• Dimfrost

BIM MARS 2018

Elsaida skrev 2018-02-26 13:07:19 följande:

Går man bara efter kurvan så ser de ju ut att stämma bättre med din nya äl, tror nc snöat in sig på dippen precis i innan stigningen där, :)

Har du tagit tester eller studerat kroppen oxå?

Har tagit tester och försökt studera flytningarna lite och känt efter andra symptom. Fick inga positiva LH tester med hade stegring CD11-12, CD 11 hade jag trådig flytning och lite värk i vad jag upplever äggstockarna. Brukar kunna stämma ganska bra in annars med beräknad ÄL av NC kopplat till symptomen. Men nu vet jag liksom inte.

Slutade testa för LH på CD 16 och hade då ett tokblankt test.

Har haft ganska ömma bröst/bröstvårtor till och från men det har jag ju haft några tidigare cykler med.
  • Dimfrost

Varit tveksam på om jag ens haft nån chans på att bli gravid denna månad men nu börjar jag känna mer och mer att jag mest troligt inte är det denna månad heller...

CD25 idag och BIM -4/-5 men vaknade upp med känningar om att mensen kanske ändå är på gång snart, har lite värk både i livmodern och i ländryggen.

Jag hoppas in i det sista för min skull med men tror att jag ev. snart får bekräftat att jag får hoppa över till April-tråden.

Grattis till alla er som plussat hittills!

Håller tummarna för er som fortfarande väntar och undrar!

• Dimfrost

Imorse kom mensen med besked på BIM -3. Visste så fort jag vaknade att det var på gång. Så februari-månads ÄL lyckades vi ej bli gravid. Även om jag misstänkte det så kan man inte undgå att inte bli besviken.

Min nya BIM är beräknad till den 28/3 så jag får därför tillsvidare stanna kvar i denna tråd med er!

Denna cykel blir vårt tredje försök på vårt första barn och jag hoppas förstås att det blir tredje gången gillt för oss

Uppdaterar BIM-listan i nästa inlägg och flyttar min BIM.

Grattis till alla som plussat hittills!

• Dimfrost

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi

2/3 Lindsey77, SweetDelight,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, PowerL, joannac

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, fluffershy

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3, kiwi92, frallanz

9/3 Josiesh

10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992, Iekba

14/3 - H0nd3ndär

15/3 Hepphopp

16/3-Liiiinda90

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92, Vier

22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote

27/3 Längtande95

28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018, Joannaq, Dimfrost

1/4 Nicciz

Vi som har plussat :

24/2 carnations (BIM 1/3)

26/2 Joozzaan (BIM 3/3)

27/2 MissElin93 (BIM 3/3)

27/2 Lindsey77 (BIM 2/3)

28/2 PowerL (BIM 3/3)

1/3 Entriss (BIM 2-3/3)

• Dimfrost
    joannaq skrev 2018-03-01 21:54:02 följande:

Här kom mensen två dagar tidigt.. Men blir kvar i marstråden då bim blir 28/3..

Verkar som att vi två följs åt i våra cyklar! Håller tummarna för ny chans denna cykel
  • Dimfrost
    8992 skrev 2018-03-13 22:33:22 följande:

Halloj! Efter ett avbrutet ivf-försök så fick jag med hjälp av ovitrelle ägglossning 28/2. Bim var igår 12/3 och fortfarande ingen mens. Ska på order av kliniken ta ett test imorgon, och jag är så nervös! Har haft känningar i livmoder i cirka en vecka, ömma bröst och trött som tusan! Skyhöga förhoppningar så klart, är så rädd för ett negativt test . Vet inte vad jag vill med mitt inlägg, mer än att skriva av mig lite nervositet :)

Lycka till imorgon med testet! Håller tummarna för er
  • Dimfrost

Hej på er!

Efter ett litet uppehåll i tråden så är jag tillbaka igen. Så kul att se så många som plussat under tiden jag haft en liten paus! Grattis till er

Jag är på CD12 nu i denna cykel och har BIM den 28/3. Försöker nu att hitta min ÄL för fullt och har testat med LH-tester från testlagret senaste dagarna. Inget som gett fullt utslag ännu men ikväll var det en stark stegring och har haft äggvite/trådig flytning!

