Inlägg från: Chippedipp |Visa alla inlägg
  • Chippedipp

Vi som plussa i januari 2018

Jaa hurra, vi plussade också igår, med tre dagars försenad mens. När vi väl bestämde oss för att inte försöka pricka in rätt osv utan bara låta det hända, så blev det på enda sänghalmsstunden den månaden!
    Så någon gång i september är det förhoppningsvis dags. Alltid nervigt fram tills vecka tolv känner jag.
    Är det era första barn eller har ni sen tidigare? Glad

• Chippedipp
    Binabus skrev 2018-01-27 08:55:39 följande:
    Åh grattis ! :) Precis så gjorde vi oxå, att vi strunta i att försöka pga bröllops och resa. Men tydligen så blev de en denna månaden ;) så får nog ställa in resan till Spanien. För att slippa oroa mig för att bebisen inte skulle överleva en resa utomlands, eller att jag skulle bli sjuk där nere :) Lycka till!
    Taack, och detsamma!! :D

Haha ja det sägs att mycket sitter i huvudet, eller kanske den underliggande stressen i att så gärna vilja bli gravid.

Åh, ja det förstår jag verkligen, hade också oroat mig en del, så gör det som känns bäst för er helt enkelt! :)
  • Chippedipp
    Anonym (Avo) skrev 2018-01-27 10:32:18 följande:

Fler som har en del fysiska besvär/åkommor som gör grav lite mer riskfylld eller som haft tuffa graviditer och förlossningar innan som gör er rädda?

För min del är jag både livrädd och ändå inte, eftersom vi förmodligen kommer köra planerat snitt efter förra skit-förlossningen. Slutade med urakut och det blev traumatiskt för både mig och sambon så vi bestämde att aldrig mer försöka föda vaginalt. Dock lite kluven pga är sista barnet och man vill liksom uppleva allt som kan upplevas och få en revansch, men samtidigt inte.  Obestämd

Hur var dina tidigare graviditeter/förlossningar?
Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018