• vill2017

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Jooosen skrev 2018-06-18 14:15:39 följande:

Påväg till spolning nu! Galet nervös?! Sitter i taxi haha. Tåget va inställt såklart..

Det kommer säkert gå jättebra och det gjorde inte alls ont på mig när jag gjorde det.

Lycka till!
  • vill2017
    Jooosen skrev 2018-06-18 16:06:35 följande:

Tack gulliga ni! Nu är det avklarat. Fick en jätteduktig och tydlig man som gjorde det. Han förklarade allt jättebra på skärmen osv. Ja sa att jag borde enligt min cykel ha ägglossning om 3 dagar. Han tittade på min slemhinna o sa att den är alldeles för tunn för det. Han trodde snarare om 5 dagar. Blir lite orolig om den faktiskt är för tunn dock, o Att den inte växer till sig:/... han sa att det är ovanligt om man har så bra äggstockar o ägg som jag verkade ha. Sedan kollade han med koksaltlösning o passagen var jättebra. Så jävla skönt. Han sa att spolningen kan öka chans för graviditet på 30 procent och att vi nu eventuellt har större chans 3 cykler fram! Så här nu får man väll ligga ihjäl sig under midsommarhelgen hehe....

Glömde hur pass tjock slemhinnan va i dagsläget. Blir lite nojig att den inte hinner växA till sig :( om ja känner av äl om 3 dagar vilket borde va äl enligt min cykel så bådar d ju inte gott.... hoppas den är senare som han sa....

Men det var ju goda nyheter!!! Nu kan du pusta ut lite grann :)

Fortsätt försöka varje månad nu och fortsätt samtidigt utredningen. Allt känns bättre när man faktiskt får prata med snälla personer som är experter och som kan lugna ner en lite grann :)
  • vill2017
    Jooosen skrev 2018-06-19 23:16:58 följande:

Förlåt att ja bombar om mitt tjat om slemhinnan. Verkar som min bara är 2,5 mm?? O har ägglossning i dagarna. Har tom haft äl värk idag. Har läst på nu. Och det är ju hur tunn som helst. Inte ens värt o pricka in den här ägglossningen. Fyfan va deppig ja könner mig :(

Just den här ägglossningen kanske det inte går att göra något åt men det finns läkemedel som kan göra slemhinnan tjockare så att ägget fastnar lättare. Du ska se att det går att ordna på något vis. Förstår däremot att det är segt att det kanske inte kan bli något denna månad för vi alla vet ju att en månad skulle lika gärna kunna vara ett år för oss :(

Jag blev tyvärr inte gravid på min första kur Letrozol men börjar med en ny redan i morgon och kanske kan det bli något denna gång istället :)
  • vill2017
    XAHHA92 skrev 2018-06-20 09:29:14 följande:

Fan alltså. Apoteket här hade bara Clearblue... Undra om det bara är ett jäkla spökstreck :( Äl+12

Jag fick tyvärr väldigt många spökstreck med Clearblue när jag testade på ÄL+12 och det fick mig att tro att det kanske var Ovitrellen som gav utslag fast bara på Clearblue. För när jag testade med testlagrets så syntes det ingenting alls.

Hoppas att detta streck är på riktigt för dig! :)
  • vill2017
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-20 14:48:08 följande:

Är numera ruvare!!

Sååå häftigt! Fick se på ultraljudet när dom sprutade in blastocysten, supercoolt. Gjorde inte det minsta ont, va bara sååå häftigt! Sambon var med och det var ett fint ögonblick att gå igenom tillsammans!

1 i mig, 3 till frysen och 3 som ska chilla tills imorgon så ser vi om dom kan växa till sig. Är så förväntansfull. Om 13 dagar är officiella testdagen. Kommer troligtvis tjuvtesta. Ovitrellen är ute ur kroppen såg jag på ett test imorse.

Vad mysigt!
    Och vad härligt att det blev en fin stund mellan er även vid ett sånt här tillfälle. Det har jag varit lite rädd för, att intimiteten försvinner och att allt blir så fejkat och konstgjort.

