• Elizai

BIM MARS 2018

Hej, är ny här och jag och min partner försöker bli gravid. Vi har försökt sen typ april-maj -17 men inget har hänt än. Jag vet stt inte så lång tid har gått, men när man altivt försöker så känns det ju som ett stort nederlag varenda gång mensen kommer.

Har nu kört stenhårt med ÄL-tester och den visade positivt idag, fastän jag egentligen enligt min kalender borde ha först om tre dagar. Har dock märkt att min ÄL infallit helt ?fel? dagar än beräknat senaste månaderna.. vet inte om det har nåt med saken stt göra att vi inte lyckts än. Min beräknade mens är i alla fall till 1a mars, hoppas jag har hamnat i rätt tråd nu?! Haha :)

• Elizai
    Bambi91 skrev 2018-02-12 19:49:03 följande:

Ja jättetråkigt att det tar tid när man vill så gärna! Håller tummarna att det funkar nu när du lyckas träffa in ägglossningen:D välkommen o lycka till, håller tummarna för dig :D

Haha ja det känns som ett enda långt väntande på mens och ägglossningar, xD

Tack så mycket!

Jag har använt clear blues digitala ägglossningstest och jag har som fått uppfattningen om att de testerna kan vara lite ?trigger happy?, so to speak, haha. Alltså att de visar en glad gubbe direkt värderna stiger. Men förhoppningsvis så går allt vägen ändå. :D
  • Elizai

Hade enligt äl-test äl i måndags (beräknad äl skulle varit i torsdags, men hade ingenting då enligt tester). Hade bara en glad hubbe på digitala testet på fm, sen på kvällen var gubben borta. Vi hann sexa till det när gubben kom från jobbet, men har ett tag funderst på varför jag haft så kort tid utslag på äl-tester (kört med andra fabrikat tidigare).

Har haft molande värk i nedre delen av magen i tisdags, igårkväll och idag. Nästan som mensvärk. Men hag ska inte ha mens förrän 1/3 så jag vet inte..

Nån som upplevt något liknande? Med värken och jättekort utslag på ältestee?

• Elizai

Ni som blivit gravida tidigare, vilka symptom brukar ni upptäcka tidigt?

Jag har haft molande värk i nedre delen magen av och till sen ägglossningen för 1,5 vecka sen (12/2) och idag nästan som mensvärk? Kan det vara något?

Det är över en vecka kvar till mensen så det borde inte vara mensvärk.. brukar få max två dagar innan.

Är sååå sugen att göra ett graviditetstest men det lär ju inte visa något ännu ändå. Haha. Men det kliar i fingrarna liksom.

• Elizai

Tack till er som svarade på mitt förra inlägg :)

Kunde spklart inte hålla mig från stt göra ett graviditetstest.. visade sånlart negativt men jag ska nog ändå testa göra igen sen om inte mensen kommer (hoppas). Är ju 7 dagar kvar till bim ännu så.. hade sjukt krsftig värk i magen igårkväll, som mensvärk nästan. Varit yr och springer på toa på nätterna.

Men jag har ju en förmåga stt känna efter för mycket och blir väl skengravid eller nåt.

Funderar i alla fall på stt ringa den lokala hälsocebtralen och boka tid för att kolla äggstockarna och det, så allt ser ut som det ska.

Jag har ju ändå tidigare jobbat med gjutmassor och härdplaster som det stått kan orsaka infertilitet hos kvinnor, samt ätit mycket mediciner under en längre period 2016-2017 (pga diskbråck).. jag är såå jäkla nojjig att det inte funkar som det ska liksom. ????

Nån som varit och kollat fertilitet? Alltså bara kollat äggblåsor och äggstocksrna och vad man nu kollat? Hur går det till?

• Elizai

BIM Lista:

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai

2/3 carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Joannaq, PowerL

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, Liten 2018

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92

7/3 Meej, TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08

10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1

12/3 Lillefiddelin, joannac

13/3- maria1992

14/3 - H0nd3ndär

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92

22/3 Lyckligast80, sycamore

• Elizai

Fick världens jäkla värk i tjejmagen nu för en stund sen, tippar på att det är mensvärken som börjat dra igång tyvärr. Har typ noll förhoppningsr att fet kommer plussa den här månaden, men jag försöker ha is i magen. Ska ju inte ha mens förrän på torsdag.

• Elizai
    Emhy89 skrev 2018-02-26 12:21:36 följande:

Samma här, haft mensvärk i mage och rygg sedan ett par dagar. Ska förhoppningsvis inte ha mens den 6/3. Hoppet sinar ju lite..

Brukar du få mensvärk så långt innan? Jagvhar haft som mensvärk-aktiga smärtor av och till sen ägglossningen 12/2. Jag har som sagt typ noll förhoppningar på plus denna månad, men jag ska nog ändå göra ett test imorgon om jag inte hunnit börja blöda då. 3 dagsr kvar till BIM, så är det något borde det ge något utslag iaf.

Ser att du är 89a som mig också? Några barn sen tidigare? :)
  • Elizai

Tog ett test för drygt en timme sen, inte med morgonurin och det hade inte gått länge sen jag sist var på toa (2 timmar max). Har beräknat BIM till imorgon (1/3) så har inte mensen dykt upp gör jag med morgonurin. Men det känns rätt hopplöst. Det här testet var ju supernegativr, men hjärnan vill såklart inbilla sig spökstreck. Ett test med morgonurin för avgöra inorgon..

• Elizai
    Asale skrev 2018-02-28 21:23:49 följande:

Elizai: ska det inte vara ett vågrät och ett lodrät sträck så det blir ett plus?

Jag ser i alla fall ett svagt lodrät sträck

Gör du?!

Nej på de här testerna är kontrollstrecket i lilla rutan och om det blir ett lodrätt streck i stora rutan är det positivt. Negativt = inget streck alla i stora rutan
  • Elizai
    Asale skrev 2018-02-28 21:38:23 följande:

Elizai: Jaha, ja jag ser då ett lodrät sträck. Ser du verkligen inte det? Ingen annan som ser sträcket?

Det är ju svagt men nog ser jag allt ett sträck ;)

Skönt att det inte bara är jag då. XD

Alltså jag ser ju ett sträck men tänker stt det är för stt jag så gärna VILL se ett streck. Tar jag bilde ndirekt under en lampa så kan inte kameran fånga upp strecket på bild, men jag tycker att jag ser ett supersvagt streck. Får se vad testet säger imorn ned morgonurin helt enkelt. Hoppet finns ju där än. :)
  • Elizai

Min mens kom inatt. Besvikelsen liksom, även fast jag typ varit väldigt säker på att det knte blev något.. . Får hoppa in i bim april-tråden, om det finns nån än? Och hoppas stt 12e försöket är det jag plussar på.

Får lite högre förhoppningsr nä jag ser flera som fått plus i den här trådeb dock. Grattis till alla er! :)

Svar på tråden BIM MARS 2018