12v). Hoppas att det kan vara nått tips i alla försök. Har sen starten för ett år sen råkat ut för 2 blödande uvi, 2 antibiotikakurer och förra veckan den värsta svampinfektionen jag haft (har haft väldigt många men ett uppehåll på 3år sen senaste)

Var köper man mynkpepparn?
  • bebis2018
    Hedblomster skrev 2018-07-19 17:26:29 följande:
    Du får gärna uppdatera så vi vet hur det går för dig :) följde ditt Instagramkonto förut men slutade följa alla IVF och ttc konton ett tag samtidigt som jag pausade familjeliv för att sluta tänka på det hela tiden... Men vill gärna veta hur det går!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
    Vad heter du på insta så man kan följa din graviditet?
  • bebis2018

Äl i helgen så nu ska det liggas! Ger snart upp. Jag har kontakt med läkare på gyn på ett sjukhus då jag har endometrios. Är det dit jag vänder mig nu för ivf efter att ha försökt i 1,5 år? Eller vänder jag mig till barnmorskan? Har sån panik då jag är 33 och sambon 31 :(

• bebis2018

Äl i helgen så nu ska det liggas! Ger snart upp. Jag har kontakt med läkare på gyn på ett sjukhus då jag har endometrios. Är det dit jag vänder mig nu för ivf efter att ha försökt i 1,5 år? Eller vänder jag mig till barnmorskan? Har sån panik då jag är 33 och sambon 31 :(

• bebis2018
    Hedblomster skrev 2018-07-20 14:34:41 följande:
    Du kan nog prata med din gynekolog om fertilitetsutredning! Alternativt ringa fertilitetskliniken på närmsta sjukhus. Tror barnmorskor mest hjälper till när man väl är gravid. Det är inte lätt att veta var man ska börja :( Vi ringde en privat gynekolog.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
    Jag och min läkare på gyn pratade lite om det nu när jag var inne sist. De trodde det skulle gå på naturlig väg så ska ringa henne i veckan igen... man trodde ju aldrig att livet skulle bli såhär... :(
  • bebis2018

Hur tolkar ni detta?
    Jag trodde testet var positivt igår. Och nu imorse såg det ut såhär:

Har ont i magen idag så antar att testet inte varit positivt än och att ägget inte hunnit släppa. Har inte hunnit ligga så har lite panik nu. :D Vad säger ni experter? Ligga som gäller nu i två dagar? ;) 

• bebis2018

Efter att ha försökt sedan 2017 är jag äntligen gravid! Plussade förra veckan och är nu i vecka 8. Köpte clearblues monitor och ett glidmedel som ska hjälpa till på traven. gick inte på toa efter sex utan låg högt med rumpan en stund. ?cyklade? även med benen efterråt då sambon fått tips om detta... hoppas tipsen kan hjälpa någon! <3

• bebis2018
    Anonym28 skrev 2019-05-26 22:04:59 följande:

Aldrig skrivit i gruppen. Men följt er alla hur länge som helst. O blev nu väldigt besviken på sista meddelandet av bebis2018.. alla är kämpar men att få tips om såna saker är det sista man behöver i en sån här grupp när dem flesta håller på med ivf! Förstår att de bara är

Vänliga tips, men när man väl genomgår en ivf, så tro mig då har man redan provat alla dessa olika saker.

Hejar på alla. Och stort grattis till bebis2018 som lyckats på naturlig väg.

???->

Jag har också varit med i gruppen länge och sett hur andra skrivit när de blivit gravida! Så förlåt för att jag ville dela min glädje när jag precis som ni andra kämpat! Jag menade ingenting illa! Ska genast ta mig ut denna tråd och sida eftersom jag sårar andra människor!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år