Inlägg från: Olectaeda |Visa alla inlägg
  • Olectaeda

Hur ska man kunna må bra?

Hej just nu händer så mycket i mitt liv att jag inte ens vet var jag ska börja. Vet liksom inte hur jag ska kunna få ett normalt liv, speciellt inte när allt bara har stannat upp.

Hur ska man liksom kunna har ett normalt liv där jag ungefär en gång i månaden drabbas av svampinfektion. Vilket börjar göra mig galen, varje gång jag får det är de första två dagarna alltid värst och har alltid stannat hemma från skolan. Men nu med jobb så är det inte riktigt lika ?okej? att vara hemma. Blir dessutom sjuk hela tiden, har sämsta immunförsvaret någonsin och åker också på förkylning ungefär en gång i månaden. Och förkylningen leder oftast till halsfluss eller någon annan inflammation i halsen (pga av stora halsmandlar). Och när jag då vari förkyld en vecka, halsfluss nästa, sen svamp och sen en vecka men mens från helvetet. Och nästa månad börjar de om på nytt, samma onda cirkel.

Dessutom konstant huvudvärk som börjar likna mer och mer migrän som dessutom ligger i släkten.

Hur ska man då kunna sköta ett jobb och ens hålla humöret uppe lite?

Precis fått min första timanställning och jag har redan varit hemma några dagar. Fattar redan att arbetsgivaren måste tycka jag är lat eller liknande. Som resten av min familj gör, dom har aldrig tagit mig till läkare trotts upprepad halsfluss och andra sjukdomar. Och nu när jag är över 18 och inte ens fått min första lämnar finns det inte på kartan att betala massa sjukvård för alla min problem. Och om jag går dit, vad ska jag prioritera först? Var kan man vända sig?

Känns som alla vänner tröttnar på mig för att jag alltid är trött, har huvudvärk och är sjuk på ett eller annat sätt. Känner mig så misslyckad och ser liksom igen framtid, hinner liksom aldrig bli frisk från något innan nästa problem dyker upp.

Snälla hjälp mig. Något råd, vad som helst. Vet snart int var jag ska ta vägen.

Svar på tråden Hur ska man kunna må bra?