Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Mensen från helvetet kom just :(. Så jävla ont i magen. Fyfan va ja hatar det här!
Mensen från helvetet kom just :(. Så jävla ont i magen. Fyfan va ja hatar det här!
Hej igen allihop,
Tänkte fråga er lite om ÄL och när den väl kommer för er. Denna månad har jag tagit Letrozol men ingen Ovitrelle som framkallar ÄL så vi har fått testa oss fram med ÄL-tester.
Det sägs att man ska få ÄL ungefär sju dagar efter sista tabletten. Såhär ser min månad ut hittills.
CD=cykeldag
Obs! Alla ÄL-tester är tagna med morgonurin.
CD 3-7 togs alla Letrozoltabletter
CD 12 inget utslag på ÄL-test med dubbel indikator (Clearblue lila)
CD 13 ÄL-test blinkar dvs hög fertilitet men det var inget tydligt streck på stickan när jag kollade.
CD 14 ÄL-test blinkar och jag hade ordentligt trådigt ÄL-sekret på morgonen kl 06 och under dagen hade jag ordentliga ÄL-smärtor (detta är också den sjunde dagen efter sista tabletten så detta borde ju vara ägglossningen tänkte jag) Strecket var fortfarande rätt svagt på stickan
CD 15 ÄL-test blinkar men ÄL-sekret mer vattnigt och ganska mycket och smärtorna höll i sig. Strecket var fortfarande ganska svagt på stickan.
CD 16 ÄL-test fast!! Dvs maximal fertilitet och strecket var jättestarkt. Sekretet fortfarande lite vattnigt men det var inte särskilt mycket. Lite ÄL-smärtor på morgonen men inte mer under dagen.
CD 18 (idag) ÄL-test negativt med ett svagt streck som konstigt nog var starkare än de dagar då ÄL-testet blinkade..
Jag fattar inte.. Om LH var som högst på CD 16 så borde ju ÄL varit på CD 16 eller 17, men hur kunde sekretet vara så trådigt på CD 14? Brukar det bli trådigt flera dagar innan och sedan avta?
Hur är erat sekret?
Börjar min behandling nästa mens. Andra mensdagen är på söndag. Absurt! Men spännande
Jag fick reda på det genom brev cirka en vecka efter äggplock tror jag. Men va på kliniken lite innan pga att ja va så svullen, o då sa han det muntligt oxå, nån dag innan brevet kom. När var äggplock? Hur många befruktades? Kram!
Precis som för oss då! Fast utan icsi dock! Va skönt det låter! Är det dyrt? När kommer du testa?
Tack alla <3 vi saknar vår katt massor :( aldrig sett sambon gråta så mycket.
Men iaf. Nu har vi bestämt oss för privat ivf i Falun via en samarbetsläkare jag gillar. Älskar privat vård (förutom där vi gjort utredningen). Mailade Falun och frågade vad jag börjar om jag vill använda en samarbetsläkare. Fick svar dagen efter att jag kan börja boka en tid hos läkaren jag vill använda. Mailade då den läkaren som jag varit hos tidigare och vet är bra. Hon svarade efter en timme att det bara är att jag bokar tid och tar med journalkopior från utredningen, så kontaktar hon Falun sen och processen är igång. Hon sa också att om vi inte hittar någon tid i onlinebokningen som passar så kan vi höra av oss. Bara det faktum att hon har onlinebokning och kvällstider är ju helt underbart.
Ringde dock stället där vi gjorde utredningen för att få ut journalen och de kan inte skicka den... Så jag måste åka till en annan stad en vardag mellan 8 och 16 för att hämta den... Bara att ta ledigt från jobbet och göra det. Nåväl, känns som att det kommer gå snabbt nu! Julen kommer ju emellan men tänk om vi kan börja i januari iaf!!! Är dessutom född i Falun så känns fint om vi kan tillverka ett barn där.
Jag har fått ett plus!!
Äntligen efter två års väntan kom vårt första plus. Är på rd 10 med fet blastis.
Hoppas att det vill stanna kvar nu. Jag testar fortfarande varje morgon för att se om det blir starkare.
Grattis!! Så himla härligt, verkligen glad för er skull!
O visst gick ni på Sophiahemmet? Fick ni justera något vid behandlingarna? Många frågor haha
Grattis!! Hur många försök tog det för er? Vad underbart !
[quote=79694214][quote-nick]LLW skrev 2019-06-16 13:56:19 följande:[/quote-nick]Tack vännen! :))) det känns så overkligt, speciellt nu när det gått några dagar och inget liksom ändrats från hur det var innan. Man har inget konkret att ta på, förutom att man fått positivt på stickan. Om vi klarar oss till testdag ska jag be att få komma och ta blodprov för att se hur hcg ligger.
HUR går det för dig? Är så himla nyfiken!![/
Åh, vad roligt att höra att det hittills ser så bra ut!! Jag tror jag tog ett nytt test varenda dag fram tills jag fick hcg:t haha. Har du kontakta kliniken ännu? Så fort jag fick ett plus så blev jag inkallad för blodprov bara 2-3 dagar senare när jag ringde samma dag! Så spännande!!
För mig går det bättre än jag kunde drömma om: går in i vecka 16 imorgon, kub gav superfina resultat, magen (!) har börjat växa...! Men helt ärligt så har jag fortfarande kvar vissa känslor som ofrivilligt barnlös - kan titta snett och avundsjukt på höggravida, känna en förtvivlan över att jag inte har ett barn som jag kan ta på ännu och varför skulle det gå den här gången? det är mer och mer övergående och sällan, men det är inte helt borta än...