Vad tror ni om detta? Positivt imorgon? När bör jag testa isf? Så längesen jag fick ett positivt LH-test nu så hoppas kunna detektera min ÄL denna månad förutom enbart med tempen.

• Dimfrost
    Sladdonge skrev 2018-03-13 23:23:28 följande:

Det ser ju verkligen ut som om du kommer ha ägglossning imorgon. Testa dig en gång på morgon och en gång eftermiddag kanske? Jag har bara erfarenhet av cb och där ska man testa vid samma tidpunkt varje dag.. lycka till!

Tog detta LH-test nu på morgonen. Är absolut starkare än igår kväll! Ska man tolka det som positivt tro?

• Dimfrost
    8992 skrev 2018-03-14 06:45:25 följande:

Ser någon det jag ser?! :O

Jag ser! Grattis!
  • Dimfrost
    Sladdonge skrev 2018-03-14 08:06:28 följande:

Helt klart positivt! Kör bara kör! :)

sofiaaaaaa skrev 2018-03-14 07:42:57 följande:

Absolut, det skulle jag säga är positivt!!

Äntligen ett positivt! Får försöka få till det med sambon sen i EM/kväll. Vi låg igår på kvällen med när jag såg att det stegrades...

Hoppas verkligen det tar sig denna gång!
  • Dimfrost
    YaseminL skrev 2018-03-15 06:38:35 följande:

Tjejer jag skakar haha.. jag är gravid!!!! 

Min sambo åkte precis till jobb. Jag börjar inte förrän om 3 timmar och precis när han åkte sprang jag in på toa för att testa. Trodde aldrig att det skulle ta sig på första riktiga försöket.. Haha.. Har inte haft PMS denna månaden ( värk i brösten, mensvärk, humörsvängningar osv), inga känningar alls så därav att jag testade. Trodde inte alls att jag var gravid. 

Stort grattis! Vad roligt
  • Dimfrost

Hejhopp!

Efter digert testande med ÄL-tester denna månad så verkar jag äntligen lyckats få positivt ÄL-test och kunnat följa både stegring och minskning

Igår blev det positivt test och idag minskade dom igen. Jag och sambon lyckades få till det i förrgår och igår... Bör vi försöka ligga ikväll igen? Tänkte att jag bör väl ha ÄL idag?

Tempen har ännu inte stigit som den bör efter att ÄL varit...

Vill ju förstås maximera chanserna till att kanske lyckas denna månad!

• Dimfrost
    Memlan skrev 2018-03-15 16:48:10 följande:

Hej!

Det var länge sen jag skrev nu!

Jag försökte koppla av och inte tänka på det och rätt va det va så va jag på BIM-1 och plussade idag!! ??

Detta va andra försöket med första barnet och symtom är och har varit:

? Huvudvärk

? Minskad sexlust

? Dålig i magen

? Dålig aptit (inget illamående alls)

? Ett extremt svängande humör med mycket vad jag nyss fick veta, ångestattacker.

? Jätte spänd i tjejmagen

? Började igår blöda massor från tandköttet

Stort grattis!
  • Dimfrost
    Leei skrev 2018-03-22 18:46:24 följande:

Wow vad jag är inspirerad av alla er som är med i dessa trådar. Jag som sökt efter en ny bim-tråd varje månad. Aldrig vågat kommentera eller något utan bara varit med, hoppats för att sedan varje månad bli besviken och ledsen. Jag och min man har hört av oss till sjukvården för att starta en utredning varför det inte gått på över två år för oss. Vi har nu fått en tid i April. 

Varje månad är jag skengravid. Mina bröst ömmar, kan tom må illa, svullen och molande värk, men alltid två dagar innan bim så kommer det alltid mörka flygningar som sedan går över till blödning. Lika ledsen varje gång. 

