• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Aamon
    Corneliass skrev 2018-05-28 22:35:47 följande:

Ett stort grattis! <3 

Jag & min sambo har försökt i 1 år nu och idag fick jag starkt plus på ägglossningstestet så nu har vi kört på (hehe), så håll tummarna för oss! 

Håller tummar och tår för oss alla <3
  • knivskrik
    Aamon skrev 2018-05-28 14:49:34 följande:

På 3:e ägglossningen efter MA tog det sig <3

Totalt har vi försökt i ca 900 dagar och fått 0 hjälp av vården. Hoppas den lille sitter där den ska och håller sig vid liv <3

Ååååh grattis!
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Långväntanefterdig

Lite spottings idag , första gången som man blir glad över att mensen närmar sig med stormsteg.

Är nervös som attans inför denna dagen. Ska gå igenom behandlingen samt berätta för min chef hur läget är. Jag hoppas han tar det bra... och att jag inte behöver förlora allt för många arbetsdagar.

Tänker på er alla där ute. Vilka kämpar vi är.

• Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-29 10:20:18 följande:

Lite spottings idag , första gången som man blir glad över att mensen närmar sig med stormsteg.

Är nervös som attans inför denna dagen. Ska gå igenom behandlingen samt berätta för min chef hur läget är. Jag hoppas han tar det bra... och att jag inte behöver förlora allt för många arbetsdagar.

Tänker på er alla där ute. Vilka kämpar vi är.

Ja äntligen mens för en gångsskull för dig :p.. ja skönt ändå o berätta. Kör vi igång efter sommaren kommer ja oxå köra med öppna kort. Könns ju enklast så ändå? Ja vi är fan kämpar. Hoppas vi kämpar kan få med oss lite tur nu oxå!!
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-05-29 10:52:49 följande:

Ja äntligen mens för en gångsskull för dig :p.. ja skönt ändå o berätta. Kör vi igång efter sommaren kommer ja oxå köra med öppna kort. Könns ju enklast så ändå? Ja vi är fan kämpar. Hoppas vi kämpar kan få med oss lite tur nu oxå!!

Ja det är fanimig vår tur nu!! Ja jag vill gärna va så öppen som möjligt med detta. Är bara jobbigt att luras å slingra sig... sen är jag väldigt tydlig med att folk inte får fråga, utan vill jag prata om det så tar jag upp det.
  • Långväntanefterdig

Då var första besöket med massa info å behandlingsupplägg klart. Har mer spottings nu och troligtvis kickar mensen igång ordentligt imorgon... så sprutstart fredag eller lördag...

Ställer till det lite med jobbet men ska berätta för chefen nu så vi kan hjälpas åt och planera. Återbesök för ultraljud nästa onsdag troligtvis, samt fredag, på sista ultraljudet bekräknas dag för äggplock meddelas. Åh det är verkligen SÅ pirrigt nu.... Läkaren sa att prognosen ser bra ut då det är manlig faktor. Fick en låg dos gonal pga risk för överstimulering. Alla var helt underbara idag och det känns helt galet att vara igång

I mitten på juli typ så vet vi hur det gick!

• Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-29 19:08:15 följande:

Då var första besöket med massa info å behandlingsupplägg klart. Har mer spottings nu och troligtvis kickar mensen igång ordentligt imorgon... så sprutstart fredag eller lördag...

Ställer till det lite med jobbet men ska berätta för chefen nu så vi kan hjälpas åt och planera. Återbesök för ultraljud nästa onsdag troligtvis, samt fredag, på sista ultraljudet bekräknas dag för äggplock meddelas. Åh det är verkligen SÅ pirrigt nu.... Läkaren sa att prognosen ser bra ut då det är manlig faktor. Fick en låg dos gonal pga risk för överstimulering. Alla var helt underbara idag och det känns helt galet att vara igång

I mitten på juli typ så vet vi hur det gick!

Shit vad spännande!! O skönt att vara igång! Vad jobbar du med? Är det enklet o styra schemat lite? För mig har ja verkligen fasta tider o inte alls flex så får se hur allt det kommer gå isåfall. Men sånt får bara lösa sig! Uppdatera oss !! :)
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-05-29 21:26:45 följande:

Shit vad spännande!! O skönt att vara igång! Vad jobbar du med? Är det enklet o styra schemat lite? För mig har ja verkligen fasta tider o inte alls flex så får se hur allt det kommer gå isåfall. Men sånt får bara lösa sig! Uppdatera oss !! :)

Jag jobbar som kock så det är inte det lättaste å styra över. Men det är 4 tillfällen som jag behöver vara borta. 2 ultraljud 1 äggplock å 1 införing. Så jag pratade med chefen idag som var väldigt förstående. Han sa att jag helt enkelt skulle sjukskriva mig om ingen ville byta pass. Han tyckte inte jag skulle berätta för kollegorna utan bara köra på å tänka på mig själv. Cred till den chefen!!!! Så jag ska försöka byta pass om det faller sig på jobbdagar , annars bara vara sjuk. Så det är en stor sten med ångest som släppte nu.

Klart jag uppdaterar er. Så spännande hela resan. Hoppas på plus i målet!
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-29 21:40:17 följande:

Jag jobbar som kock så det är inte det lättaste å styra över. Men det är 4 tillfällen som jag behöver vara borta. 2 ultraljud 1 äggplock å 1 införing. Så jag pratade med chefen idag som var väldigt förstående. Han sa att jag helt enkelt skulle sjukskriva mig om ingen ville byta pass. Han tyckte inte jag skulle berätta för kollegorna utan bara köra på å tänka på mig själv. Cred till den chefen!!!! Så jag ska försöka byta pass om det faller sig på jobbdagar , annars bara vara sjuk. Så det är en stor sten med ångest som släppte nu.

Klart jag uppdaterar er. Så spännande hela resan. Hoppas på plus i målet!

Aah fan va skönt! Vilken gullig chef :) ja nu jäklar ska vi snart få vårat plus!
  • Hedblomster

Fan, vet inte om jag faktiskt fick ägglossning i förrgår... kändes verkligen som älvärk men brukar ju alltid få ömma bröst samma dag eller en dag efter men det har jag inte fått nu två dagar senare. Hoppas inte det blir en 50 dagar cykel igen... tog inga ältester den här gången.

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år