• Emiliass

BIM MARS 2018

Hej!

Hänger på i denna tråden. BIM ungefär 7/3. Har lite oregelbunden mens samt MF i januari, så inte fått min mens efter det men säker på att jag hade ägglossning 21/2. Har läst dessa trådar i flera månader men bara skrivit en gång. Är 34 år och har 3 barn sen innan men vill så gärna ha en till. Rädd att det börjar bli försent. Min minsta blir 10 i år så är ett tag sen. Vet ju iallafall att jag kan bli gravid nu, men rädd att få MF igen. Vill ju så otroligt mycket. Dessa dagar att gå och vänta känns ju som en evighet. Testade negativt idag, men hoppas det är för tidigt bara. Varit extremt trött de senaste dagarna och så sugen på salt. Inbillning kanske men hoppas....

Har ätit folsyra och vitaminer nu och mannen zink och folsyra. Har även rosenrot hemma nu om mensen kommer. Hoppas verkligen det har hjälpt.

Sorry för långt inlägg..

Grattis alla som plussat redan ????. Vilken lycka!

• Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-03 19:31:35 följande:

Här är en till som testade negativt igårkväll, bim 8/3 så hoppas på att det var för tidigt testat bara, vilket det egentligen är :) men har haft "mensvärk" i över en veckas tid nu, smått illamående (om man ens kan vara det så tidigt), supertrött och sugen på salt. Är väl skengravid kanske annars, haha. Första försöket till nr 2 :) sonen blir 3 i juni.

Har också haft lätt illamående från och till och svullen mage. Är mitt tredje aktiva försök nu, men känns som en evighet. Tenpar också och den har hållt sig hög tills idag då den fick en dipp. Dock inga tecken på mens på G. Vad roligt att vi har bim ungefär samtidigt. Hoppas verkligen för plus för oss båda. Kul att följas åt ????. Hoppas ju givetvis på plus åt alla här inne. Så roligt att det är så många redan. Hoppas att också få stå på listan denna gång och att allt isåfall går vägen. När ska du testa nästa gång? Vilket test använder du? Har beställt rfsu vanliga som nog kommer på måndag. Kommer säkerligen testa igen då. Haha så svårt att hålla sig...
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-03 20:35:55 följande:

Är du gasig också? Jag är enormt gasig, varit det sen kring ÄL.

Det är väldigt roligt att följas åt! Alltid skönt o ha någon/några att ventilera med i allt detta :) jag håller tummarna för oss båda, och för alla andra med såklart!

Jag ska försöka hålla mig till torsdag, har ingen mens dykt upp så testar jag då :) testat med RFSU, köpte hem ett 8-pack, haha. Så har man iaf några tills vidare :) men kommer säkert ge mig på ett test tis-ons också... just nu ikv har jag rejäl molvärk. Vad kan de vara som orsakar den värken om man nu inte är gravid? Har ju trots allt pågått över en vecka nu.

Haha jag köpte också 8-packen :). Jag hade så med molande värk nu i januari när jag var gravid så låter lovande för din del. Om du inte brukar ha så. Det har jag inte denna gången men hoppas ändå. Annat som tyder på det om det inte är skengravidotet då. Man hoppas ju tills mensen dyker upp. Du måste uppdatera sen när du testar. Lovar att göra det med :)
  • Emiliass

Lägger till min bim som beräknad ungefär 7/3

Stellabanan skrev 2018-03-03 21:15:11 följande:

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi

2/3 Lindsey77, SweetDelight,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, Joannaq, PowerL, joannac

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, fluffershy

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun, Dimfrost

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina, Emiliass

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3

9/3 Josiesh

10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992, Iekba

14/3 - H0nd3ndär

16/3-Liiiinda90

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92, Vier

22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote

27/3 Längtande95

28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018

1/4 Nicciz

Vi som har plussat :

24/2 carnations (BIM 1/3)

26/2 Joozzaan (BIM 3/3)

27/2 MissElin93 (BIM 3/3)

27/2 Stellabanan (BIM 3/3)

27/2 Lindsey77 (BIM 2/3)

28/2 PowerL (BIM 3/3)

1/3 Entriss (BIM 2-3/3)

• Emiliass

BIM-lista

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi

2/3 Lindsey77, SweetDelight,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, PowerL, joannac

4/3 Sofiaaaaaa, Bluegrass, fluffershy

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina, Emiliass

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3, kiwi92, frallanz

9/3 Josiesh

10/3 Långväntanefterdig,

11/3 Iekba

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

14/3 - H0nd3ndär

15/3 Hepphopp

16/3-Liiiinda90

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92, Vier

22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote]

26/3 Tredjebarnsladdis

27/3 Längtande95, FruBjörk

28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018, Joannaq, Dimfrost

29/3 Jeex

31/3 Sooli, Thersu

1/4 Nicciz

Vi som har plussat :

24/2 carnations (BIM 1/3)

26/2 Joozzaan (BIM 3/3)

27/2 MissElin93 (BIM 3/3)

27/2 Lindsey77 (BIM 2/3)

28/2 PowerL (BIM 3/3)

1/3 Entriss (BIM 2-3/3)

• Emiliass
    Jagvetdåinte skrev 2018-03-04 05:51:32 följande:

Vad tror ni? Börjar bli lite mer hoppfull att det var en fästningsdipp. Åh vad jag hoppas!!!

Min kurva ser likadan ut. Gick ner igår och ännu mer idag. Hoppaä min också stiger igen som din. Ser lovande ut tycker jag :). Hoppas..
  • Emiliass
    bluegrass skrev 2018-03-04 07:57:08 följande:

Jagvetdåinte- ser tyvärr ingen bild ????.

