• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Corneliass
    XAHHA92 skrev 2018-06-20 09:29:14 följande:

Fan alltså. Apoteket här hade bara Clearblue... Undra om det bara är ett jäkla spökstreck :( Äl+12

Ja det är ju så himla svårt att veta! Jag tycker dock inte att det ser ut som ett spökstreck men man vet ju aldrig :/ 
  • Jooosen

Fan alltså. Apoteket här hade bara Clearblue... Undra om det bara är ett jäkla spökstreck :( Äl+12

Fan!! Känns som man inte vågar lita på dom efter alla späksreeck man hört folk få. Men något finns där helt klart. Du får försöka hitta ett annat test. Hoppas !!!!
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Långväntanefterdig

Där är ju ett sträck helt klart!! Köp ett annat å prova!!
  • Lillatjejen1992

Testade ju oxå med ett sånt test och dom går inte att lita på. Beställ på nätet :) beställer man innan 15:00 på vissa sidor får man hem det dagen efter!
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Corneliass

Hej!
     Är det någon som har någon erfarenhet utav missed abortion? Jag har inga anledningar att tro att det har drabbat mig. Men har en fråga, om man har fått missed abortion, blir strecken svagare och svagare på graviditetstest eller stärks de som vanligt? 

Som sagt, det har inte hänt mig men är bara nyfiken. 

• vill2017

Jag fick tyvärr väldigt många spökstreck med Clearblue när jag testade på ÄL+12 och det fick mig att tro att det kanske var Ovitrellen som gav utslag fast bara på Clearblue. För när jag testade med testlagrets så syntes det ingenting alls.

Hoppas att detta streck är på riktigt för dig! :)
  • LLW

Nu är jag så himla glad! Trodde vi skulle få gå hela sommaren och vänta på att få en tid till rmc i höst, men idag kom det en kallelse! Den 2 augusti ska vi dit! Så himla snabbt det gick när hon skickat remissen, det var jag inte alls beredd på! Åååh känns underbart att veta att det verkligen är på gång nu!

Ni som börjat med ivf - vad gör man på första besöket? Vi fick hem en hälsodeklaration att fylla i men ingen info om vad vi ska gå igenom.

• Corneliass
    LLW skrev 2018-06-20 13:27:55 följande:

Nu är jag så himla glad! Trodde vi skulle få gå hela sommaren och vänta på att få en tid till rmc i höst, men idag kom det en kallelse! Den 2 augusti ska vi dit! Så himla snabbt det gick när hon skickat remissen, det var jag inte alls beredd på! Åååh känns underbart att veta att det verkligen är på gång nu!

Ni som börjat med ivf - vad gör man på första besöket? Vi fick hem en hälsodeklaration att fylla i men ingen info om vad vi ska gå igenom.

Vad skönt för er! :)
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-06-20 13:27:55 följande:

Åh vad underbart!! Grattis. Fick bekräftat att vår läkare har skickad vår remiss idag!! Nu börjar ännu en väntan
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • LLW
    Corneliass skrev 2018-06-20 13:47:04 följande:

Vad skönt för er! :)

Underbart verkligen! Hela utredningen tog sån tid så det är skönt att detta händer snabbt nu :)
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år