• Binabus

Vi som plussa i januari 2018

Tänkte jag startar en tråd här för oss som plussat i januari. Kan vara kul att följa nya människor.

Själv plussa jag 23/1 så ganska färskt. Här kan vi byta lite tankar med varandra både bra och dåliga tankar :) Häng gärna på ! :)

• Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018
  • Chippedipp
    Anonym (Avo) skrev 2018-01-27 10:32:18 följande:

Fler som har en del fysiska besvär/åkommor som gör grav lite mer riskfylld eller som haft tuffa graviditer och förlossningar innan som gör er rädda?

För min del är jag både livrädd och ändå inte, eftersom vi förmodligen kommer köra planerat snitt efter förra skit-förlossningen. Slutade med urakut och det blev traumatiskt för både mig och sambon så vi bestämde att aldrig mer försöka föda vaginalt. Dock lite kluven pga är sista barnet och man vill liksom uppleva allt som kan upplevas och få en revansch, men samtidigt inte.  Obestämd

Hur var dina tidigare graviditeter/förlossningar?
  • Nala90

Jag plussade den 25e och är ff i chock! Kan knappt fatta..bara att veta att det funkade är den mest ljuvliga känslan som finns. Men så är hag samtidigt så sjykt nojig då jag bara är i v5 och inte vågar hoppas för mkt...vilken v är du i?

• Binabus
    Nala90 skrev 2018-01-27 23:21:12 följande:

Jag plussade den 25e och är ff i chock! Kan knappt fatta..bara att veta att det funkade är den mest ljuvliga känslan som finns. Men så är hag samtidigt så sjykt nojig då jag bara är i v5 och inte vågar hoppas för mkt...vilken v är du i?

Är oxå i vecka 5 :D
  • Anonym (?)
    Binabus skrev 2018-01-27 23:35:46 följande:

Är oxå i vecka 5 :D

Vecka 5 här med. Andra barnet. Olägligt som jag nämnde tidigare men såklart välkommet. Både jag och sambon tänker att man aldrig vet vad som händer såhär tidigt. Inte oro eller så men ändå en känsla av att inte riktigt veta än. Och är inte alls lika pirrig som med fösta barnet. Men härlig känsla ändå såklart.
  • Sanderson

Har mått konstigt, frossa, uppsvälld, illamående. Imorse kräktes jag så tog ett test jag hade kvar sen förra graviditeten och det visade Gravid 3+!!

Vi har en dotter som blir 1 nu i februari och hade inte tänkt börja med syskon förrän sen vår. Men åh så välkommen bebisen i magen är. Vi blev jätteglada men chockade!

Vet dock inte hur långt gången jag är då jag inte haft någon mens än.

Oj vad spännande med två små tätt!

• Anonym (?)
    Sanderson skrev 2018-01-28 16:25:13 följande:

Har mått konstigt, frossa, uppsvälld, illamående. Imorse kräktes jag så tog ett test jag hade kvar sen förra graviditeten och det visade Gravid 3+!!

Vi har en dotter som blir 1 nu i februari och hade inte tänkt börja med syskon förrän sen vår. Men åh så välkommen bebisen i magen är. Vi blev jätteglada men chockade!

Vet dock inte hur långt gången jag är då jag inte haft någon mens än.

Oj vad spännande med två små tätt!

Grattis! Och spännande att inte veta exakt vilken vecka du är i. Då blir det säkert ultraljudet som får avslöja. Tror

Inte att du ska lita på indikatorn på testet. Undrar hur extrakt den kan vara. På min stod det ju 1-2 dagen innan bim. Runt bim så är man ju i vecka 4-5 om man ska gå efter hur vi räknar veckorna i Sverige :)
  • Sanderson
    Anonym (?) skrev 2018-01-28 16:37:02 följande:

Grattis! Och spännande att inte veta exakt vilken vecka du är i. Då blir det säkert ultraljudet som får avslöja. Tror

Inte att du ska lita på indikatorn på testet. Undrar hur extrakt den kan vara. På min stod det ju 1-2 dagen innan bim. Runt bim så är man ju i vecka 4-5 om man ska gå efter hur vi räknar veckorna i Sverige :)

Tack! Och grattis till dig med

Man ska väl inte förlita sig fullt på veckoindikatorm men det stämde fint förra graviditeten
  • Madeleineee

Vi plussade igår. Vi är i vecka 4. Jag hade verkligen längtat efter detta sedan långt innan vi började försöka så jag trodde att jag skulle reagera tokglatt medan jag trodde att sambon, som såklart också vill men som har tyckt att det känns väldigt läskigt samtidigt, skulle bli lite ställd och behöva lite tid att smälta det. Det blev inte alls så. Jag reagerade inte så mycket alls de första timmarna, sedan blev jag glad, därefter rädd, imorse förväntansfull och under eftermiddagen väldigt ledsen (men ändå inte på ett dåligt vis). Jag tror att jag är lite chockad, haha. Sambon däremot reagerade med det största leendet, haha.

• Lindiwz

Plussade 10/1, första barnet och hoppas verkligen att allt går bra så man kan få ett septemberbarn????

Någon som börjat känna några symtom än?

• Lindiwz

Plussade 10/1, första barnet och hoppas verkligen att allt går bra så man kan få ett septemberbarn????

Någon som börjat känna några symtom än?

Svar på tråden Vi som plussa i januari 2018