Denna månaden var jag så nöjd för att min kropp inte inbillat sig att den är gravid och jag har sluppit mina ''gravid'' sytom. Skönt. Jag känner att jag helt lutat mig tillbaka på läkarbesöket, det har ju inte gått på två år så varför hålla på att leta efter tecken? Så kände jag. 

Igår fick jag gå hem från jobbet lite tidigare, kände hur jag började blir sjuk. De senaste dagarna skulle jag kunnat somna stående och varit hungrig som en varg. Jag som annars äter 1500 kalorier om dagen har inte klarat mig på det. Min kropp har SKRIKIGT efter mat. Jag trodde såklart att det var för att min kropp behövde energin pga att jag höll på att bli sjuk. 

Fick feber igår, och kastade i mig flera olika middagar igårkväll så min man frågar mig om mensen kommit igång ännu... Då går det upp för mig att jag ska ha mens imorgon Fredag, och mina bruna flytningar inte startat ännu.  

Jag beställer genast ett test från apotea som kommer till mina Ica butik idag, torsdag. 

Springer hem och tar testet, filmar tom testet när det slår över till ''Gravid'' och sedan 1-2 veckor. 

Jag?? Jag som blivit så jävla ledsen varje månad i två år, är GRAVID? 

Snälla, alla rara söta, starka och underbara kvinnor. Jag önskar er ALL lycka i hela världen och jag håller mina tummar så hårt för er och att ni får precis så många bebisar som ni önskar. 

Jag ber till högre makter att min graviditet går som planerat. Orkar du som läser detta hålla en tumme för mig så är jag dig evigt tacksam. 

Om allt går som planerat, så blir vi föräldrar den 2 December <3 

Stort grattis! Vad fantastiskt

Jag hoppas på att min nuvarande feber också är ett tecken på graviditet... men tror inte det eftersom jag har andra symptom på vanlig flunsa.

Håller tummarna för er och hoppas det fortsätter att gå bra för er
  • Dimfrost

BIM -4 idag. Tagit grav.test både igår och idag som varit totalt negativa. Vet inte om man ska kasta in handduken redan nu för denna månad...

Haft flunsan så kan därför inte heller förlita mig helt på min temp de två senaste dagarna då den varit förhöjd.

Vad tror ni utifrån grafen? Är loppet kört eller ska man invänta BIM och ev. testa på nytt?

Vill ju så gärna bli gravid nu så jag tror jag blir tokig... Har ömma bröst och upplever att vårtgårdarna ev. är lite större/mörkare än vanligt men är rädd att jag bara är skengravid.

• Dimfrost
    gruvan skrev 2018-03-24 06:40:15 följande:

Självklart ska du inte kasta in handduken än, du är ju bara på bim-4! Jag fick toknegativt på ett testa tidigt test på bim-4. På bim-2 testade jag med en vanlig sticka och såg ett extremt svagt streck. Det syntes inte på bild när jag fotade testet så tänkte att det var ett spökstreck. På bim-1 var strecket lite starkare och på bim ännu lite starkare (även om det fortfarande var väldigt svagt) och då fick jag också 1-2 på CB digitala. Håller tummarna för dig!

Tack för pepp! Inväntar BIM lite mer innan vidare testning och hoppas på positivt.
  • Dimfrost
    Lovatic91 skrev 2018-03-25 09:49:11 följande:

Plussade idag

Stort grattis!
  • Dimfrost
    Jossantossan skrev 2018-03-25 14:05:24 följande:

Grattis till alla! Jag plussade också idag??????

Grattis!
  • Dimfrost

Läser att det är flera av er som känner samma som mig just nu. BIM-1 och känner att mensen mest troligt är på gång även denna gång. Haft små bruna flytningar sen igår em. Tempen sjönk dessutom imorse så gissar på att jag börjar blöda senare ikväll eller imorgon...

Man blir ju så besviken! Varför kan det inte bara funka?

• Dimfrost

Här dök mensen upp på BIM... får ta nya tag nästa månad!

Grattis till er alla som plussat och lycka till ni som fortsatt väntar

Svar på tråden BIM MARS 2018