Snowflingan skrev 2018-06-27 23:56:25 följande:
Haha vilket sammanträffande! Ja, jag fick också en bra känsla av dem! Verkligen super med sommaröppet, jag hade verkligen brutit ihop helt om vi inte kunde börja med en utredning förrän om flera månader... Jag har misstänkt endometrios så ska få träffa en läkare på kliniken som har god kunskap om det, känns otroligt bra! Annars har vi ingen aning varför inte jag blir gravid, båda är unga och friska, äter bra och tränar bra.
Vi avvaktade med att söka hjälp för vi är så unga, 24 och 25 men jag var hos gyn pga misstänkt endo och då ville han att jag skulle medicinera för att sätta kroppen i klimakterium... Då bestämde vi oss för att köra all in med barn istället så utredning nu!
Hur är det med er då, vet ni någon anledning? Har ni försökt länge också?
Ja jag hade också brutit ihop totalt. Alla sa till mig att de tyckte jag skulle vänta till i höst. Inte stressa och ha semester i sommar. Men jag hade aldrig klarat av att bara vara och inte känna att man är på gång. Jag opererade bort båda mina äggledare i juni efter att en säcktuba(vätskefylld äggledare) hittats på ena äggledaren och den andra vad skadad och stor chans till utomkveds och sämre chanser till IVF.
Innan det så hade vi försökt sen april 2017, vi har en tjej på 2 år sedan tidigare som också tog över ett år att få till. Kände redan då att någon onte var som det ska och vi skulle precis göra en utredning så blev jag gravid.
Skönt att ni har ålder på er sida men när man väl är redo för barn så är åldern bara en siffra!
Har du hört något om kliniken? Jag har aldrig hört talas om dem tidigare.