• Dimfrost

BIM MARS 2018

Hoppar in i denna tråd jag med då mensen idag dök upp två dagar innan BIM, så får bli nytt försök nu nästa ägglossning och hoppas förstås på ett plus!

Blir för vår del andra försöket att bli gravida med vårt första barn.

Slänger in mig själv i BIM-listan utefter hur NC har beräknat min kommande BIM.

BIM Mars 2018;

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder

2/3 Meej, carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost

3/3 Joozzaan, Lebbmusen

5/3 Bambi91

6/3 PowerL, Emhy89, hoefilter, Jeex

Plus-lista;

• Dimfrost

Nu börjar den där jobbiga delen av månaden då man bara ska gå och vänta och försöka att inte analysera nånting alltför mycket.

Enligt NC hade jag ÄL denna månad CD16, för mig alltså den 19/2. Förra månaden verkade det som att det var på CD15.

Jag och killen lyckades få till lyckade ligg med varandra CD11 och 12 och låg även på CD15, däremot ?kom? aldrig killen ordentligt då, men vem vet, en liten försats kanske slank ut?!

Fick aldrig några positiva LH-test denna månad heller trots test mellan CD9-16. Starkaste ökningen var på CD11, däremot ej fullt utslag

BIM blev dessutom framflyttad en dag nu och är istället den 3/3.

Jag blir inte riktigt klok på min kropp helt enkelt och om jag ens har en chans att bli gravid denna månad... känns som att vi kanske tajmade våra ligg lite fel eller vad tror ni?!

Bifogar bilden på min graf enligt NC.

• Dimfrost
    Zandylina skrev 2018-02-22 19:57:32 följande:

Blir att åka in akut då smärtor tilltagit likaså blödningen hon var orolig för massa olika saker det kunde vara så skriver uppdatering när hemma igen.

Trist! Hoppas det inte är nåt allvarligt. Kram på dig!
  • Dimfrost
    SofiaS95 skrev 2018-02-22 18:23:29 följande:

Helt klart finns det en chans men störst är ju chansen en eller två dagar före och äl dagen.

Ja, så är det ju. Får vänta och se helt enkelt!

Tack för svar

Förra månaden blev jag hemskt skengravid under dagarna mellan ÄL och mens och trodde att det kanske gått vägen. Hoppas på att jag slipper vara skengravid denna månad och försöka att inte tänka/analysera symptom för mycket.
  • Dimfrost

Jag förstår ingenting just nu. Blir tokig på min kropp :-0

NC hade tidigare hittat min ÄL på CD16 (19/2) Nu har den flyttat den till att ÄL istället ska ha varit på CD18 (21/2). Fick inga positiva LH-test denna månad men hade starkast stegring mellan CD11-12.

BIM är framflyttad från 2/3 till 5/3.

Hur ska man tolka detta? Är definitivt avvikande för min cykel som annars brukar vara ganska så regelbunden gällande när NC uppskattar att jag ska ha ÄL och mens.

• Dimfrost

Uppdaterar listan utifrån min nya BIM

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai

2/3 Lindsey77, SweetDelight,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, Joannaq, PowerL, joannac

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, Liten 2018

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun, Dimfrost

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3

9/3 Josiesh

10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

14/3 - H0nd3ndär

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92

22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote

28/3 Jahaaja

1/4 Nicciz

Vi som har plussat :

24/2 carnations (BIM 1/3

• Dimfrost
    Elsaida skrev 2018-02-26 10:13:09 följande:

Hur ser din kurva ut?

Såhär ser den ut nu för denna månad...

Min ÄL var förut utsatt på kurvan där mellan dag 15 och 17 men är nu flyttad till mellan 17 och 19.

• Dimfrost
    joannac skrev 2018-02-26 10:32:29 följande:

Blir också helt knäpp på min NC cykel den här månaden.. gick från att ha beräknad äl cd 18 till cd 10..

har dessutom haft jättetydliga (dock ej helt positiva) ältest 3 dagar i rad nu.. fattar ingenting

Konstigt. Vilken cd är du på nu och hur ser din kurva ut? Tänkte att det kanske varit nåt avvikande i din tempkurva. Om du har positiva tester nu så kanske det är nu du ska få ÄL

Har läst nånstans också att LH-tester ibland kan visa positivt vid graviditet men vet inte om det stämmer. Annars kanske det är nåt sånt för din del?

Tycker jag varit noga med mitt tempande osv. så förstår inte riktigt hur den får för sig att ändra ÄL-dag i efterhand. Kroppen är förvirrande
  • Dimfrost
    joannac skrev 2018-02-26 12:32:20 följande:

Är på cd 22 idag. Hade även ett jättetydligt äl test cd 16, sen gick testerna ner i styrka och nu upp igen då dessa dagarna. kan ju hoppas att det är ett gott tecken. men blir galet förvirrad.. testade inte cd 10 så har ingenaning där.

Har också vart jättenoga just för att jag verkligen vill kunna utgå från bara nc och inte massa äl tester.. tänker bara att jag väntar på bim nu så får ja se hur det ter sig. 

Du kanske har dubbel ÄL?! Din tempkurva verkar ju ändå ha stigit vid två olika tillfällen. Oavsett så verkar ni varit lite mer flitig med sexet, så håller tummarna för att det tar sig för er!
  • Dimfrost
    Joozzaan skrev 2018-02-26 16:46:02 följande:

Men alltså VA?! testade mest för att få bekräftat att jag inte var gravid eftersom jag verkligen INTE trodde det så vi bara fick till det en enda gång vid ÄL...ör i chock. Plus efter missfall i november!

Grattis!
Svar på tråden BIM MARS 2018