• Zandylina

BIM MARS 2018

BIM mars: 

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder 

2/3 Meej, carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun, Liten 2018, Jeex

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Joannaq 

4/3 Sofiaaaaaa, Theresu 

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa 

6/3 PowerL, Emhy89, hoefilter, XAHHA92 

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08 

10/3 Långväntanefterdig 

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

18/3 Elsaida

------------------------------------------

Vi som fått +

Skriver in mig på denna listan då min mens hoppade förra månaden för vart ej gravid. Tog ägglossningstest idag för ca 30min sen å ser 2 streck dock det ena svagt så misstänker min ägglossning på gång. Bifogar bild på ägglossningstestet för se om andra ser.
    E så glad för att den på gång då jag vart orolig innan att nåt var fel då mensen uteblev BIM+14 idag lol å negativa graviditetstester.
    Nytt BIM är 7/3 så idag å framåt börjar mkt mys med sambon *hehehe*

• Zandylina
    MaalinJ skrev 2018-02-18 16:17:10 följande:
    Jag tar också såna ägglossningstest och jag har alltid två streck där ett är lila svagt som ditt. När jag började med äl test trodde jag också att det va ett tecken på att äl va på gång men tydligen är det vanligt att få två streck. Dock blev det lite starkare strax innan jag fick mens.
    Mjo möjligt men är också så att min ägglossning enligt två av mina mens appar ska komma runt den 20-21 så tror jag kan lita rätt bra på dessa tester eftersom var blankt (ett streck bara) i förrgår när testade.
  • Zandylina
    Jeex skrev 2018-02-18 17:43:28 följande:

Ser att det är ett svagt streck. Är det ett tag kvar till din beräknande äl så du hinner få en stegring och ett positivt test ?

Jo enligt appar så har jag ej ägglossning förrens runt 20-21feb så några dagar kvar, har aldrig innan använt ägglossningstest så ej hundra på hur dem funkar. Men hoppas på bästa å hellre för mkt mys än för lite hehe.
  • Zandylina

Sitter med ägglossningsvärk från helvetet...molvärk som satan mest på högersidan/äggstocken å strålar ner mot ljumsken..trevligt när man strax ska försöka sova blir nog försöka mysa ikväll ändå, trots smärtan haha skam den som ger sig!
    Dock ej lika starka streck på ägglossningstesten men det andra lite starkare idag och mera åt samma färghåll..

Hoppas hoppas :D

• Zandylina

Ok..är lite fundersam som sagt tagit 3 ägglossningstest 18-19-20 ej nåt än idag brukar ta runt 15 då teststrecket varit svagt men blivit lite starkare för var dag..
    Igår fick jag jätteont i äggstockar/livmodern kraftig värk som strålade ner emot ljumskarna mest på högersida på kvällen fick tom ta alvedon för smärtan för att kunna somna. I morse kändes ej så mkt bara väldigt lätt molvärk och det håller i sig än gick till jobbet som vanligt, nu dock när kom hem var på toa efter duschen så upptäckte jag pyttelite rosa trådaktig flytning och blir lite fundersam på vad detta kan vara. Enligt mina appar skulle jag haft ägglossning igår/idag...
    Kan det vara att ägget släpps eller?

E det någon som vart med om liknande eller kan mer om detta än jag?

• Zandylina

Hade ägglossning vad jag vet och tror 20e feb ev 21e, hade oskyddat mys med gubben 18e å 19e..tänkte haft 20 å 21e också men ge sig fan på att äldsta sonen var vaken halva nätterna så gick ej... dock sen igår haft små rosa/rödaktiga flytningar men enbart när torkar mig på pappret, konstant lätt molvärk å illamående.
    Tror ni att om man lyckades mysa idag att det skulle ge nån extra "chans" till ev graviditet eller e det "försent"??
    Tänkte om nu ägget släppt i tisdags sen kväll  pga dem där rosatrådaktiga på papret igår å idag..att kanske finns chans än.
    Ska ha BIM 7/3 om cykeln förljer sitt vanliga spår.
    Nu börjar den långa väntan för att se om blir om såf allet e jag på ÄL+1 eller ÄL+2 idag...

Hoppas många av oss plussar denna månaden!

• Zandylina
    lyckligast80 skrev 2018-02-22 16:21:07 följande:
    Jag menar alltså om man inte sexat dagarna före ÄL eller på ÄL dagen då är chansen liten. Men har man så finns såklart alla chanser. : )
    Ok men då får man hoppas på det bästa då.. för som sagt hade ju mys sön+mån..alltså 1 och 2 dagar innan nu ägget skulle släppt på tisdagen... jaja annars hoppas man på bättre tur nästa månad.
    Tack för svaret :D
  • Zandylina

Börjar tro något e fel... fått ganska mkt blod på pappret nu när torka mig precis som att mens kommit igång eller nåt vilket är jättekonstigt..eller så e något annat fel då jag ej haft mens sen 4jan senast... å har fått skum smärta mellan benen nu med uppå molvärken.. 
    kan man få blödning efter ägglossning med, ellere min cykel bara skjukt omlagd helt plötsligt??
    Nåt känns galet i allt detta... :( 

• Zandylina
    Entriss skrev 2018-02-22 19:04:38 följande:
    Hur ser din cykel ut om du inte haft mens sen 4 januari? lång cykel? eller kan det vara mensen som kommer nu? 

