• citrongräs

BIM MARS 2018

Hej marstråden!

Nu äntligen slutat blöda efter en sjukt långdragen mens på typ 8 dagar inklusive spottings *suck* förra månaden fick jag tidig LH-stegring på dag 11 som och spottings som började på dag 21 och tillsammans med den här långdragna blödningen får det mig att tro att jag inte hade nån ägglossning men vem vet egentligen.

BIM typ 24 mars. Börjar bli såå trööttt på det här nu, kommer aldrig bli gravid känns det som

• citrongräs
    joannaq skrev 2018-03-02 20:33:05 följande:

Hur länge har ni försökt? Det kommer komma ska du se <3

Sen i somras. Fick missfall i september sen dess har det inte hänt nåt. Har ett barn som snart fyller 5 år och då blev jag gravid på typ 4e försöket men nu är jag 30 år så fertiliteten har väl sjunkit något sen dess...

Hur länge har ni försökt?
  • citrongräs
    setfire skrev 2018-03-02 20:42:36 följande:

Har också hört att en långdragen mens kan vara ett tecken på utebliven ägglossning. Min är oftast 6 dagar, så funderar på om det är långt.. vet inte om jag får ägglossning ändå, med min pcos och långa cykler, men blev lite fundersam.

Ja det där med mensen har jag lyckats googla mig fram till men vet inte hur mycket sanning som ligger i det eller om det mest är spekulationer. Brukar ha 1-2 dagar spotting och 2-3 dagar mens oftast så det här var länge för mig... Får du nån behandling för din pcos? Då har man väl gott om äggblåsor i alla fall, alltid något!
  • citrongräs

ÄL igår eller idag och bara fått till det i förrgår lär inte bli nått den här cykeln heller, deppigt!

• citrongräs
    Fiiaaa skrev 2018-03-09 18:54:27 följande:

Vaddå, hade du äl igår och låg i förrgår är det väl strålande bra chanser.

Kanske. Men känns ju lite lite att ha sex en gång runt ÄL Nu fick vi dock till det idag med så hoppet finns!
  • citrongräs
    Joozzaan skrev 2018-03-09 22:47:33 följande:

Vi hade sex en gång vid äl och jag är nu gravid i v 5+2 :) ge inte upp!

Tack! Man tappar ju lätt hoppet efter x antal försök men plötsligt händer det väl :) hoppas det går bra för dig!
  • citrongräs
    Sunshineinmylife skrev 2018-03-10 16:54:29 följande:

Jag tog ett till nyss och det blev starkare är detta positivt ?

Jag skulle i alla fall tolka det så!
  • citrongräs
    YaseminL skrev 2018-03-15 06:38:35 följande:

Tjejer jag skakar haha.. jag är gravid!!!! 

Min sambo åkte precis till jobb. Jag börjar inte förrän om 3 timmar och precis när han åkte sprang jag in på toa för att testa. Trodde aldrig att det skulle ta sig på första riktiga försöket.. Haha.. Har inte haft PMS denna månaden ( värk i brösten, mensvärk, humörsvängningar osv), inga känningar alls så därav att jag testade. Trodde inte alls att jag var gravid. 

Grattis!! Du ger mig hopp, har inte heller fått några PMS symtom ännu på ÄL+5/6, annars brukar jag få ont i brösten direkt efter ÄL men nu känns ingenting....
  • citrongräs
    sycamore skrev 2018-03-16 05:09:17 följande:

Ni som använder appen Flo, när man ska klicka i vilken flytning man har finns en som heter ?fläckig?. Vad menar dom med fläckig?

Jag tolkar det som spottings typ.
  • citrongräs

Harry900: helt klart positivt! grattis!! Har du känt nåt annorlunda mot andra cykler?

Jag är på ÄL+7/8 och nu har pmsen kommit onda bröst, molvärk, lättirriterad, vill knappt se nån utan vill helst gömma mig under täcket haha. Fy fan alltså. Blir förvånad om det blir nåt den här månaden...

• citrongräs
    FruBjörk skrev 2018-03-20 07:35:55 följande:

Grattis! :D starkt och fint plus! Kanske 2? ;)

Heeehe hoppas inte, räcker fint med en tack så mycket haha! Får hoppas den stannar i alla fall, hade ett missfall i höstas. Men då var testet hälften så starkt på BIM så det här känns ju mer lovande...
Svar på tråden BIM MARS 2018