Nu tycker jag att du har gjort dig förtjänt av en riktigt lugn helg där du bara ska gå och njuta av att ruva ditt lilla befruktade ägg :)
  • vill2017
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 09:12:34 följande:
    Det där är ju ett plus!!! :) grattis!!!!! Gud så kul för er! Tänk att det gör en så stor skillnad från dag till dag för igår var det väl negativt?
  • vill2017

Efter andra kuren Letrozol var jag idag på VUL hos läkaren som såg två äggblåsor på 13 mm och 16 mm vilket innebär att Ovitrelle ska sprutas in i magen i morgon.

Skönt att vi går på semester i tre veckor efter det så att morgonrutinerna rubbas lite. Tror att man mår bättre av att inte kissa i kopp varje morgon :)

• vill2017
    LLW skrev 2018-07-24 20:24:18 följande:

Idag brast det för mig.

Var på lunch med 4 kollegor som började prata om barn. Kommentarer som "det är nog ingen som planerar barn det bara händer" och "jag tänker skaffa massor barn" osv flög runt medan jag satt helt tyst och försökte verkligen hålla masken.

Sen säger en kollega "men vad du är tyst! Vill inte du ha barn?" Varpå de andra stämmer in med "ja ni är ju nygifta, ni ska väl ha barn snart?" "Du kanske är gravid, är det därför du är tyst?"

Alla skattar och tittar på mig. Kände mig så jävla mobbad rent ut sagt. Tittade kollegorna i ögonen och sa "jag kan inte få barn". Då brast det och tårarna började rinna. Gick därifrån medan dom satt kvar och förhoppningsvis kände sig så förbannat jävla dumma i huvudet. Chefen sprang efter och bad så himla mycket om ursäkt och var såååå ledsen. Drog nån historia om att hon fick försöka länge med andra barnet men sen när hon slutade tänka på det så hände det.

Fick fan uppleva alla jävla fel en människa kan göra mot någon som är ofrivilligt barnlös på 10 minuter.

Sa till chefen att mina tankar inte har något att göra med min missbildade livmoder och min mans spermiekvalite.

Sån jävla obekväm stämning resten av dagen men det kan dom fan ha. Ingen annan som sa något förutom en som kom och kramade mig. Hennes egen syster har gjort ivf så jag fattar inte att hon inte förstod bättre än att ställa mig mot väggen så där.

Hur kan människor inte förstå bättre? Jag ville verkligen inte berätta det här för dom, nu lär det väl spridas på hela arbetsplatsen. Hade jag inte varit så extremt ledsen för detta hela tiden hade jag kanske kunnat hålla masken men allt är så jäkla tungt just nu. Ville bara skriva av mig till er som jag vet förstår hur det känns.

Kära vän vad du är modig och stark!

Du sa ifrån precis på det sätt som jag önskar att jag vågat göra ibland. Det är så uselt att folk ska gå omkring och fråga om sånt som är så fruktansvärt privat.

En stor kram till dig!
  • vill2017
    Jooosen skrev 2018-07-26 00:01:38 följande:
    Det var 5 st olika:

Sophiahemmet

Livio fertilitetscentrum gärdet

Livio fertilitetscentrum Kungsholmen

Nordic ivf

Stockholm ivf

Just nu lutar det åt Sophiahemmet. Mest pga att der är närmst. Kan tönka mig att d kan vara rätt skönt. Plus hört bra om dom! Men vet inte alls säkert
    Jag går hos Sophiahemmet och de är jättesnälla och trevliga där tycker vi. Vill minnas att väntetiden är ca tre månader för IVF. Vi har ju inga hittade fel i spermier eller livmoder och vi har testat med Letrozol och Ovitrelle under tre månader innan IVF.
  • vill2017
    Jooosen skrev 2018-07-26 13:16:50 följande:
    Tack för input! Vi kommer nog välja dom! Väntar ni på tid just nu? Hoppas det inte är mer än 3

Månader. Känns ändå som 3 månader är överkomligt hehe!
    Du kommer nog att bli nöjd med dom :) Vad spännande!

Vi kör ett tredje försök med Letrozol själva eftersom kliniken är sommarstängd till 3/8. Funkar det inte på det sista tänkte vi kolla om möjligheten finns att köra IVF nästa gång. De satte nämligen upp oss i kö vid vårt första besök där i Januari.
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år