Inlägg från: bebislängtan25 |Visa alla inlägg
  • bebislängtan25

BIM MARS 2018

BIM mars: 

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder 

2/3 carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun, Liten 2018, Jeex

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Joannaq, PowerL 

4/3 Sofiaaaaaa, Theresu 

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92 

7/3 Meej, TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08 

10/3 Långväntanefterdig 

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

17/3 - YaseminL

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

------------------------------------------

Vi som fått +

Försökt med första sedan oktober -17
  • bebislängtan25

Hoppar in här jag med, har läst dessa trådar ett tag men aldrig skrivit i en, men nu gör jag det. Detta blir vårt fjärde försök att bli gravida med första och missade eller hade ingen ÄL i januari, hade ytterst lite blödning den 2a februari och har antagligen haft ÄL idag. Har tagit två tester idag, det ena vid tio som var väldigt nära positivt och det andra vid tre och det var svagare, så vi får se. Har haft rikligare flytningar och idag har jag haft en jäkla smärta i ena sidan av tjejmagen så ÄL känns som en grej. Får dock aldrig temphöjning efter ÄL, vilket är konstigt. Blir bara så förvirrad över hur kroppen fungerar och att det känns som att något är fel.

• bebislängtan25
    MissKelli skrev 2018-02-19 07:53:43 följande:

Tempar du regelbundet? Om din temp ligger på samma nivå hela cykeln har du nog ingen ÄL :/ har du en kurva du kan lägga upp? Om du hade positivt test igår borde tempen ha höjts idag eller imorgon. Blev den högre imorse?

Försöker tempa varje morgon, men har varit sjuk nu i en och en halv vecka och januari trampade jag jättedåligt. Både november och december hade jag positiva ÄL-tester. NC tyckte jag hade ÄL den 5e feb för då fick jag en temphöjning. Och när jag fått temphöjning har den kommit en vecka efter positiva test :/ ska på VUL den 27e för att kolla om något är fel :/
  • bebislängtan25

Har haft molvärk i magen sedan i söndags och i söndags hade jag strålande smärta upp i vänster äggstock/äggledare. Igår fick jag så ont i tjejmagen att jag fick sätta mig på huk i köket i en kvart och sen fick jag ha värmedyna på magen resten av kvällen. Är på ÄL+4, men tror inte det är något och jag tror jag tänker för mycket på det, och hittar symptom på det viset :/ Just nu är jag bara fundersam över om det har blivit något, hur lång tid det tar innan ägget i så fall fäster och om det kan påverkas negativt av att jag ska på VUL den 27e för att kolla om något är fel där inne. Har mycket mindre mens än vad jag normalt haft och nu i feb hade jag knappt någon blödning alls och det var mest bruna flytningar i en dag :/ så jobbigt allt detta!

• bebislängtan25

ÄL+7/BIM-6 (tror jag) 

Har så ont i brösten och det känns som att de ska explodera, vill inte att min sambo rör dem, råkar han nudda dem gör det ont. Har molvärk till och från, samt att jag haft huvudvärk sen i torsdags över/bakom högra ögat. Är även tröttare än vanligt och känner mig så svullen i magen. Försöker tänka att det inte är något för jag vill inte bli besviken , men man letar ju symptom som bara den. Vet inte hur jag ska tolka alla symptom.

• bebislängtan25
    Asale skrev 2018-02-25 17:12:44 följande:

Bebislängtan25: oj den här undran. Är på Äl +5 idag och jag går och letar efter symptom! Kände nu på eftermiddagen stick kring livmodern och i ländryggen. Känner även ett tryck vid livmodern. Samt lite smått ömma bröst

Det känns jätte mycket för tidigt. Men när jag läst om andra som haft symptom vid 5 efter Äl så börjar man ju undra...

Åh jag blir galen av detta

Jag tänkte jag skulle testa typ på Äl +10 eller +12 för det borde väl vara en bra tid att testa, eller kan jag testa tidigare?

Jag är så dålig på dethär när man kan testa som tidigast, men vet att vissa test kan märka hcg sex dagar innan bim, jag kommer nog inte testa förrän efter helgen även om det är så länge dit! Men du borde kunna testa på ÄL+10/+12 tycker jag.

Jag blir också galen av detta, man letar ju symptom också och så tänker man så långt i förväg, så jobbigt!
  • bebislängtan25
    Emhy89 skrev 2018-02-25 17:11:06 följande:

Dagens rapport. BIM -9.Molvärk i magen och ilande i ländrygg.Illamående och hjärtklappningGråter till Taylor Swift-låtar. Känns som om det vore lite för mycket och lite för tidigt för att vara tecken på grav, så bör vara PMS. Vad tror ni?

Jag vet inte fakiskt, alla är ju olika också. Hur brukar det vara med PMS för dig i vanliga fall? Brukar du känna av den? Jag blir så frustrerad för alla symptom på graviditet är ju samma som PMS och mens :( så jobbigt!
  • bebislängtan25
    Emhy89 skrev 2018-02-25 18:21:39 följande:

Ja, alltså jag brukar få ont i rygg och mage men inte förrän ungefär två dagar innan mens. Nu är det 9 dagar kvar. Och såhär gråtig brukar jag inte vara, å andra sidan är jag väldigt trött så det kan ju vara därför också.

PMS-symptom som kan vara gravsymptom i kombination med att jag både letar symptom samtidigt som jag inte vill lura mig själv. Inte konstigt att man blir knäpp =D

När ska du testa, tro?

Man blir knäpp av allt när man letar symptom och har PMS och samtidigt så kan man inbilla sig dem också, det är så knasigt och knäpp blir man verkligen av det!

Jag tror jag ska testa imorgon eller på tisdag, ska ha mens antingen lördag eller söndag, men samtidigt är jag rädd för att testa och bli besviken, och kanske inte ha tillräckligt hcg förrän efter BIM :/ så svårt att veta när man ska testa också ????
  • bebislängtan25

Känner mig så svullen och öm överallt. Tog ett test imorse och det var jättenegativt, men jag vet inte om jag testat för tidigt. Hade positivt ÄL-test den 18e, NC hittade min ägglossning den 20e och om min ÄL var den 20e så är jag på ÄL+6 ju :/ Sen säger NC att jag ska ha mens den 4e och en annan app säger den 5e. Känns som att det är lika bra och bara vänta och se om tant röd kommer eller inte och testa efter helgen i så fall :( Fortfarande ömma bröst, stickande känsla i magen och huvudvärk varje dag. Samt att jag har humörsvängningar som är hemska. Tror inte alls jag är gravid längre :(

• bebislängtan25

Då har man varit hos gyn och fått konstaterat att jag har PCO på en äggstock, var ett jättefint pärlband på ultraljudet. Blir dock ingen medicinering utan det blir hjälp av dietist, då jag är överviktig, och förhoppningsvis kan jag genom att gå ner i vikt bli gravid snart. Tog även blodprover så får väl se vad de säger. Är så deppig över att det är såhär, men har väl samtidigt till viss del vetat att det är vikten som krånglar till det. 

• bebislängtan25

Grattis till alla er som plussat! :)

Själv sitter man här och väntar på att mensen ska komma, har molvärk i magen och det känns hela tiden som att den kommer, men är tokblankt när jag går på toa. Ska ha mens någon gång mellan imorgon och måndag. Analyserar allt och tror och hoppas att det är något annat än mens, men vill inte få upp hoppet heller. Usch alltså :(

Svar på tråden BIM MARS 2018