• niiskuneiti

BIM MARS 2018

Hej! Jag hänger med här också :) Jag har en dotter som blir 6 i maj och min sambo har en dotter på 9. Vi började nu i februari försöka vårt första gemensamma barn.

Jag har väldigt regelbunden mens, har inte använt hormoner på 1,5 år. I januari använde jag Primolut första gånger för att skjuta upp mensen eftersom den i februari annars skulle komma på antingen vårt bröllop eller dagen efter och hålla i sig hela vår korta bröllopsresa. Så jag valde att skjuta upp redan i januari, hoppades på att menscykeln skjuts fram och kommer i nåsånär rytm sen. Och så visste jag ju inte om jag skulle få biverkningar av dem så ville inte försöka med såna nya hormoner under vår bröllopsdag.

Nåväl, biverkningar fick jag. 1,5 vecka sedan skulle jag enligt den "vanliga" cykeln haft ägglossning och min kropp reagerade efter det. Jag känner så gott som alltid av när jag har äl. Testen var positiva. Hann tänka att jaha, då kommer mensen normalt ändå strax efter bröllopet. Nå, äl-testen blev negativa sen igen och nu förra helgen hade jag värk och positiva test igen. Då går det enligt den "nya" cykeln, efter primolut. Förvirrande!

Jag bestämde mig för att ta det som det kommer helt enkelt. Men så blev jag fundersam då jag under sex igår började blöda, klarrött och ganska vattnigt. Idag har det endast kommit lite rosa på pappret då jag torkade mig. Hoppas ju verkligen på en nidblödning men känns som det likväl kan vara hormonerna ännu som ställt till det. Men jag vet nu då inte om jag har BIM 25/2 eller 4/3. Återstår att se :D

• niiskuneiti
    Jagvetdåinte skrev 2018-03-04 19:07:08 följande:

Tycker först det såg neg ut men zoomade in å tycker jag kan ana en linje? Lite mer gråaktig än blå men är ju tidigt än. Kanske vänta tre dagar till å tests innan du tar ut glädje i förskott?

Jag vågar inte ta ut nåt i förskott. Lite fundersam bara. Får vänta ett par dagar å se igen :)
  • niiskuneiti

Jag förstår inte riktigt vad som händer. Tog cb i söndags, såg en skugga men tänkte att det var säkert spök. Ett tag efter äl hade jag en blödning jag är ganska säker var en nidis. Igår började mensen så det var ju kört den här månaden då. Blödde först en hel del men bara ett par timmar så slutade det. De första timmarna fick jag väldiga kramper. På kvällen på toa kom det något jag aldrig sett för. En lite mörkare lila stor klimp med vita trådar runt sig men inget blod. på kvällen sent blödde jag lite igen men bara då jag var på toa, annars kommer nästan inget. Jag brukar blöda väldigt mycket de första tre dagarna. Värk har jag ganska mycket.

Vad kan det här vara, någon som haft något liknande? Första min tanke var att det kanske var ett väldigt tidigt missfall men jag vet inte.. tankar tas gärna emot <3

• niiskuneiti
    Hepphopp skrev 2018-03-13 09:04:27 följande:
    Kan jag få låna era ögon... jag tycker jag ser något, men blir ändå fundersam.. borde inte de vara tydligare? Är på bim-1.. så blir nog inget denna gång :( aaaah! Blir så ledsen.
    Under båda mina graviditeter plussade jag efter att ha några dagar haft kraftig mensvärk. Vaknade på natten också av känslan att nu måste jag snabbt på wc för mensen börjar. Men så var det ett plus. :) Jag hade inte riktigt koll på bim någon av de gångerna.
Svar på tråden BIM MARS 2018