BIM idag och detta är testlagret nu ( ej morgonurin). Testade med gravkollen testa tidigt med morgonurin och då ser man en skugga, men sjukt svag, går ej att fota.

Trodde då det var kört, men detta är testlagrets vanliga och jag tycker det ser positivt ut.

Ser ni något??

Jag ser ett sträck. Vågar säga Grattis :)
  • Emiliass
    Bambi91 skrev 2018-03-04 09:56:04 följande:

Alltså!!!!!! Kan ej fatta!? Blev jättetydligt på typ 30 sek :D visst kan detta ej vara annat är +? Sov inte hemma idag, ska bli sååå kul att komma hem o visa pojkvännen, om jag kan hålla mig tills dess!!!! :D

Absolut ett +. Grattis :)
  • Emiliass

Temperatur dipp i 2 dagar och nu fick jag blodiga flytningar. Dock ingen mensvärk än vilket jag brukar ha, och brösten ömmar fortfarande. Men inställd på att det inte blir nåt denna gången. Ush vill ju så gärna.

• Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-04 16:40:16 följande:

Testade idag vid 13 tiden igen, mitt öga kunde skymta en liten skugga där det andra strecket kan vara, på första är det i vanligt ljus - knappt synbart, på andra bilden med ficklampa kan man se det mycket tydligare. Bim-3, läskigt när spökstreck faktiskt existerar så vågar inte hurra :(

Åh ser också ett svagt streck på bild 2. Hoppas verkligen nu. Testa med morgonurin imorgon. Du har ju ändå några liggandes ????. Skulle ta ett digitalt med på bim. Håller tummarna nu att det är ett +. Men strecket finns ju så borde det vara..
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-04 16:40:16 följande:

Testade idag vid 13 tiden igen, mitt öga kunde skymta en liten skugga där det andra strecket kan vara, på första är det i vanligt ljus - knappt synbart, på andra bilden med ficklampa kan man se det mycket tydligare. Bim-3, läskigt när spökstreck faktiskt existerar så vågar inte hurra :(

Hur la du föresten ficklampan så du kunde se det så? Gör nog jag med imorgon om mitt skulle visa mycket svagt. Fast inte troligt att det gör det.
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-04 18:37:54 följande:

Jag höll den liksom på sidan eller hur man ska säga, inte rakt på för då syntes det inte i kameran haha. Jag törs inte tro på ett plus, klart hoppet blev större nu men känns ändå som ett typiskt spökstreck :/ imorgon hinner jag inte testa med morgonurin då jag måste iväg jättetidigt, o sonen ska kläd på osv så blir bara stressigt. Men tisdag kan jag nog testa, om jag inte håller mig till onsdag.

Ok uppdatera hur det går sedan . Håller tummarna.
  • Emiliass
    PowerL skrev 2018-03-04 20:11:43 följande:

Under eftermiddagen och kvällen har blödningarna ökat, det har kommit klumpar, en så stor att det sa plums ner i toalettvattnet :( och nu tog jag dessa testerna. Trots starka tester igår. Det kan visst gå snabbt. Det blev missfall. :'( I vecka 4 bara så jag hoppas äl kommer igång igen snabbt. Mitt första missfall och vill inte vara med om det igen. Är så ledsen... Hoppar in i BIM April igen....

Lycka till alla! Och grattis ni som fått plus!

Ush beklagar verkligen. Hade också tidigt mf i januari så vet hur det känns. Fortfarande jätteledsen över det. Men nya tag och hoppas det går bättre. Styrkekramar och hoppas att du snart får ett plus igen och att allt går bra <3.
  • Emiliass
    PowerL skrev 2018-03-04 20:35:46 följande:

Tack <3

Kan man försöka igen direkt efter ett missfall?

Vad jag har läst mig till så är det inget medicinskt som säger att man inte kan försöka direkt. Mer att man rekomenderas vänta för att vara redo känslomässigt. Kroppen är redo när ägglossning sker. Kan behövas en menstration innan ägglossning kommer igång. Jag fick dock ingen mens innan utan fick ägglossning dag 29 efter min första mf blödning. Försökte direkt, men nu på kvällen kom min mens tyvärr. Har också läst att det kan vara lättare att bli gravid efter mf då kroppen gör allt för att återställa sig till det normala och ägglossningen då kan bli kraftigare och ibland släpper man då två ägg. Men allt detta är bara vad kag läst, har ju googlat en hel del se senaste månaderna :). Hoppas vi båda snart får ett plus och att allt går bra.
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-04 21:01:05 följande:

Hur går det för dig, när ska du testa igen? :) håller tummarna stenhårt för oss båda! Är det ditt första barn? :)

Mensen kom nu ikväll tyvärr :(. Tidigare än jag beräknat utifrån äl. Så får bli nya tag och hoppa över till apriltråden. Har e barn sen tidigare men minsta blir 10 i år så det är ett tag sen nu. 2 mf efter dem. Hoppas det blir min tur nästa gång. Vill så gärna ha ett barn till och mina barn vill ha ett syskon.

Lycka till nu och hoppas verkligen det var ett +. Hänger kvar i tråden lite för vill veta hur det går för er alla <3.
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-05 06:19:15 följande:

Den där tant röd vill man inte se :( beklagar o håller tummarna för april!

Här blev det ett test med morgonurin ändä, blankt. Så bara invänta bim och tant röd, och hoppa över till april jag med :) då jäklar ska vi fasen ta det där plusset!

Nej vad tråkigt. Men vänta ett par dagar till och ta ett nytt. Tråkigt om det inte var ett + men håller tummarna lite till. Annars följs vi åt i nästa tråd och då ska vi banne mej lyckas :).
Svar på tråden BIM MARS 2018