Man kan ju få blödning vid ägglossning men har för mig att det inte brukar vara särskilt mycket? 
    Min cykel alltid vart regelbunden tills då.. min cykel e på ca 31 dagar med lutelfas på 14-15dagar... om den skulle komma nu så är ju allt upp och neroch så som jag mår är det bara konstigt.. som sagt aldrig vart med om dessa känslor förut eftersom det nu även börjat kännas nästa som småbränningar mellan läpparna där nere å molvärk.. fattar inget.. sitter i kö till 1177 då jag orolig ifall jag haft cystor eller nåt annat..så får se vad som händer bara orolig just nu men kanske är blödning pga av ägglossning med..som sagt kommer bara på pappret än så länge inget i trosskydd eller så men verkar bli rikligare med lite trådar :( ursäkta det äckliga.
  • Zandylina

Blir att åka in akut då smärtor tilltagit likaså blödningen hon var orolig för massa olika saker det kunde vara så skriver uppdatering när hemma igen.

• Zandylina

Hemma igen, gick fort för en gångs skull.. dem tog blodtryck,puls å olika blodprov å gravtest...alla värden bra å test negativa.. så dem var väldigt konfunderade å bad mig åka hem äta ibumetin å alvedon..och imorgon ring till Gyn.
    Så antingen e det stor ägglosssningsblödning eller så ha mensen kommit å flyttat om min cykel. Temp var 37.2..igår 36.8 å dan innan dess 36.4..
    Så får väl se vad dem säger imorgon å vad som händer.

Nu ska jag lägga mig å vila.
    Tack för alla lycka till det värmde :D

• Zandylina

Nu vart på Gyn gjorde VUL å gyn undersökning, allt såg bra ut dock fått kraftig hormonrubbning i kroppen så ska börja äta provera från idag å 10dar framåt för att återställa cykeln. Så blir att avvakta bebistillverkning för mig ett tag tills normalt. ????

Men men ville bara ge uppdatering.

• Zandylina
    Lindsey77 skrev 2018-02-23 17:40:31 följande:

Hur ser man att man har en hormonrubbning? Har de gjort några tester? Hoppas det blir bättre snart!

Jadu bra fråga jag fick göra som sagt både gyn undersökning å väldigt noga gjort vaginalt ultraljud dem var 2 olika som kollade ultraljudet..å tror att dem via ultraljudet måste upptäckt det eller nåt, sen kan det vara för att min mens ej kommit sen 4e Jan å graviditet utesluten som kan fått fram det med. Visst tog dem prover också men värden var normala då.

Hoppas med på bättring tyvärr blir det avvakta bebisverkstad vilket e sorgligt, men men måste ju få kroppen i balans först innan igen.
  • Zandylina
    Joozzaan skrev 2018-02-26 16:46:02 följande:
    Men alltså VA?! testade mest för att få bekräftat att jag inte var gravid eftersom jag verkligen INTE trodde det så vi bara fick till det en enda gång vid ÄL...ör i chock. Plus efter missfall i november!
    Stort Grattis till dig/er och lycka till Glad
  • Zandylina
    Liiiinda90 skrev 2018-02-26 19:38:00 följande:
    Någon ? :)
    Jag skulle säga åtminstånde tis-tors och fre.. 3ggr minst  skulle jag gjort i alla fall.. annars varannan dag e ju bra med för då vet man helt säkert att man ej missar liksom. men det e vad jag skulle gjort och tycker.
  • Zandylina

Jag får nog flytta fram mitt BIM från 7/3 till runt den 23/3 kanske diffar 1 dag hit eller dit med tanke på min nya cykel jag fått så lite osäker. 
    Har skrivit ett inlägg i ny tråd för att ej spamma här inne om nån lust läsa å svara på.
    Grattis till alla som plussat :D

BIM-lista 

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi 

2/3 Lindsey77, SweetDelight, 

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, PowerL, joannac 

4/3 Sofiaaaaaa, Bluegrass, fluffershy 

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun 

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A , Förstabarnet33 

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Emiliass 

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3, kiwi92, frallanz 

9/3 Josiesh 

10/3 Långväntanefterdig, 

11/3 Iekba 

12/3 Lillefiddelin 

13/3- maria1992 

14/3 - H0nd3ndär , Stragge 

15/3 Hepphopp 

16/3-Liiiinda90 

17/3 - YaseminL, Anonym1891 

18/3 Elsaida 

20/3 LifeofBullshit 

21/3 Litenoliv92, Vier 

22/3 Lyckligast80, sycamore 

23/3 Zandylina

26/3 Tredjebarnsladdis 

27/3 Längtande95, FruBjörk 

28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018, Joannaq, Dimfrost 

29/3 Jeex 

31/3 Sooli, Thersu, Emhy89 

1/4 Nicciz 

Vi som har plussat : 

24/2 carnations (BIM 1/3) 

26/2 Joozzaan (BIM 3/3) 

27/2 MissElin93 (BIM 3/3) 

27/2 Lindsey77 (BIM 2/3) 

28/2 PowerL (BIM 3/3) 

1/3 Entriss (BIM 2-3/3) 

4/3 Bambi91 (BIM 5/3)

• Zandylina
    Sunshineinmylife skrev 2018-03-11 13:14:11 följande:

Igår testade jag troligtvis positivt på ägglossning test och fick inte till mys igår då min sambo inte var hemma. Idag när jag testade så var strecken svagare tror ni jag har missat chansen att bli gravid nu? Jag har lite molande värk i magen. Ikväll blir det garanterat mys men blev så stressad att det är för sent.

Vi hade mys för två dagar sen och ikväll hoppas ja det blir mys igen. Egentligen ska ja inte ha ägglossningen förrän 14/3 enligt appen så hade visst ägglossning tidigare. Testerna är från igår och idag.

Hade ni mys för 2 dagar sen, och du hade ägglossning igår så finns ju dock chansen att det kan blivit nåt..men ha ikväll ändå det skadar ju inte liksom..
    Dem påstår ju dagarna innan på dagen å dagen efter e störst chanser att lyckas.. :D
Svar på tråden BIM MARS 2018