• AnnikaK

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Vet inte om någon av er testat munkpeppartabletter? Jag slutade med p-piller i mars förra året och fick inte regelbunden mens förrän mars i år. Detta med hjälp av bidrottninggele(började i december) som gjorde min cykel kortare(från 45dagar till ca 28 dagar) samt att mitt humör blev oerhört jämt och gav mig ingen pms alls. Men däremot så fick jag inga ÄL symptom heller, inget ÄL-sekret men däremot utslag på stickor. För 2mån sen bytte jag istället över till munkpeppar, en halv tablett morgon och kväll mellan mens och ÄL. Fick såna jäkla humörsvängningar och PMS men samtidigt väldigt tydlig ÄL med massa ÄL-sekret och ont i äggstock. I måndags plussade jag samma dag som bim men ropar inte Hej förrän jag kommit över bäcken (tänker efter 12v). Hoppas att det kan vara nått tips i alla försök. Har sen starten för ett år sen råkat ut för 2 blödande uvi, 2 antibiotikakurer och förra veckan den värsta svampinfektionen jag haft (har haft väldigt många men ett uppehåll på 3år sen senaste)

• AnnikaK
    siiaa skrev 2018-07-27 08:56:16 följande:

Hej på er!

Har inte varit så aktiv i tråden men skrivit någon gång ibland. Tänkte dela med er att jag plussade idag på försök nr 16!! Trodde aldrig att vi skulle klara det på naturlig väg. Vet att man blir ledsen när andra lyckas men tänkte att det kanske kunde ge lite hopp också. Lycka till allihopa, ni förtjänar ett plus nu! <3

Grattis!! Jag plussade för 2 veckor sedan, tog ett år innan min kropp blev normal efter att jag slutat med p-piller. Är detta ditt första barn också? Såg att vi var lika gamla :)
  • AnnikaK
    siiaa skrev 2018-07-27 11:17:37 följande:

Tack, och detsamma!! Ja okej, jag har inte ätit p-piller på säkert över 10 år så det var inte där problemet låg för oss :) det är första barnet, för dig också? :)

Ja man vet aldrig vad kroppen har för hyss! Första 8 månaderna hade jag en cykel på 45 dagar, kändes helt hopplöst. Ja det är första barnet för mig också! Har dock fått 3 st bonusbarn i och med min sambo på 8, 14 och 17år! Vi har dem varannan vecka :)
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år