Bli magsjuk av förbipasserande person som kräks?
Jag är emetofobiker, dvs att jag har en stark fobi för kräkningar och särskilt magsjuka, så snälla ha förstående för min irrationella panik här.
Jag gick precis till affären och på väg dit gick en man mot mig, ca 5-10 meter bort, men det var inget jag tänkte på. Sen hörde jag att han harklade sig, spottade och sa ?oj shit?. Just då tittade jag upp. Han gick med två matkassar, i princip helt normal kille, inget märkvärdigt. Men eftersom att det är vinter nu (=magsjuka) tänker jag ju direkt att han spydde och harklade upp kräkrester, annars skulle han liksom inte säga ?oj shit?. Vem säger så efter att de har harklat sig? Jag går direkt över till andra sidan av vägen så fort jag märker honom och håller andan. Väl på väg från affären råkar jag gå samma väg som han gick 20 minuter sedan och märker en fläck i snön, cirka 10-15 cm i diameter som ser ut som brunaktig soppa. Vill tillägga att jag för tillfället är i Moskva och det är MYCKET smutsig snö här, men just den fläcken fick jag panik av. Det blir ju som bekräftat för mig att han kan ha kräkts just där. Nu har jag varit så jävla orolig den senaste timmen sen jag kom hem. Har stått och spottat, borstat tänderna, tagit en dusch samt tagit ColdZyme, om det nu skulle hjälpa. Jag hörde inte något kräkljud innan han harklade sig, så han kanske bara fick upp typ en slempropp och kanske höll på att sätta den i halsen, därav hans reaktion? Det är så jag försöker tänka för att inte få full on hjärtflimmer av detta.
Tacksam för svar! <3